 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wymiana silnika? |
Autor |
Wiadomość |
Naval
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 95'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2017 Posty: 11 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12-05-2017, 20:11 Wymiana silnika?
|
|
|
Cześć,
Dzisiejszy dzień zniszczył wszelką nadzieje na bezproblemowe odrestaurowanie mojego mouschu :/ Uszczelka pod głowicą strzeliła konkretnie i z tlumika wali mi jak spod prysznica w saunie. Wymiana 2500 zł z płynami itp.
Dużo wsadziłem w dziadka i czasu i serca, więc nawet przez głowe mi nie chce przejść opcja złomowania.. Więc zastanawiam się nad wymianą silnika, generalnie nie chciałbym montować identycznego jak fabryczny, zastanawiałem się nad zamontowaniem czegoś nowszego ( znaleźć coś powypadkowego, sprawnego). I tutaj mam do was pytanie , jaki motor z nowszych roczników bedzie pasować do Lancera kombi 1.6 113km? jestem świadomy, ze nowy motor = nowy komputer, ale przy zmianie silnika i tak pewnie bedzie trzeba go programować od nowa..
Poradźcie coś bo już ręce opadaja
pozdrawiam
Naval
edit.
Trochę poczytałem i znalazłem silnik 4g93 DOHC, widziałem, ze jest stosowany w lancerach w wersji Gti, myślicie, że podpasuje w miejsce 4g92?
[ Dodano: 14-05-2017, 13:07 ]
Po kolejnej lekturze doszedłem do wniosku, ze to nie koniecznie musi być uszczelka pod głowicą ( większość artykułów straszy tym zjawiskiem jak na medycznych forach przypadek bólu stawu - od razu diagnozowany jest rakiem dupy ). Generalnie auto posiada instalacje LPG i identycznie jak na benzynie przy odpaleniu zaraz czuć intensywny zapach paliwa w kabinie a z tłumika leci ciurkiem nieprzepalone paliwo wymieszane z kłębkiem białego dymu ( przy dodawaniu gazu paliwo leje się na metr od tłumika a dymu podobnie jak z elektrociepłowni) . Obstawiam na któryś z czujników, ponieważ obie instalacje poniekąd są od siebie (do pewnego momentu) niezależne i sterowane są przez współpracujące komputery. Silnik pracuje równo i bez dziwnych dzwięków , wieć pierscienie przypuszczam też w porządku.
Jakieś pomysły który czujnik mógł ulec awarii? Ewentualnie podważyć moje przypuszczenia i skierować na inny tor diagnozy Świece wymieniane niedawno
pozdro |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 14-05-2017, 13:39
|
|
|
A poziom oleju Ci wzrasta?
Jakie masz ciśnienie na cylindrach? |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Naval
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 95'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2017 Posty: 11 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-05-2017, 14:26
|
|
|
Dzięki za odpowiedź, co do oleju to ciężko stwierdzić bo stało się to wczoraj i zdążyłem przejechać nim z 1 km i odstawiłem gdzieś na bocznicy. Generalnie poziom płynu chłodniczego bez najmniejszych zmian, olej czyściutki jak sprawdzałem. Co do ciśnienia to jutro jadę z nim na diagnostykę, tam mi pomierzą takie parametry, póki co próbuje się dowiedzieć "teoretycznie" co może mu dolegać, by nie dać się zrobić w jajo przy majstrach generalnie na desce nie mam żadnego błędu więc to też utrudnia wszystko.. |
|
|
|
 |
FTOrek
Forumowicz
Auto: COLT CJ5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Gru 2010 Posty: 668 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 14-05-2017, 16:06
|
|
|
Moze padła sada i auto dawkuje paliwo bez opamiętania.Moze leja wtryski. |
_________________ 161261 |
|
|
|
 |
Naval
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 95'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2017 Posty: 11 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-05-2017, 17:13
|
|
|
Wtryski raczej nie, bo na gazie identyczna sytuacja , do tego dochodzi mocne falowanie (lpg). No cóż, póki co dzięki za podpowiedzi, jak tylko uda mi się dojść prawdy wrzucę info dla potomnych |
|
|
|
 |
enea
Forumowicz
Auto: focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2016 Posty: 138 Skąd: Zg
|
Wysłany: 14-05-2017, 17:39
|
|
|
jezeli waliu na bialo to nie trysk..... tylko i wylacznie uszczelka. nie musisz odrazu wymieniac silnika, tylko ejchac do kogos kto podejdzie do tego normalnie a nie odrazu silnik do wyjebajia bo kopci, sprawdzic uszc zelke, sprawdzic glowicem, sprawdzic czy cylinder nie pekl |
|
|
|
 |
Naval
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 95'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lut 2017 Posty: 11 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-05-2017, 22:32
|
|
|
generalnie podobne sytuacje zdarzają się w jednośladach , kopcenie i wyciek paliwa przez kolanko wydechu, a układu chlodzącego tam nie ma( przynajmniej w tym małych pojemnościach) , problemem jest najcześniej zużyty gaźnik (membrana). Póki co mam nadzieje, że jest tak i w tym przypadku
https://www.youtube.com/watch?v=c5aqEnHK1TM
[ Dodano: 18-05-2017, 10:35 ]
Po dzisiejszej wizycie w japan-tech , panowie praktykanci pod dowództwem majstra zdiagnozowali mi pękniętą listę wtryskową. Koszt diagnozy z wymianą i częścią używywaną - 360 zł. Czy to cała usterka, tego się nie dowiem, bo Panowie bali się odpalić samochód:D |
|
|
|
 |
|
|