Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki najlepszy olej do Lancera i dlaczego?
Autor Wiadomość
Dadziu 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Sportback1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2017
Posty: 1
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 13-04-2017, 00:49   

Zrobiłem sobie prywatny ranking tych 4 olejów, bo tylko je biorę pod uwagę:
1. Eneos Sustina
2. Amsoil European Car Formuła
3. Motul 8100 X-clean
4. Valvoline Maxlife
Wszystkie 5w40, ponieważ taki mamy klimat.

Wiele osób wlewa olej 5w30...
Zastanawia mnie też jak teoretycznie zachowuje się olej 5w30 w temperaturze powietrza np. 35 stopni (silnik gorzej działa?), skoro olej dostosowany jest do niższych (po coś przecież określili te temperatury w olejach).

Mam Lancera 1.8 z licznikiem na 230000km.

Proszę o pomoc w doradzeniu mi który olej wybrać. Zależy mi głównie na sprawniejszym lub cichszym działaniu silnika. Czy ktoreś z nich mi to mogą zapewnić?

Cena nie ma większego znaczenia.

Poprzednia właścicielka wlewała Mobil 1 5w50.
 
 
 
hubus 
Forumowicz


Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 123
Skąd: Kielce
Wysłany: 13-04-2017, 08:26   

Tak jak pisałem wcześniej między 5W30 a 5W40 różnica temperatur nie ma znaczenia w naszym klimacie, ważna jest lepkość. 5W30 ma mniejszą - lepszy rozruch, lepsza praca na zimnym. 5W40 ma większą - większy film olejowy. Ja leje 5W30 bo jeżdżę tylko krótkie trasy po mieście. Te temperatury na zewnątrz to są trochę umowne :wink: liczy się temperatura silnika, która w normalnej pracy dochodzi do 100 stopni. Wklejałem już lepkość Sustiny:
5W30 5W40
lepkość 40 °C - 67.9 75.3
lepkość 100 °C - 10.1 13.3

Jak jeździsz długie trasy na rozgrzanym silniku to 5W40.
 
 
Jalal_79 
Forumowicz
Booya

Auto: Lancer Sedan Intense BLACK
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 85
Skąd: OTWOCK
Wysłany: 14-04-2017, 09:12   

Wlej i masz do wyboru:

Amsoil Signature 5W30
Specol Gold 5W30
Mitasu Gold 5W30

Ja aktualnie mam Mitasu i jest cicho i dobrze. Specol zbiera bardzo dobre opinie. Przerasta jakością "znane" oleje.
 
 
muchmorek 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-04-2017, 17:14   

Cześć, mam wrażenie, że trochę odgrzewany kotlet, ale zapytam. Jeżdże Lancerem 1.8 2009. Pierwszy właściciel lał Mobil 1 ESP Formula 5W30. Ja po kupieniu zalałem nim zdaje się, że dwa razy. Później dałem namówić się serwisowi na jakiegoś GM'a, ale nie jestem zadowolony. Przy tej wymianie chciałbym coś innego. (Możliwe, że niezadowolenie to efekt placebo, ale mam wrażenie że silnik działa głośniej i jest nieco zamulony przy wyższej temperaturze.) Zastanawiam się czy wrócić do Mobil 1 ESP Formula 5W30 czy może Millers xf longlife 5w30. Ewentualnie zostaje jeszcze ten ENEOS PREMIUM HYPER 5W30.

Jeżdżę niedużo. Koło 6-7k rocznie. Raz/dwa razy w miesiącu trasa 200km, reszta po mieście. Mógłbym prosić o radę?
 
 
kosaisierp1988 
Forumowicz


Auto: Lancer 1.8 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 34
Skąd: Iława/Giżycko
Wysłany: 18-04-2017, 18:05   

Zmieniłem z Castrola na Liqui moly top ten 5w40 4100 na poprzednim silnik brzmiał jak by konał, olej się przepracowywa.l na obecnym chodzi owiele wiele lepiej. Ja ten polecam nawet dziwne dźwięki ustąpiły a dzisiaj zdjęta pokrywa zaworów była po 4 tysiącach na nowym oleju i poprostu jak z fabryki środek wygląda
 
 
hubus 
Forumowicz


Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 123
Skąd: Kielce
Wysłany: 19-04-2017, 13:40   

muchmorek napisał/a:
ENEOS PREMIUM HYPER 5W30.

Jeżdżę niedużo. Koło 6-7k rocznie. Raz/dwa razy w miesiącu trasa 200km, reszta po mieście. Mógłbym prosić o radę?


