 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Honda Accord CM2 |
Autor |
Wiadomość |
Kaucz
Mitsumaniak EA5A should be RWD!

Auto: było EA5A, jest CM2 i E32A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 1599 Skąd: Ciałem Poznań. Sercem Kołobrzeg.
|
Wysłany: 04-06-2017, 00:13 Honda Accord CM2
|
|
|
A więc stwierdziłem, że pokaże go i tutaj, zwłaszcza, że z trzema diamentami rozstawać się nie chcę ale o tym później.
ROK: 2003
MODEL: CM2
SILNIK: 2.4 K24A3
UKŁAD DOLOTOWY: seryjny
UKŁAD WYDECHOWY: seryjna dwururka
ELEKTRONIKA: seryjna
UKŁAD NAPĘDOWY: skrzynia 6-biegowa m/t seryjna
ZAWIESZENIE: seryjna koza
UKŁAD HAMULCOWY: seryjny
BODY-KIT: Type S
ŚRODEK: półskóry Type S, zegary Type S, pseudocarbonowe wykończenie deski rozdzielczej
CAR-AUDIO: seryjne radio, niestety bez PSS
KOŁA: 17" calowe felgi aluminiowe marki bliżej mi nieznanej na oponach Uniroyal Rainsport 3 225/45R17
MOC: powinno być seryjne 190 KM, ale któż to wie
PLANY w kolejności mocno losowej:
- Jeździć bezawaryjnie przez najbliższe 4-5 lat
- Wymiana sworzni wahaczy na 555 ( poprzedni właściciel wymieniał, ale nie mam na paragonie zapisanej ich marki )
- Montaż LPG - no dobra, narzeczona chce, a mi się wydaje, że nie będzie to konieczne - póki co spalanie miło mnie zaskakuje, jak na wielkość tego silnika
- Zrobienie denerwujących mnie detali estetycznych
- Koza out - czyli 30-40 mm w dół, aby to jakoś wyglądało
- Renowacja obecnych felg bo ranty wyglądają jak aluminiowa folia z moich kanapek w liceum
- Zakup oryginalnuch alu 16" i opon zimowych
- Wymiana felg na 18" ( i to prędko nie nastąpi. w czerwcu 2018 mam ślub i póki co nic takiego modzić nie będe mógł )
- Być może pokuszę się o montaż UKP, jak już wymyślę gdzie miałby on się znaleźć
- Konserwacja przed zimą.
- XCarLink
- Montaż relingów/bagażnika dachowego wraz z trumną
Misja znalezienia auta była trudna, ale jej realizacja postępowała żwawo. Tak naprawdę rozglądałem się za tym modelem już od pół roku. Kombi bo z narzeczoną mamy dalekosiężne plany, 2.4 bo nie chciałem mieć mocy mniej niż w Galancie, a Honda Accord bo z reguły czytałem dobre opinie o tym aucie.
Niestety jeździ tego bardzo dużo, a znalezienie egzemplarza, który będzie godzien to droga przez mękę. Problem podobny jak w Galancie - rdza. Mój ma zrobione nadkola, podłużnice czyste, progi zdrowie, podłoga zdrowa. Przywiozłem go aż z Lublina. Wcześniej obejrzałem 6 innych i myślałem, że w końcu kupię poliftową vectrę C... Ale udało się znaleźć zdrowego i nim wrócić. Konserwację planuję przed zimą .
Pierwsze wrażenia? Auto strasznie napompowane, Galant ma lepszą sylwetkę. Cieszą osiągi, ale przyspieszanie nie jest tak fajne jak w Galu. Cieszą bajery takie jak dwustrefowa klima, czy elektrycznie otwierana klapa. A jednak to nie Galant. Został mi odruch witania się z miśkami, ale ostatnio Krystian99 na Obornickiej mnie nie poznał . I dlatego do Galanta wrócę - ale tak za 2 lata, jak już po weselu ustabilizujemy się finansowo ( mam na to pełne błogosławieństwo ). Niekoniecznie będzie to EA. Może upoluję E3, może nawet E1, a może Sapporo, które mega mi się podoba. Czas pokaże
Zapytacie się co się stało z moim Galantem? Rak - rdza. Do tego bardzo dużo drobnych usterek wielokroć naprawianych bez efektu. ( czujnik temperatury LPG, puszczająca chłodnica, zapowietrzające się sprzęgło ) Galant stoi w garażu i może ten jeden ostatni raz go naprawię, żeby się nim przejechać. Jednak ogólnie to będę się go pozbywał. Blacharka w moim egzemplarzu przekroczyła barierę, przy której zdecydowałbym się to robić, a i tak nie ma gwarancji, że nie zaczęłoby się to samo. Tak więc jeśli chodzi o utrzymanie go to w tym miejscu poległem na całej linii.
To na koniec zdjęcie całej trójki ( bo brat też kupił Accorda, z tym że model CG9 )
 |
_________________ ...hontou ?
"Czy Ty naprawdę myślisz, że Galant ma "normalne" hamulce i nie ma żadnych wad? Przecież ten samochód jest co najmniej dziwny." by Hugo. |
|
|
|
 |
lobuzek
Forumowicz lobuzek

Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 576 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 04-06-2017, 16:52
|
|
|
Ja na dniach przesiadam się z Lancera do Accorda VII 2,0 tourer. Początkowo planowałem VII generację z samego końca produkcji (2007-2008) ale ciężko było cokolwiek znaleźć, więc trafił się Accord VIII z 2009 r. Niemiec płakał jak sprzedawał, gonił za białą perłą |
|
|
|
 |
Kaucz
Mitsumaniak EA5A should be RWD!

Auto: było EA5A, jest CM2 i E32A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 1599 Skąd: Ciałem Poznań. Sercem Kołobrzeg.
|
Wysłany: 04-06-2017, 23:29
|
|
|
lobuzek napisał/a: | Ja na dniach przesiadam się z Lancera do Accorda VII 2,0 tourer. Początkowo planowałem VII generację z samego końca produkcji (2007-2008) ale ciężko było cokolwiek znaleźć, więc trafił się Accord VIII z 2009 r. Niemiec płakał jak sprzedawał, gonił za białą perłą |
2.0 wg mnie jest za słabe do tej budy. Zresztą po tym jak pojeździłem sobie CG9 brata to byłem już pewien, że 2.0 nie chcę. |
_________________ ...hontou ?
"Czy Ty naprawdę myślisz, że Galant ma "normalne" hamulce i nie ma żadnych wad? Przecież ten samochód jest co najmniej dziwny." by Hugo. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 05-06-2017, 12:11
|
|
|
Gratulacje
Kaucz napisał/a: | - Montaż LPG - no dobra, narzeczona chce, a mi się wydaje, że nie będzie to konieczne - póki co spalanie miło mnie zaskakuje, jak na wielkość tego silnika |
Myśl, myśl, jak LPG to od razu albo wcale. Pamiętaj, że spalanie to ścisła korelacja z kątem wciskania pedału gazu. Jak zaczniesz korzystać z tych koni to będzie musiał spalić. |
|
|
|
 |
lobuzek
Forumowicz lobuzek

Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 576 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 05-06-2017, 13:36
|
|
|
No i prawdopodobnie w sobotę jedziemy po Accorda. Zagazowanie jawi się jako wysoce prawdopodobne |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 05-06-2017, 14:30
|
|
|
lobuzek, przemyśl jeszcze ten silnik. Jak i tak idzie do gazu, to może warto coś mocniejszego?
Uważam, że mocy nigdy za wiele i w wielu przypadkach jej zapas wręcz poprawia bezpieczeństwo. |
|
|
|
 |
Kaucz
Mitsumaniak EA5A should be RWD!

Auto: było EA5A, jest CM2 i E32A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 1599 Skąd: Ciałem Poznań. Sercem Kołobrzeg.
|
Wysłany: 05-06-2017, 22:44
|
|
|
Owczar napisał/a: | Myśl, myśl, jak LPG to od razu albo wcale. Pamiętaj, że spalanie to ścisła korelacja z kątem wciskania pedału gazu. Jak zaczniesz korzystać z tych koni to będzie musiał spalić. |
Jak do października nie zamontuje to wcale już nie będzie. Owczar napisał/a: | Uważam, że mocy nigdy za wiele i w wielu przypadkach jej zapas wręcz poprawia bezpieczeństwo. |
Nawet nie wiesz jak trudne było wytłumaczenie tego narzeczonej. Do dnia jak jakiś kretyn siadł nam na tyłku podczas wyprzedzania a drugi, ten wyprzedzany zaczął przyspieszać... |
_________________ ...hontou ?
"Czy Ty naprawdę myślisz, że Galant ma "normalne" hamulce i nie ma żadnych wad? Przecież ten samochód jest co najmniej dziwny." by Hugo. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 05-06-2017, 23:46
|
|
|
Jak się przyzwyczai to i te 190KM będzie mało
Jest wiele takich sytuacji - jak np wyprzedzanie na drodze jednopasmowej, wlączanie do ruchu i wiele innych. Łatwiej uciec, schować się. Wielu osobom się wydaje że jak ktoś kupuje mocne auto, to pewnie jest piratem drogowym |
|
|
|
 |
Kaucz
Mitsumaniak EA5A should be RWD!

