[Cari 1,9 DiD] Głośna praca silnika |
Autor |
Wiadomość |
majkov
Forumowicz majkov
Auto: Carisma 1,9 DID 115KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 47 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 16-05-2017, 23:08 [Cari 1,9 DiD] Głośna praca silnika
|
|
|
Ostatnimi czasu zauważyłem głośniejszą pracę silnika. Być może pojawiło się to nagle lub narastało i doszło do poziomu, że stało się uciążliwe - nie jestem w stanie stwierdzić. Przeczytałem kilka tematów z forum Renault i generalnie ludzie piszą, że ten silnik jest dość kapryśny. Sam doświadczyłem tego w zeszłym roku, kiedy wystarczył krzywo zamontowany przez mechanika filtr powietrza i przez nieszczelność silnik buczał..dziwne...Za zaleceniem użytkowników Renault z forum dokonałem oględzin szczelności układu dolotowego, wyjąłem i wyczyściłem EGR, który moim zdaniem nie był zbyt brudny. Dało się go poruszyć, ale z oporem. Tak ma być czy ma chodzić lekko?. Kolektor częściowo zawalony sadzą, co dało się, starałem się wygrzebać, zrobioną przez siebie rynienką. Jedyne co w tym miejscu moim zdaniem nie tak - to cieknąca przepustnica gasząca na uszczelce. Okazało się, że nie była uszczelniona na oringu tylko silikonem. Kupiłem oring (cena moim zdaniem kosmiczna) i zamontowałem. W wężu dolotowym od strony intercoolera tłusta ścianka wskazująca na obecność oleju, ale nie bez przesady. Okolice turbiny suche. Jedynie zauważone ślady oleju na rurce harmonijkowej tj. chyba chłodnica spalin, ale nie jestem w stanie stwierdzić czy nie pochodzą od cieknącej przepustnicy gaszącej. Auto pali bardzo dobrze, przy zapalaniu rzuci z wydechu małą czarną chmurkę, ale trzeba się dobrze przyjrzeć. Przy mocniejszym wciśnięciu gazu też przydymi, ale moim zdaniem w normie - nie ma chmury (sprawdzone jadać za autem). Przyspiesza normalnie, czuć wyraźnie kiedy wchodzi turbina.
Generalnie na ucho hałas zlokalizowałem z czterech miejsc:
1. Najgłośniejszy spod pokrywy zaworów - trzeba w tym aucie je regulować?
2. Z kolektora dolotowego/wydechowego - przydałby się chyba dokładniejszy przegląd pod kątem szczelności
3. Pompa wspomagania - lekko piszczy zaraz po zapaleniu. Po nagrzaniu trochę głośniej pracuje.
4. Plastikowa osłona na silniku. Wypracowane gumki. Cena w Volvo 120 zł komplet..Szaleństwo Dorobiłem sam. Ewentualnie rozważałem kupienie używanej osłony i przełożenie gumek.
Generalnie zbliża się wymiana rozrządu. Będzie robiony przy okazji kolejnej w wymiany oleju, czy możliwe, że ogólnie od tego może pracować głośniej?
Mechanik twierdzi, że głośność w normie...wg mnie na pewno było ciszej. Na dzień dzisiejszy auto ma przejechane 136 tyś pewnego przebiegu. Druga wymiana rozrządu czeka przy 145 tyś.
Jakie macie doświadczenia, sugestie?
EGR
Kolektor
Rurka |
_________________ Mitsubishi Carisma 1,9 DID 115KM 2001 |
|
|
|
 |
darcun4
Forumowicz
Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 216 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 17-05-2017, 17:42
|
|
|
Zawory reguluje się ręcznie, nie mamy popychaczy hydraulicznych. Tylko, gdyby to były zawory lub lekko przestawiony rozrząd, to słyszał byś charakterystyczny klekot. Podobne objawy lekkiego klekotu może wywołać padające łożysko na pompie wody (autopsja w innym samochodzie).
