[Carisma 1.6] Problem z 1 cylindrem |
Autor |
Wiadomość |
lipiniak
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Gru 2016 Posty: 15 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-04-2017, 14:53 [Carisma 1.6] Problem z 1 cylindrem
|
|
|
Witam,
Mam problem ze swoją Carismą, a mianowicie nie działa 1 cylinder i cari chodzi na 3 garach.
Carisma to wersja 1,6 z silnikiem 95 kucy rocznik 2000 ale produkcja 99. Cari jest w gazie. (gaz robiony w oficjalnym serwisie mitsubishi w niemczech).
Sprawdzone napięcia i opory w cewkach. (2 cewki) - cewki są okej. Wymienione świece na nowe.
Testy:
Przy włączonym silniku wyjmowałem po kolei fajki do świec. Przy 3 fajkach silnik wyraźnie kulał, prawie gasł. Po wyjęciu ostatniej patrząc od prawej strony (czyli tej fajki najbliżej rozrządu) nie widać różnicy w pracy silnika. Zmieniłem cewki miejscami i działanie silnika jest takie samo. Czyli 3 pierwsze cylindry po wyjęciu fajek obniżają wydolność silnika a wyjęcie ostatniej fajki nie robi na nim żadnego wrażenia. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-04-2017, 14:57
|
|
|
A czy ustawiany był kiedyś luz zaworiwy? Bo jest tu regulacja śrubą. Może sprawdź ciśnienie sprężania to by więcej wyjaśniło. |
|
|
|
 |
lipiniak
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Gru 2016 Posty: 15 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-04-2017, 15:06
|
|
|
Luz zaworowy nie był ustawiany przeze mnie nigdy. W sprawie ciśnienia czekam jeszcze na miernik bo aktualny który mam jest za krótki. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-04-2017, 18:13
|
|
|
To warto sprawdzić bo producent podaje że regulacja co około 100 tys km a przy LPG powinno się to sprawdzać mniej więcej dwa razy częściej czyli co 50 tys km. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-04-2017, 18:36
|
|
|
Sprawdź czy któryś z przewodów w wiązce dochodzącej do tej cewki, na której silnik nie pracuje nie jest przerwany. Zdarzały się takie przypadki w tych silnikach. |
|
|
|
 |
lipiniak
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Gru 2016 Posty: 15 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-04-2017, 19:57
|
|
|
Hmm, a te cewki są w takim razie podwójne? Czy jak by uszkodzony był kabel dochodzący do niej to nie działały by oba garki?
Zajżę tam niestety dopiero w piątek wieczorem, bo tak mam dostęp do warsztatu. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-04-2017, 20:27
|
|
|
Tak jak piszesz, przy takiej awarii nie działały by dwa cylindry. Może być jeszcze problem z wiązką LPG ale najprawdopodobniej wtedy zapaliła by się kontrolka silnika informująca o problemie z wtryskiwaczem benzynowym na tym cylindrze. |
|
|
|
 |
lipiniak
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Gru 2016 Posty: 15 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-04-2017, 21:37
|
|
|
No kontrolki się żadne nie palą.
Jak wg instrukcji na formu w gnieździe serwisowym zwarłem 1 i 4 to mrygał check engine ale równomiernie bez żadnych przerw. Dodatkowo mrygał ABS też równomiernie ale szybciej. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-04-2017, 22:06
|
|
|
Więc błędów żadnych nie ma. A ta usterka występuje i na gazie i na benzynie? Takie problemy może też powodować nieszczelność w dolocie w kanale idącym do tego cylindra lub przy samej głowicy czyli mogła by być nieszczelność np. na przewodzie po między wtryskiem a kolektorem ale wtedy raczej też pojawił by się błąd silnika związany ze zbyt ubogą mieszanką. |
|
|
|
 |
lipiniak
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Gru 2016 Posty: 15 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-04-2017, 22:30
|
|
|
Problem występuje zarówno na gazie jak i na benzynie. Poczekam na miernik i sprawdze ciśnienia zobaczymy co wyjdzie.
[ Dodano: 06-04-2017, 08:46 ]
Do końca nie wiem czy problem z cylindrami może powodować, ale dziś nasilił się problem z odpalaniem. Trzeba było zakręcić 3 razy żeby się zebrał, a jak już się zebrał to tak ciężko było mu, taki zmulony, ale po chwili wskoczył na swoje obroty. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-04-2017, 08:07
|
|
|
Problem z odpalaniem może być związany z instalacją LPG. Jeśli instalacja ma już sporo przejechane to przez nieszczelność w reduktorze lub we wtryskiwaczach, najczęściej po dłuższym postoju, kolektor ssący może być zalewany gazem i zaraz po odpaleniu silnik pracuje na obydwu paliwach przez co jest zalewany przez nadmiar paliwa. |
|
|
|
 |
lipiniak
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Gru 2016 Posty: 15 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-04-2017, 20:44
|
|
|
Przepraszam że dopiero teraz ale świeta i te sprawy
Więc sprawy mają się tak:
Zmieżyłem ciśnienie w cylindrach i ciśnienie było następujące. Kolejno cylindry od rozrządu:
1 - 2 kPax100
2 - 12 kPax100
3 - 12 kPax100
4 - 12 kPax100
Po próbie olejowej (wlanie kieliszka oleju do cylindra przez otwór świecy) ciśnienie w 1 cylindrze skoczyło do 5 kPax100, co wskazywało na nieszczelność zaworów bądź wypalenie.
Kierując się wskazówkami sprawdziłem luzy na zaworach. w 1 cylindrze luzów nie było w pozostałych niektóych były w niektórych nie było.
Czesząc internet ustawiłem luzy zaworowe na zimnym silniku odpowiednio na ssące 0.1 mm i na wydech 0.2 mm (instrukcja od mitsubishi pisze o regulacji na ciepło odpowiedznio 0.2 i 03 mm).
Po wyregulowaniu luzów cari smiga jak marzenie. Więc tutaj był problem .
Dzięki za pomoc ! |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-04-2017, 21:36
|
|
|
Super że udało się naprawić Carisma ma jeszcze pancerny silnik więc pewnie jeszcze trochę niż pojeździsz. |
|
|
|
 |
|