Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
2.4 MIVEC bierze olej
Autor Wiadomość
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-04-2017, 01:10   2.4 MIVEC bierze olej

Dzis dokladnie zmierzylem moj misiek 2.4 CVT- wzial 0.3l na 500km wiec daje to około 0.6l/1000km jazda w trasie z preskosciami 110-140km/h. Niby do 1l z instrukcji jeszcze daleko ale niepokoi mnie to szczegolnie ze auto ma realne 135tys przebiegu. Wasze tez tyle biora? Da sie to jakos poprawic (bez remontu)?

Zalany Castrol Edge 5W30
 
 
Komandor 
Mitsumaniak

Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 493
Skąd: Z morza
Wysłany: 28-04-2017, 08:03   

U mnie przy prawie 90 tys. km zużycie oleju pomiędzy wymianami co 15 tys. jest pomijalne tzn. nic nie dolewam. Większość przebiegu zrobiłem na Lotos 5W/40. Jeśli jesteś pewien pomiaru i braku wycieków oleju to niestety czeka Cię naprawa silnika. Przyznam że o ile jeździsz na benzynie to przy takim przebiegu to raczej odosobniony przypadek.
_________________
Wolność ma zapach benzyny...
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-04-2017, 08:42   

juniorkm7, autkiem jeździsz od nowości czy kupiłeś używane? Jeśli tyle spala to albo ma duży przebieg albo uszkodzony silnik. Trzeba by sprawdzić ciśnienie sprężania i zrobić próbę olejową to sytuacja by się troszkę wyjaśniła.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 28-04-2017, 08:55   

A jak wyglądają świece? zawalone olejem? Jeśli nie - to gdzieś Ci wycieka albo trafił Ci się luźno spasowany silnik i przy większych prędkościach lubi łyknąć oleju. 4 z 5 silników VW, którymi jeździłem miało taki zwyczaj, dopiero 5 nie reaguje na prędkość ;) . Jeśli świece są czarne od oleju - to niestety rada jest jedna - remont silnika.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-04-2017, 09:06   

Kupilem uzywane. Na 95% przebieg jest autentyczny bo udokumentowany fakturami z PL ASO i warsztatow. Podobno stal nieuzywany przez troche czasu bo m.in hamulce trzymaly jak szalone po hamowaniu. Wyciekow pod spodem nie zauwazylem. Postaram sie sprawdzic swiece i cisnienie po majowce.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 28-04-2017, 10:43   

to przy okazji przeczyść i przesmaruj prowadnice tylnych hamulców. Lubią się zacinać - nawet w intensywnie eksploatowanych Outkach.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-04-2017, 13:55   

Juz to zrobilem - przestal trzymac tylna os. Niestety przy bardzo mocnym awaryjnym hamowaniu lub po zalaczeniu ABS dalej potrafi przytrzymac ze ciezko ruszyc. Dopiero po 100-200m calkowicie puszcza.

Luzno spasowany silnik hmm 0.6l/1000km to troche sporo. A czy zmiana z 5w30 na 5w40 ma szanse pomoc?

Czy to ze auto stalo dlugo nieuzywane moze miec wplyw na branie oleju? Moze strach przed remontem jest nieuzasadniony? Cos sie moglo przyciac/przypiec? (pierscienie zgarniajace, powrot oleju do miski itp?) Czy zwykla plukanka a potem 2x ceramizer moga pomoc?

Jeszcze jeden objaw dziwny to ze czasami po zatrzymaniu faluja obroty miedzy 700 a 400. Czasem puszczenie nogi z hamulca i podjechanie 20cm pomaga (CVT)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 28-04-2017, 20:13   

juniorkm7 napisał/a:
A czy zmiana z 5w30 na 5w40 ma szanse pomoc?

