Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
2.0 140KM zgasł i nie chce odpalic
Autor Wiadomość
dadulek 
Nowy Forumowicz

Auto: Grandis 2.0 140KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2017
Posty: 18
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-04-2017, 16:37   2.0 140KM zgasł i nie chce odpalic

Jestem nowym (nie)szczęśliwym posiadaczem Grandisa z 2007r 2.0 140KM.
Otóż ostatnio podczas wycieczki do sklepu stanąłem na światłach. Obroty "zafalowały" dwa razy i samochód zgasł. Nie można go było odpalić. Kręcić, kręcił ale nie zaskakiwał.
W pierwszym momencie myślałem, że może zabrakło paliwa i dolałem "piątkę" - na pewno oleju napędowego ale nie pomogło.
Wezwałem znajomego od imo, bo miałem już problem z rozkodowanym kluczykiem - wszystko ok.
Zaciągnąłem pojazd do mechanika, tak sprawdzili wszystko, od ilości i jakości paliwa, zapowietrzony układ, prąd, pompy, dosłownie wszystko.
Komputer nie wykazuje żadnych błędów.
Czy macie może koledzy pojęcie co się mogło stać i możecie podsunąć pomysł lub rozwiązanie?
Nie chcę inwestować grubej kasy w naprawę zwłaszcza, że od czasu kupna (2 miesiące) robiłem już rozkodowany imo oraz 3 razy był "spadnięty" przewód od odmy (dobrze że ma wywalony DPF).
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 16-04-2017, 14:53   

Sprawdź EGR ,wystarczy,że odłączysz przewód którym idą spaliny od EGR .Miałem ostatnio dwa auta,które zgasły w trakcie jazdy I zero błędów a okazało się,że wszystkie spaliny cofały się do układu ssącego I silnik nie odpalał
_________________

 
 
 
nekoashi 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Grandis
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 249
Skąd: Trzebiatów
Wysłany: 16-04-2017, 20:59   

Jak odłączy przewód to zawór i tak zostanie w pozycji zamknięte, najpierw trzeba go ruszyć palcem. z boku jest dźwigenka.
A jak zapali, to demontaż zaworu i czyszczenie, możesz zrobić to samemu.
benzyna ekstrakcyjna słoik i pędzelek, to wszystcko czego potrzebujesz, robiłem to już w grandisie, octavii i kangoo
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 17-04-2017, 01:54   

Może źle się wyraziłem,chodziło mi żeby tak na szybko sprawdzić czy w egr jest przyczyna spaliny wywali na zewnątrz i zobaczyć czy zagada :)
_________________

 
 
 
dadulek 
Nowy Forumowicz

Auto: Grandis 2.0 140KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2017
Posty: 18
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17-04-2017, 21:06   

skull napisał/a:
Może źle się wyraziłem,chodziło mi żeby tak na szybko sprawdzić czy w egr jest przyczyna spaliny wywali na zewnątrz i zobaczyć czy zagada :)


ale czy przy awarii EGR-a nie powinien wyskakiwać błąd przy podłączeniu kompa?

[ Dodano: 18-04-2017, 18:38 ]
Witam,
z góry dzięki za rady ale niestety to nie jest to. EGR chodzi jak marzenie.
Jakieś inne pomysły?
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 18-04-2017, 21:38   

dadulek napisał/a:
skull napisał/a:
Może źle się wyraziłem,chodziło mi żeby tak na szybko sprawdzić czy w egr jest przyczyna spaliny wywali na zewnątrz i zobaczyć czy zagada :)


ale czy przy awarii EGR-a nie powinien wyskakiwać błąd przy podłączeniu kompa?

[ Dodano: 18-04-2017, 18:38 ]
Witam,
z góry dzięki za rady ale niestety to nie jest to. EGR chodzi jak marzenie.
Jakieś inne pomysły?

No właśnie w tych dwóch przypadkach nie wywalało błędu EGR,dlatego pisałem że najprostszym sposobem jest odłączenie rurki ,którą spaliny lecą do kolektora ssącego i próbować uruchomić silnik,bo nawet jak będzie wydech zapchany to też powinien zagadać.
_________________

 
 
 
dadulek 
Nowy Forumowicz

Auto: Grandis 2.0 140KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2017
Posty: 18
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-04-2017, 09:00   

no właśnie to nie pomogło.
jakieś inne pomysły?
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 19-04-2017, 10:39   

Może być dużo różnych przypadłości ,ciężko tak bez auta wydumać coś.Z takich ciężkich przypadków miałem w dieslach przykładowo w Oplu cdti padły wszystkie cztery wtryski ,a kombinowałem męczyłem się z różnymi opcjami w końcu wytargałem wszystkie wtryski I zawiozłem na sprawdzenie na stòł I okazało się że cztery są dead ,klient kupił używki wstawiło się I jeździ ,w BMW znowu sprawdzałem wszystko po kolei aż podłączyłem oscyloskop pod wtryski I okazało się że brak wysterowania na trzech wtryskach (było 6) winny był sterownik ,także są różne przypadłości ,może daj auto do innego speca jak ten rozkłada ręce.Ze swojego dośwadczenia mogę tyle podpowiedzieć ,że jak jest brak błędów ,może być uszkodzenie mechaniczne silnika lub słabe ciśnienie na pompie wstępnej o ile taka występuje .
_________________

 
 
 
dadulek 
Nowy Forumowicz

Auto: Grandis 2.0 140KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2017
Posty: 18
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-04-2017, 08:52   

Problem rozwiązany.
Bardzo śmieszna sprawa. a mianowicie zabrakło paliwa, ale nie przez moją głupotę tylko z powodu awarii pływaka, który od drugiej kreski od dołu wcale nie opadał i rezerwa się nie świeciła.
Oddając auto do mojego zaufanego mechanika, powiedziałem, że być może jest zapowietrzony z powodu braku paliwa. niby sprawdzili i wszystko było ok, bo pompa dziala i podawała paliwo i paliwo się lało.
Więc zaholowałem auto do nieautoryzowanego serwisu mitsu (który od 3 miesiecy nie jest autoryzowany) bo stwierdziłem ze tam się znają.
Dolali 10l paliwa, psiknęli autostartem i odpalił. Tak więc chyba bede musiał z Grandisem jeździć gdzieś indziej niż do mojego zaufanego mechaniora.
I teraz pytanie. Jaki może być koszt tego całego pływaka? czy pasują od VW czy to były specjalne do Mitsu?
Mam zdolności manualne nie jak mechanik ale cos tam wiem, czy poradzę sobie sam z wymianą czy jest tak jak z linką ręcznego :shock:
 
 
nekoashi 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Grandis
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 249
Skąd: Trzebiatów
Wysłany: 22-04-2017, 10:23   

Kolego, tam nie ma podejścia do pływaka, trzeba zrzucać zbiornik.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 22-04-2017, 11:28   

nekoashi napisał/a:
trzeba zrzucać zbiornik.

Bez przesady, powinno wystarczyć zdjąć tylne siedzisko i powinien być dostęp od wnętrza auta.
http://mmc-manuals.ru/man...1131AC00ENG.pdf
Nówki raczej nie szukaj bo kosztuje +-530zł :doubt: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.