[EA5A/W 2.5] Silnik 2.5l V6 pęknięta głowica |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-05-2016, 07:54
|
|
|
dj87558 napisał/a: | Czy chłodnica oleju o której mowa to ta pętla z rurki przed chłodnicami? | to też jest chłodnica - płynu wspomagania kierownicy
a do oleju silnika to jak kolega wyżej napisał |
|
|
|
 |
dj87558
Nowy Forumowicz
Auto: EA5W 2,5V6 A/T 2001 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2015 Posty: 2 Skąd: lublin
|
Wysłany: 29-05-2016, 22:07
|
|
|
zazal napisał/a: |
Teraz będę wymieniał tą chłodnicę oleju przy okazji zmiany oleju
Dzięki wszystkim za porady |
Gdzie Kolego zakupiłeś tą chłodniczkę i jaki był jej orientacyjny koszt? Jak tylko wygospodaruję trochę wolnego czasu to też chciałbym ją wymienić bo u mnie podobne objawy jak u Ciebie. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
zazal
Nowy Forumowicz
Auto: Galant V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2010 Posty: 7 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 26-06-2016, 12:06
|
|
|
kupiłem używaną na allegro za jakieś 40zł, parę lat minęło i działa bez zarzutu.
Nówka w ASO ponad 2000zł! |
|
|
|
 |
mp1602
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 23 Skąd: Polska
|
Wysłany: 03-05-2017, 21:07
|
|
|
Nie znalazlem podobnego tematu wiec pisze tu. Neka mnie ubywajacy plyn chlodniczy. Ogolem przy okazji zapytam czy tak powinno byc ze na zimnym silniku stan plynu jest na dnie zbiorniczka wyrownawczego a po zagrzaniu lapie stan miedzy min a max? A co do znikania plynu jak juz silnik sie zagrzeje w przeciagu 2 dni potrafi ubyc 2 cm plynu patrzac po zbiorniczku po tyg juz musze dolewac troche. Olej jest czysty w plynie tez nie widac sladow oleju, nie kopci i nie ma maselka na korku. Dol silnika mokry do tej pory myslalem ze to pozostalosci po wymianie uszczelek pod pokrywami ale teraz podejrzewam najgorsze. Zaraz po odpaleniu silnika i odkreceniu korka na chlodnicy chlipie plynem. Weze po nagrzaniu twarde... nie wiem czy dobrze czy nie |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-05-2017, 21:17
|
|
|
mp1602, chłodnica była wymieniana czy jeszcze oryginalna? |
|
|
|
 |
mp1602
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 23 Skąd: Polska
|
Wysłany: 03-05-2017, 21:25
|
|
|
Wydaje się być oryginalna. Jeszcze dodam ze jest problem z ogrzewaniem powyzej 28 na klimatroniku dopiero leci cieple powietrze |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-05-2017, 21:57
|
|
|
mp1602 napisał/a: | Jeszcze dodam ze jest problem z ogrzewaniem powyzej 28 na klimatroniku dopiero leci cieple powietrze | To sprawdź poziom płynu pod korkiem chłodnicy. Jak jest za niski poziom w chłodnicy to ogrzewanie wnętrza słabiej działa. mp1602 napisał/a: | Wydaje się być oryginalna | To na 99% ma nieszczelność i stąd ubytki. Nie kapie, nie zostawia plam, po prostu płyn odparowuje na rozgrzanym silniku. |
|
|
|
 |
mp1602
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 23 Skąd: Polska
|
Wysłany: 03-05-2017, 22:06
|
|
|
Jutro obejrzę dokładnie chłodnicę i cały układ. Płynu jest pod korek w chłodnicy.. jak kupiłem gala miał problem z temp silnika.. spadała w czasie jazdy. Dolałem pół litra płynu i temp silnika jest ok. Dzięki za nakierowanie. Uzupełnie jeszcze płyn i będę obserwował |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-05-2017, 22:15
|
|
|
Sprawdź też wężyki ogrzewające przepustnicę - też lubią puszczać. Nie masz silnika w avatarze, ale w V6 często pada wężyk od chłodnicy oleju, ten górny częściej. Do tego oringi pod aparatem zapłonowym - tam jest wciskany na oringi taki rozgałęźnik zasilający dalej nagrzewnicę. |
|
|
|
 |
mp1602
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 23 Skąd: Polska
|
Wysłany: 04-05-2017, 08:42
|
|
|
Zaraz wpiszę silnik wybaczcie. Na zimnym dolałem płynu dzisiaj zagrzałem go dobrze i wchlipał znowu trochę.. chyba jest zapowietrzony bo ogrzewanie zaczęło lepiej działać po dolewce. Ale zauważyłem plamkę po smaku słodka czyli płyn.. pod rozrządem. Zaczynam podejrzewać że puszcza pompa wody. I tak niedługo muszę zmienić rozrząd może problem się wyeliminuje |
|
|
|
 |
|