Czy to ze auto stalo dlugo nieuzywane moze miec wplyw na branie oleju? Moze strach przed remontem jest nieuzasadniony? Cos sie moglo przyciac/przypiec? (pierscienie zgarniajace, powrot oleju do miski itp?) Czy zwykla plukanka a potem 2x ceramizer moga pomoc?
Jak pisałem na forum Octavii, że na branie oleju nie pomaga jego zmiana na "złoty olej" tylko remont, to mnie wyklinano i podawano przez kilka lat to super, to hiper olej, a w końcu ktoś napisał o wymianie pierścieni - i to pomogło. Zmiana oleju może nieco zmniejszyć, ale nie zlikwiduje ubytków oleju. Łatwiej zmniejszyć prędkość ;) Długi postój - to jak długi? kilka lat? bo jak kilka miesięcy to nic nie powinno się dziać. Możesz spróbować płukankę i ceramizer, ale moim zdaniem to nic nie da. Trochę wyczyścisz silnik :) . Zobacz te świece i sprawdź ciśnienie sprężania najpierw. Pierścienie wyjdą Ci na ciśnieniu, po pomiarze możesz dodać troszkę oleju (kilka cm3) to jak jest luz na pierścieniach to uszczelnia trochę i widać różnicę w pomiarach. O świecach już pisałem
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21956
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-04-2017, 18:55   

juniorkm7 napisał/a:
Podobno stal nieuzywany przez troche czasu
Ile?
 
 
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-04-2017, 19:49   

rok z hakiem?
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 29-04-2017, 22:15   

to już trochę inaczej powinna wyglądać procedura rozruchu - olej do cylindrów i ruszenie wałem aby rozprowadzić po gładziach. A tak sobie popracował na sucho. Do tego panewki, itd... Ma prawo brać
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Mario_Luigie 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 MIVEC 147km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2018
Posty: 24
Skąd: Tarnów
Wysłany: 04-11-2018, 20:10   

Czesc! Czy sytuacja Z ubytkami oleju w 2,4 mivec wyjasnila sie?:)

[ Dodano: 04-11-2018, 20:11 ]
Czy kwestia ubytkow oleju w 2,4 mivec wyjasnila sie?:)
 
 
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-11-2018, 11:08   

Kwestia wygląda następująco:
Na początku żłopał olej jak dziki. Zalewany był castrolem (swoją drogą zaprzyjaźniony warsztatowiec wyjaśnił mi że ta marka to nieporozumienie bo technologia magnatec to nic innego jak wmówienie ludziom że nagar tworzy warstwę ochronną silnika). Domniemana przyczyna? Zalepione pierścienie zgarniające syfem przepuszczają olej do komory spalania Zalecenie? Płukanka liquimoly i zmiana oleju. Olej wymieniony na GM 5W30. Zaczął po niej żreć mniej o jakieś 30% więc prawdopodobnie trochę pierścionki się odblokowały. W trakcie eksploatacji na 10kkm dolałem około 4l. Po kolejnych 10kkm kolejna płukanka i wymiana na Valvoline 5W30. Sprawdzałem kilka razy to w mieście nie brał praktycznie nic przez jakieś 400km. Potem zrobił wycieczkę do Lwowa i spowrotem i po 1200km od przeglądu wziął z max do min ale leciał większość trasy 120-140 w porywach do 160. Dolewka zrobiona tym co mi zostało jeszcze GM 5W30. Dalej obserwuję temat. W sumie można było przepłukać od razu 3 razy z 3 wymianami oleju tylko szkoda na to funduszy.

Swoją drogą czy ktoś wie ile dokładnie ml jest między max i min?

Aha jeszcze jako ciekawostka: na Ukrainie jest sobie taka fajna stacja WOG gdzie mają benzynę 95 i 95 Mustang. Ta 95 Mustang to cudowny produkt bo misiek zatankowany nią zużywa o jakieś 2l/100km mniej paliwa, mruczy bardziej rasowo i idzie pełnym ogniem. Czuć pod nogą że to dużo lepsze paliwo. Znacie może polski odpowiednik tego? U nas na stacjach widziałem tylko 98 i VPowery ale to już chyba 100.
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 05-11-2018, 18:25   

juniorkm7, olej Valvo olej. Ostatnio sprzątałem silnik po oleju Valvo 5W30 - w środku czarno. Kupę lepszy będzie ELF Evolution SXR. Dobre płukanki to Archoil i BG :d A z LM, to raczej seria ProLine

Jak jeździsz większość po mieście to zmiana oleju co 8kkm :]
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
juniorkm7 
Forumowicz

Auto: Outlander 2.4 CVT Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 269
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-11-2018, 19:00   

Zmieniam olej co 10kkm. Valvoline wleli mi w serwisie mitsumaniaków. Wcześniej wlewali GM. Zobaczymy co za rok lub 10kkm zaproponują :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.