Oczywiście jeżeli tą "głośniejszą pracą" jest klekotanie. |
|
|
|
 |
majkov
Forumowicz majkov
Auto: Carisma 1,9 DID 115KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 47 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 17-05-2017, 20:38
|
|
|
Wydaje mi się, że to raczej takie buczenie niż klekot. Zastanawiam się jeszcze nad dwumasą, bo mam objaw stuku przy wciśnięciu i puszczeniu gazu na wyższych biegach, ale faktycznie ten stuk towarzyszy mi przez 70 tyś i nic się nie zmieniło na lepsze ani na gorsze. Przy gaszeniu też nie trzęsie, na jałowym też nie, biegi wchodzą lekko. To stukanie zrzucam bardziej na poduszkę albo na przegub, muszę ten temat też zadać mechanikowi kiedyś. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1,9 DID 115KM 2001 |
|
|
|
 |
darcun4
Forumowicz
Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 216 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 18-05-2017, 20:23
|
|
|
majkov napisał/a: | mam objaw stuku przy wciśnięciu i puszczeniu gazu na wyższych biegach |
Sprawdź luz na zębach półosi napędowych. |
|
|
|
 |
MManiak
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2015 Posty: 350 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-12-2017, 19:13
|
|
|
Panowie, a u mnie jest objaw buczenia i lekkich wibracji karoserii przy intensywnym przyspieszaniu. Prędkość > 80km/h, piąty bieg i gaz w podłodze. Myślicie, że to jest dwumasa, czy te luzy na półosiach mogą powodować taki dźwięk? Wiem, że mam delikatny wyciek z jednego uszczelniacza półosi przy skrzyni. |
_________________ Mój poprzedni Misiek |
|
|
|
 |
balagan
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2017 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-01-2018, 22:17
|
|
|
Hej,
przyłącze się do tematu i zapytam jak często należy wymieniać rozrząd w Cari 1.9 DiD. Zgodnie z książką, którą otrzymałem auto miało wymianę przy 89 tyś. km Obecnie ma przejechane 148 tyś |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20994 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 02-01-2018, 22:25
|
|
|
Na oryginalnych częściach co 90kkm.
Na zamiennikach co 60kkm lub 5lat w zależności co będzie pierwsze. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
majkov
Forumowicz majkov
Auto: Carisma 1,9 DID 115KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 47 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 05-01-2018, 22:25
|
|
|
Bizi78 napisał/a: |
Na zamiennikach co 60kkm |
Skąd ta informacja? Książka serwisowa podaje co 90kkm. U mnie wymieniono dwa razy.
Pierwszy raz po 52kkm po 10 latach eksploatacji, kolejny raz wraz z pompą przy 142kkm i 6latach eksploatacji. W obu przypadkach wymieniono na pasek Conti.
Odpowiadając na zadane przeze mnie pytanie w temacie. Przyczyną buczenia okazał się pęknięty wąż dolotu powietrza do turbiny (pęknięcie pod cybantem na króćcu turbiny). Po wymianie węża można delektować się cichutką pracą silnika |
_________________ Mitsubishi Carisma 1,9 DID 115KM 2001 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20994 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 05-01-2018, 22:40
|
|
|
majkov napisał/a: | Książka serwisowa podaje co 90kkm. |
Wymieniany w ASO na oryginalnych częściach.
Tylko, że tam sam pasek kosztuje pewnie z 300zł . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
majkov
Forumowicz majkov
Auto: Carisma 1,9 DID 115KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 47 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 05-01-2018, 23:56
|
|
|
W dobrym warsztacie
Pasek z pompą coś koło 400zł, wymiana 260zł. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1,9 DID 115KM 2001 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20994 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 06-01-2018, 10:40
|
|
|
majkov napisał/a: | W dobrym warsztacie
Pasek z pompą coś koło 400zł, wymiana 260zł. |
A gdzie rolki napinające .
Na ile km ten warsztat daje gwarancję |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
majkov
Forumowicz majkov
Auto: Carisma 1,9 DID 115KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 47 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 09-01-2018, 16:19
|
|
|
Rolka też oczywiście, przecież to jasne
Zwykle warsztaty obowiązuje 2 letnia gwarancja, ale myślę, że na km nikt gwarancji Ci nie da. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1,9 DID 115KM 2001 |
|
|
|
 |
|