 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
check engine po odpaleniu z /popychu/ |
Autor |
Wiadomość |
Zeddead
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 133 km kombi 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2017 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-04-2017, 01:01 check engine po odpaleniu z /popychu/
|
|
|
Sytuacja wyglada następująco, rano zauwazyłem, że Gal jakoś ciężej kręci -myślałem, ze pada aku bo stary jest, wieczorem podjechałem do sklepu i juz nie odjechałem... wsiadam, przekręcam kluczyk i nic, rozrusznik ani drgnie, po przekręceniu kluczyka słuchać przekaźnik buczenie pod maską ale rozrusznik stoi, nie mając wyjścia odpaliłem auto staczając się tyłem z gorki na ktorej stał, odpalil od razu, jechał bez problemu ale zapalila się kontrolka check engine. Po przejechaniu 500 metrów dojechałem bez żadnych objawów awarii na parking, zgasiłem silnik, spróbowałem odpalić ale rozrusznik nadal nie kręci - pewnie padł, ale niepokoi mnie ta kontrolka, jak myślicie dlaczego się zapaliła ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-04-2017, 07:34
|
|
|
Jak nie podepniesz pod kompa i nie sprawdzisz kodów błedów to się nie dowiesz.
Rozrusznik wyciągnąc w tym aucie to kilkanaście minut pracy, zapewne automat ma poupalane styki, z reszta i tak najlepiej oddac do zakłądu na regeneracje - wymienia co trzeba i po problemie. Poza akumulatorem sprawdź sobie jeszcze napięcie ładowania. Unikaj odpalania na popych bo rozrzad przeskoczy i po temacie. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Zeddead
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 133 km kombi 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2017 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-04-2017, 09:59
|
|
|
chce dzisiaj spróbować zdiagnozować problem kodami błyskowymi, myślisz że check engine może mieć związek z rozrządem...?
Ide zaraz działac bo nie daje mi to spokoju |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 05-04-2017, 10:05
|
|
|
W roczniku 2001 to może być problem z wymruganiem błędów . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Zeddead
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 133 km kombi 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2017 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-04-2017, 12:17
|
|
|
A wiec tak, zaczalem od odlaczenia klemy - na ok minute, wlaczylem zaplon i check engine zgasl 😊 ale nadal nie krecił, postukalem w rozrusznik intensywniej i zakrecil 😊 odpalil, ale pochodzil z dwie minuty po czym obroty spadly do jakichs 500/min czyli pewnie jak ssanie przestalo dzialac. Po dodaniu gazu wszystko bylo ok, wkrecal sie rowno na obroty, ale spadal do tych 500/min...
Wyregulowalem obroty na 950/min srubka na przepustnicy-przy lince gazu i jest ok, trzyba obroty, reaguje na dodanie gazu, nie zamula. Zrobilem testowe 6 km i wszystko bez zarzutu, obroty trzyma moc jest, nie slychac zadnych niepokojacych odglosow, check engine gasnie.
Wiem juz ze rozrusznik do wymiany lub regeneracji.
Jak myslicie mogl sie przestawic rozrzad od tego odpalanie z gorki ? Wszystki rolki i paski sa nowe, maja niecale 10tys...
Jakie moge byc objawy przestawionego paska rozrzadu ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-04-2017, 12:39
|
|
|
Obroty były dziwne, bo pewnie się ECU zresetowało. Jak akuku stare to mogło zabraknąć prądu na podtrzymanie.
Sprawdzić rozrząd to 10 minut - górna obudowa się trzyma na kilku śrubkach, wystarcyz ustawić wał (kręcąc kołem z zapiętą 5-ką) na znak T (wypustka dolnej obudowy rozrządu) i sprawdzić czy góra się zgadza na znaki. |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 05-04-2017, 20:09
|
|
|
jak równo wkręca Ci się na obroty, nie zamula, nie rzuca budą, nic nie jebło do tej pory i nie czujesz nic niepokojącego, to nie przeskoczył... |
|
|
|
 |
Zeddead
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 133 km kombi 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2017 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-04-2017, 11:15
|
|
|
Dla świętego spokoju sprawdze ten rozrzad tak jak pisał Krzyzak.
Rozrusznik już zamowiony
Dzieki Panowie za porady ! |
|
|
|
 |
|
|