Ja zmieniłem Castrola na Eneos Hyper S 5W30 (ta literka S jest ważna), ale nie wiem jak ludzie słyszą różnice w pracy silnika :) Wybór należy do Ciebie, ale co byś nie wlał to prędzej rdza zeżre nadwozie niż coś z silnikiem się stanie :wink:
 
 
.swat. 
Forumowicz


Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 412
Skąd: 3City
Wysłany: 19-04-2017, 14:10   

muchmorek napisał/a:
Ewentualnie zostaje jeszcze ten ENEOS PREMIUM HYPER 5W30.
Ja rok temu zalałem tym ostatnim i w tym roku też to zrobię.
 
 
muchmorek 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-04-2017, 14:48   

Chyba zdecyduję się na ten ENEOS, ale jedno pytanie. Trafiłem 4 różne rodzaje:

https://oil-land.pl/pl/p/ENEOS-Premium-Hyper-5W30-4L/1102
https://oil-land.pl/pl/p/ENEOS-Premium-Hyper-Multi-5W30-4L/1104
https://oil-land.pl/pl/p/ENEOS-Premium-Hyper-R1-5W30-4L/1103
https://oil-land.pl/pl/p/ENEOS-Premium-Ultra-5W30-4L/1101

Kolejny ból głowy :D .
 
 
hubus 
Forumowicz


Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 123
Skąd: Kielce
Wysłany: 19-04-2017, 15:07   

muchmorek napisał/a:
Chyba zdecyduję się na ten ENEOS, ale jedno pytanie. Czym różni się zwykły Premium Hyper od Premium Hyper Multi?


HYPER SSSSSSSSSSSSS ;)

Ten, który wkleiłeś (bez S) jest LOW SAPS do:
VOLKSWAGEN: 505 00/505 01/502 00
MERCEDES-BENZ: MB 229.51 & 229.31
BMW LongLife 04
GM Dexos 2

Hyper S jest MID SAPS do:
RENAULT: RN0700
Toyota, Nissan, Honda, Mitsubishi & Subaru

Moim subiektywnym zdaniem najlepszy do lancera jest Hyper S. Dokładne dane masz w kartach katalogowych:
http://www.eneos.eu/wp-co...NTHETIC-PDS.pdf
http://www.eneos.eu/wp-co...NTHETIC-PDS.pdf
http://www.eneos.eu/wp-co...NTHETIC-PDS.pdf
 
 
muchmorek 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-04-2017, 15:22   

hubus napisał/a:
muchmorek napisał/a:
Chyba zdecyduję się na ten ENEOS, ale jedno pytanie. Czym różni się zwykły Premium Hyper od Premium Hyper Multi?


HYPER SSSSSSSSSSSSS ;)

Ten, który wkleiłeś (bez S) jest LOW SAPS do:
VOLKSWAGEN: 505 00/505 01/502 00
MERCEDES-BENZ: MB 229.51 & 229.31
BMW LongLife 04
GM Dexos 2

Hyper S jest MID SAPS do:
RENAULT: RN0700
Toyota, Nissan, Honda, Mitsubishi & Subaru

Moim subiektywnym zdaniem najlepszy do lancera jest Hyper S. Dokładne dane masz w kartach katalogowych:
http://www.eneos.eu/wp-co...NTHETIC-PDS.pdf
http://www.eneos.eu/wp-co...NTHETIC-PDS.pdf
http://www.eneos.eu/wp-co...NTHETIC-PDS.pdf


Dzięki wielkie! W takim razie biorę to, bo we wcześniejszym niestety Hyper S nie było.

http://www.petrostar.pl/o...-4l,p1143228438
http://www.petrostar.pl/o...-1l,p1874338452
 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 19-04-2017, 17:39   

Przed wymianą oleju chciałem zalać płukankę, która powinna być w silniku na ok 1800 km (Archoil 2300) tylko mam mały problem bo muszę ściągnąć 200ml oleju (nic nie bierze od wymiany do wymiany) przez korek wlewu oleju nie ma szans, przez bagnet próbowałem ale nic nie zaciągam ręczną pompką do oleju.

Płukankę zalewam przed wymianą na Millersa EE 5w30 i do tego dodam Archoil 9100, ludzie są zadowoleni z tych dodatków od Archoil dlatego w tym roku mam zamiar sprawdzić.
Może ktoś ma pomysł jak ściągnąć te 200ml :D
_________________
 
 
.swat. 
Forumowicz


Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 412
Skąd: 3City
Wysłany: 19-04-2017, 18:24   

hubus napisał/a:

Moim subiektywnym zdaniem najlepszy do lancera jest Hyper S.
Dokładnie takim zalałem i jestem zadowolony. Jest to olej którym Japońce zalewają u siebie w kraju większość swoich nowych aut.
 
 
Grzegorz42 
Forumowicz


Auto: Lancer Sedan '09 - 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 72
Skąd: Slubice
Wysłany: 19-04-2017, 21:25   

Lucas123w, strzykawka 100ml, wąż igelitowy przezroczysty chyba fi 4mm i przez bagnet sprawdzona metoda ściągania oleju przeze mnie.
_________________

 
 
Lucas123w 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Mar 2012
Posty: 977
Skąd: Rumia
Wysłany: 21-04-2017, 19:40   

Grzegorz42, dzięki będę testował :)
_________________
 
 
Alufelgi 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer X -1.8 LPG - 2008r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2017
Posty: 11
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-07-2017, 18:27   Jaki olej na 300 tyś przebiegu??

Witam, posiadam Lancera 2008r - 1.8 Benzyna +gaz (na gazie 50tyś zrobione) i przebieg ponad 300 tyś,

Jak myślicie jaki olej do silnika zalać?? Przy ostatniej wymianie zalałem pełen syntetyk ( w sumie nie wiem jaki był wcześniej zalany)- dlatego obawa.. lecz tak sobie myśle czy nie pora zmienić na pół syntetyk...jak tak to jaki 10W40 : ? z jakiej firmy proponujecie??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.