Auto: było EA5A, jest CM2 i E32A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 1599 Skąd: Ciałem Poznań. Sercem Kołobrzeg.
|
Wysłany: 05-06-2017, 23:54
|
|
|
Owczar napisał/a: | Jak się przyzwyczai to i te 190KM będzie mało |
był taki mem, ale nie chce mi się szukać
Owczar napisał/a: | Wielu osobom się wydaje że jak ktoś kupuje mocne auto, to pewnie jest piratem drogowym
|
Prawda, ale z drugiej strony jak się ma mocne auto to na pewno też nie jeździ się jak dziadek w Lanosie .
Z tego co na plus to przyjemniej jedzie się na autostradzie z prędkościami 140 km/h +++ . Auto jakby mniej się męczyło przy tym |
_________________ ...hontou ?
"Czy Ty naprawdę myślisz, że Galant ma "normalne" hamulce i nie ma żadnych wad? Przecież ten samochód jest co najmniej dziwny." by Hugo. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 06-06-2017, 00:05
|
|
|
Galant v6 z at na autostradzie wyraźnie niedomaga. Żeby przyspieszyć i nie dać się wyprzedzić golfom tdi w dieslu 1.6 trzeba cisnąć do podłogi
Na autostradzie każda moc się przyda. |
|
|
|
 |
Kaucz
Mitsumaniak EA5A should be RWD!

Auto: było EA5A, jest CM2 i E32A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 1599 Skąd: Ciałem Poznań. Sercem Kołobrzeg.
|
Wysłany: 06-06-2017, 01:23
|
|
|
Ale V to V i ten dźwięk ciężko podrobić |
_________________ ...hontou ?
"Czy Ty naprawdę myślisz, że Galant ma "normalne" hamulce i nie ma żadnych wad? Przecież ten samochód jest co najmniej dziwny." by Hugo. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21937 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-06-2017, 08:02
|
|
|
Owczar napisał/a: | Jak się przyzwyczai to i te 190KM będzie mało | Jak się przyzwyczai to i 1900KM będzie mało. Kaucz napisał/a: | Ale V to V i ten dźwięk ciężko podrobić | E tam, golf w dizlu też ładnie chodzi. No i przynajmniej z kilkuset metrów słyszysz, że jedzie jakiś szrot, bo hałasuje z daleka. Ostatnio przyjechałem Galem na działkę, zdążyłem fajkę spalić, a żona (słuch ma dobry jakby co ) dopiero po kilku minutach zauważyła, że już jestem. Jak kiedyś odjeżdżała z działki Galem to stałem ok. 20 m od niej. Uwielbiam ten efekt jak w ogóle nie słyszę silnika tylko widzę jak auto się porusza i słyszę jedynie kamyki obijające się o nadkola.
Gdybym miał dizla to codziennie bym go naprawiał, tak brzydko nie może pracować silnik
Wolę wlać do baku na 100 km 12 litrów benzyny niż 6 litrów ropy i czerpać przyjemność z jazdy. |
|
|
|
 |
lobuzek
Forumowicz lobuzek

Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 576 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 06-06-2017, 08:13
|
|
|
Owczar napisał/a: | lobuzek, przemyśl jeszcze ten silnik. Jak i tak idzie do gazu, to może warto coś mocniejszego?
Uważam, że mocy nigdy za wiele i w wielu przypadkach jej zapas wręcz poprawia bezpieczeństwo. |
Przemyślałem, zresztą bardzo dobrze znam ten samochód, a przesiadam się z Lancera 1,6. Jak dla mnie wystarcza. Co stracę na prostej odzyskam na zakrętach, bo Accord jeździ bajecznie |
|
|
|
 |
Kaucz
Mitsumaniak EA5A should be RWD!

Auto: było EA5A, jest CM2 i E32A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 1599 Skąd: Ciałem Poznań. Sercem Kołobrzeg.
|
Wysłany: 06-06-2017, 10:35
|
|
|
Hugo napisał/a: | Wolę wlać do baku na 100 km 12 litrów benzyny niż 6 litrów ropy i czerpać przyjemność z jazdy. |
Dlatego jesteśmy na forum MM, a nie na forum VW
lobuzek napisał/a: | Co stracę na prostej odzyskam na zakrętach, bo Accord jeździ bajecznie |
Hm, może sedan i tak, ale tourer jest cięższy i ma większy rozstaw osi i niestety moim zdaniem tracą na tym delikatnie właściwości jezdne |
_________________ ...hontou ?
"Czy Ty naprawdę myślisz, że Galant ma "normalne" hamulce i nie ma żadnych wad? Przecież ten samochód jest co najmniej dziwny." by Hugo. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 06-06-2017, 10:53
|
|
|
Kaucz napisał/a: | Ale V to V i ten dźwięk ciężko podrobić |
A w zasadzie 6 cylindrów rzędowe 6tki też ładnie brzmią.
Hugo napisał/a: | E tam, golf w dizlu też ładnie chodzi. No i przynajmniej z kilkuset metrów słyszysz, że jedzie jakiś szrot, bo hałasuje z daleka. |
Hugo na tym forum raczej ciężko o fana diesla - no poza działem 4x4, ale co zrobić jak mitsubishi nie montowało v8 w terenówkach. |
|
|
|
 |
|
|