Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kia Magentis 2.0 G4JP (4G63) Problem z Rozrządem
Autor Wiadomość
Damiano90 
Nowy Forumowicz

Auto: Kia Magentis 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2017
Posty: 11
Skąd: Toruń
Wysłany: 23-03-2017, 22:27   Kia Magentis 2.0 G4JP (4G63) Problem z Rozrządem

Witam.
Ostatnio dałem mechanikowi do wymiany cały rozrząd. Po wymianie rozrządu silnik działa jak stary złom po przejściach. Zupełnie nie ten samochód. Wolno schodzi i kiepsko wkręca się na obroty. Telepie co jakieś 2-3 sek co jest wyczuwalne nawet w kabinie podczas postoju. No i głośno pracuje przy 1200-1500 a przy ponad 2500/3000 strasznie wyje. Jazda nim w trasie przy 2500 obr. to katorga. Mechanik twierdzi, że wszystko ok "Pan jest mechanikiem czy Ja? Jest dobrze, inaczej by nie odpalił." Porażka.
Znalazłem info jakoby ten silnik był tym samym co 4G63, w końcu motor Mitsubishi ;) Wyczytałem też, że jest tam jakiś drugi wałek rozrządu przy pompie oleju, który trzeba ustawić i sprawdzać za pomocą śrubokręta itd. Ogólnie chcę oddać auto do innego serwisu który zajmuje się Japończykami i Koreańczykami. Mam tylko pewne obawy czy aby na pewno podołają a nie chcę brnąć w niepotrzebne koszta. Panowie chcą za to ponad 400zł.
Czy moje spostrzeżenia co do źle założonego rozrządu są trafne? Czy zna ktoś może jakiegoś dobrego fachowca w Toruniu lub okolicach, który umie ustawić ten rozrząd tak jak być powinien?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-03-2017, 08:32   

Jeżeli przed wymiana rozrzadu bylo dobrze a po wymianie jest kiepsko, to spaprana jest wymiana, żle ustawiony balans silnika
G4JP to 4G63, schemat ustawiania rozrządu jednakowy, to ze znaki sa na miejscach to nie wszystko, trzeba jeszcze upewnic sie co do pozycji balansu, wziernik w okolicy rozrusznika
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 24-03-2017, 15:06   

Damiano90 napisał/a:
Wyczytałem też, że jest tam jakiś drugi wałek rozrządu przy pompie oleju, który trzeba ustawić i sprawdzać za pomocą śrubokręta itd.

Są dwa wałki balansowe jeden na pompie olejowej drugi po przeciwnej stronie napędzany oddzielnym paskiem ,są znaki i trzeba sie tego trzymać
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Damiano90 
Nowy Forumowicz

Auto: Kia Magentis 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2017
Posty: 11
Skąd: Toruń
Wysłany: 25-03-2017, 09:10   

Super. Bardzo wam dziękuję za odpowiedzi. W końcu Japońce i Koreańce to jedna rodzina :)
Czyli jak załatwię blokady do 4g63 to będą pasowały? Jakie dodatkowe informacje przekazać mechanikowi przy naprawie? Mam już nowego sprawdzonego fachowca, który stwierdził, że podejmie się ustawienia rozrządu tylko jak załatwię blokady, bez nich tego tykał nie będzie (może sam nie wie, że to 4G63...).
No chyba, że zna ktoś jakiegoś fachowca od 4G63 w okolicach Torunia ;)
PS. Czy jazda na tak ustawionym rozrządzie ma negatywne skutki na jego trwałość itp?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21943
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-03-2017, 17:34   

Żadne blokady nie są do tego silnika potrzebne tylko service manual i odrobina mózgu.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-03-2017, 23:26   

Cytat:
Czy jazda na tak ustawionym rozrządzie ma negatywne skutki na jego trwałość itp?
Tak
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Damiano90 
Nowy Forumowicz

Auto: Kia Magentis 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2017
Posty: 11
Skąd: Toruń
Wysłany: 27-03-2017, 14:05   

Znalazłem ładny opis jak krok po kroku wymienić rozrząd w 4G64 (ponoć procedura 100% ta sama) LINK
Czyli drukować, iść do mechanika i powinno wystarczyć?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 27-03-2017, 15:42   

Starsza wersja ale to samo 4g63 http://forum.samnaprawiam...-sohc-vt160.htm
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21943
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-03-2017, 19:14   

Rozrząd w 4G64 jest taki sam tylko jest jedno koło rozrządu więcej.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-03-2017, 19:24   

Damiano90 napisał/a:
Znalazłem ładny opis jak krok po kroku wymienić rozrząd w 4G64 (ponoć procedura 100% ta sama) LINK
Czyli drukować, iść do mechanika i powinno wystarczyć?
Dokładnie, może być ta instrukcja, w razie co, jeszcze drobny gif
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Arktic 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 4g63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 106
Skąd: Białystok
Wysłany: 21-04-2017, 15:17   

Podepnę się pod temat żeby nie zakładać nowego.
Czy orientujecie się czy wał korbowy z silnika G4JP bedzie pasował do silnika 4g63, przekręciła mi się panewka i niestety narobiła sporo szkód w moim silniku. Na allegro niestety wału do 4g63 nie znalazłem a niechcialbym niepotrzebnie zamawiać a potem odsyłać czesci.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.