Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:54
niskie obroty po wymianie Sonda Lambda Denso
Autor Wiadomość
jaztom 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 114
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19-04-2017, 16:01   niskie obroty po wymianie Sonda Lambda Denso

Witam serdecznie i ponownie proszę o pomoc.
Zapaliła mi się kontrolka (silnik) i podjechałem do warsztatu, na komputerze pokazało "sonda lambda" a dokładnie prawa górna stojąc przed autem.
Pojechałem i kupiłem nową sondę firmy Denso. Dzisiaj rano mechanik wymienił mi ją przecinając kable od kostki i połączył z nową sondą.
przyjechałem do domu i problem pojawił się na nowo, więc z powrotem do mechanika - stojąc przed autem po prawej stronie powyciągał wszystkie bezpieczniki i powsadzał z powrotem to samo zrobił z kostkami które sa między bezpiecznikami.
Odpaliłem auto i błąd zniknął, ALE po zgaszeniu i ponownym odpaleniu obroty są bardzo niskie i falujące.
Macie może pojęcie co mogło się stać?????????? Jutro rano jadę znowu do mechanika żeby szukać błędu
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19-04-2017, 16:11   

Spróbuj go nauczyć obrotów.
Tutaj masz temat od carismy.
http://forum.mitsumaniaki...t=31379&start=0
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
jaztom 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 114
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19-04-2017, 16:43   

spróbować zawsze można. ale co musiało by się stać aby się tego oduczył?
może że mechanik powyciągał wszystkie kostki w skrzynce z bezpiecznikami? nawet taką dużą zieloną?
_________________
nadzieja umiera ostatnia
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19-04-2017, 16:51   

Pewnie odpiął bezpiecznik komputera i skasował ustawienia oraz błąd CE :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 19-04-2017, 17:35   

Trzeba zrobić adaptacje. Odpal i czekaj aż się wentylator uruchomi. OFF potem ON i zobaczysz czy będzie ok.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-04-2017, 17:54   

Zrób jak radzą koledzy powyżej bo zmiana sondy sama w sobie nie może tak namieszać.
 
 
jaztom 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 114
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19-04-2017, 18:10   

zrobię to jeszcze dzisiaj jak mi czas na to pozwoli, a jak nie to jutro rano.
jako pierwsze posłucham Bzyk_R1 bo szybsze, jak to nie pomoże to będę go uczył jak Bizi78 radzi.
Dziękuję za podpowiedzi

[ Dodano: 19-04-2017, 20:19 ]
PANOWIE czy outek potrafi sam nauczyć się oddychać???
odpaliłem auto i obroty są ok, pojechałem na zakupy stałem na paru światłach, wróciłem do domu i jest wszystko ok.
nie wiem co będzie jutro - oby zostało tak jak jest teraz
_________________
nadzieja umiera ostatnia
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19-04-2017, 20:25   

Tutaj masz info z instrukcji obsługi O1.



Teoretycznie po pokonaniu kilku, kilkunastu km powinien sam się nauczyć ale najlepiej przeprowadzić procedurę bo jazda jest uciążliwa i niebezpieczna.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
jaztom 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 114
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19-04-2017, 20:34   

no to chyba tak zrobiłem bo teraz jest ok.
mam nadzieję że już będzie dobrze.

na razie dziękuję bardzo za szybką pomoc :lol:
_________________
nadzieja umiera ostatnia
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-04-2017, 20:43   

Już będzie dobrze :wink:
 
 
jaztom 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 114
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21-04-2017, 11:44   

no i jest dobrze z obrotami, tyle że wczoraj znowu zapaliła mi się kontrolka.
byłem u mechanika i komputer wypluł błąd P0431 - rozgrzanie katalizatora trójdrożnego (TWC) rząd 2.
co to jest? czy jeden defekt ciągnie za sobą następne???

[ Dodano: 21-04-2017, 13:33 ]
poczytałem że nagrzał mi się katalizator, są jakieś znane powody ku temu? czy mogła to spowodować zepsuta sonda lambda?
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 22-04-2017, 22:32   

Przerabiałem kilka razy już te próby adaptacji przepustnicy i to tylko maść na szczury. Po skasowaniu ustawień ECU wystarczy trochę pojeździć i samo się na uczy.

A co do P0431 to po wymianie jednej sondy to jest to wytłumaczalne tym że ten kod oznacza że różnica między ilością tlenu przez i za katalizatorem jest zbyt mała (czyli katalizator nie pracuje). Ponieważ wymieniłeś jedną sondę, a nowa mierzy "trochę inaczej" to ECU porównując parametry między nową przednią i starą tylną wykrywa błąd. A jak to naprawić to zagadka czy pomoże wymiana drugiej sondy, czy trzeba wymienić katalizator, czy może kombinować z jakimiś tulejkami przy któreś sondzie, albo jakimis emulatorami sondy. Tak czy siak ta usterka jest upierdlia, a jakiekolwiek naprawy trzeba testować na dłuższej trasie, bo zanim komputer zacznie porównywać parametry między jedną a druga sondą, muszą być spełnione warunki dotyczące termperatury, czasu, prędkości i obrotów.
 
 
jaztom 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 114
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25-04-2017, 09:14   

no mnie zapaliła się po 40 km.
to co piszesz (elektryk) wymiana przedniej i tylnej sondy równocześnie brzmi może i logicznie, ale co oznacza że katalizator nie pracuje? że nie działa???
mam auto zameldowane w niemczech i tam na pierwszym przeglądzie polegnę, nie ma takiej opcji (jak poczytałem na forum) żeby wyrzucić katalizator.
teraz mam błąd wykasowany i nic nie świeci, ale jeśli się pojawi ten błąd to wymienię tylną sondę mając nadzieję że to wystarczy.
_________________
nadzieja umiera ostatnia
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 25-04-2017, 22:10   

jaztom napisał/a:
to co piszesz (elektryk) wymiana przedniej i tylnej sondy równocześnie brzmi może i logicznie, ale co oznacza że katalizator nie pracuje? że nie działa???
To oznacza tylko tyle że ECU myśli że katalizator nie pracuje. Ale nikt nie zgadnie czy nie pracuje na prawdę, czy to tylko bo sondy lambda dają takie sygnały, nie ma gwarancji że wymiana drugiej sondy coś pomoże.

jaztom napisał/a:
mam auto zameldowane w niemczech i tam na pierwszym przeglądzie polegnę, nie ma takiej opcji (jak poczytałem na forum) żeby wyrzucić katalizator.
A w DE nie sprawdzają czy błąd silnika się nie pojawił? Bo ja czytałem że w Kaliforni jak CE się nie świeci, ale ECU pokazuje że test katalizatora nie został zakończony (czyli ktoś przed kontrolą skasował CE) to każa zrobić rundkę na autostradzie żeby test katalizatora został wykonany.
 
 
jaztom 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 114
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 05-05-2017, 08:20   

błąd został wykasowany i było ok. wyjechałem na 3 dni do niemiec, zrobilem 1700 km i było ok. ale jak wróciłem przejechałem się może 5 km po bydgoszczy (może ma uczulenie na bydgoszcz hahahahaha) i kontrolka znowu świeci.
nie wiem jeszcze jaki błąd teraz pokarze
_________________
nadzieja umiera ostatnia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.