Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Galloper] ubywający płyn chłodniczy
Autor Wiadomość
T@M 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 23
Skąd: ____
Wysłany: 26-01-2012, 20:16   [Galloper] ubywający płyn chłodniczy

Witam, proszę o pomoc w ustaleniu usterki w moim Galloperze, mianowicie ubywa mi płyn chłodniczy (dodam że nie widzę żeby ciekł) a w chłodnicy robi się ciśnienie. Zauważyłem również iż mam temperaturę 90 stopni a dolny wąż chłodnicy jest letni. Proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony przez T@M 26-01-2012, 20:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 26-01-2012, 20:19   

T@M sprawdź korek chłodnicy.
T@M napisał/a:
mianowicie ubywa mi płyn chłodniczy (dodam że widzę żeby ciekł)
jak widzisz, że cieknie, to poszukaj wycieku, z którego miejsca...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
T@M 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 23
Skąd: ____
Wysłany: 26-01-2012, 20:22   

Właśnie nie widzę żeby gdzieś ciekło :D

[ Dodano: 26-01-2012, 20:23 ]
Martwi mnie to iż na około 300 km dolałem około 5L płynu
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 26-01-2012, 20:25   

T@M napisał/a:
Właśnie nie widzę żeby gdzieś ciekło :D

Wcześniej widziałeś :wink: Zacznij od korka chłodnicy poszukiwania. Zakup korek o takim samym ciśnieniu, nie jest to duży wydatek... A przewód górny od chłodnicy "puchnie"?

[ Dodano: 26-01-2012, 20:26 ]
T@M napisał/a:
Martwi mnie to iż na około 300 km dolałem około 5L płynu

A i weź podstaw butelkę przy przelewie zbiornika wyrównawczego...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
T@M 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 23
Skąd: ____
Wysłany: 26-01-2012, 20:29   

górny przewód chłodnicy jest gorący ale raczej nie puchnie. a jeśli chodzi o wywalanie płynu przelewem to raczej nie sucho tam jest
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 26-01-2012, 20:33   

A jaki masz w ogóle silnik?
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
T@M 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 23
Skąd: ____
Wysłany: 26-01-2012, 20:33   

jeszcze takie pytanie jak u Ciebie z ogrzewaniem, czy dobrze grzeje bo u mnie słabiutko

[ Dodano: 26-01-2012, 20:34 ]
2.5 TDi
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 26-01-2012, 20:35   

T@M napisał/a:

jeszcze takie pytanie jak u Ciebie z ogrzewaniem, czy dobrze grzeje bo u mnie słabiutko

U mnie po 3 km już ciepło. W takim razie masz termostat również zwalony.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
T@M 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 23
Skąd: ____
Wysłany: 26-01-2012, 20:38   

U mnie jak mam przednią szybę zaparowaną i dam nawiew na szybę to bardzo słabo odparowuje

[ Dodano: 26-01-2012, 20:42 ]
No i ciekawe gdzie by ten płyn ubywał jak nigdzie nie widać , prędzej przed wymianą rozrządu ciekła pompa wody ale jest już nowa on i nie cieknie
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 26-01-2012, 20:46   

Co do odparowania, może masz wilgoć w środku za bardzo. A co do ubywania, to dużo może być usterek, korek chłodnicy, wyciek, uszczelka pod głowicą, głowica pęknięta...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
T@M 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 23
Skąd: ____
Wysłany: 26-01-2012, 20:50   

Wyciek raczej odpada
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 26-01-2012, 20:50   

T@M napisał/a:
Wyciek raczej odpada

To zacznij od korka.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
T@M 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 23
Skąd: ____
Wysłany: 18-02-2012, 21:33   

Witam, dzisiaj odkryłem że mam zatkany kanał wodny przy turbinie do chłodzenia jej , czy to mogło skutkować nadmiernym ciśnieniem w chłodnicy ?
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 23-02-2012, 15:15   

T@M napisał/a:
Witam, dzisiaj odkryłem że mam zatkany kanał wodny przy turbinie do chłodzenia jej , czy to mogło skutkować nadmiernym ciśnieniem w chłodnicy ?

Według mnie raczej nie.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
kato0007 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant Sport 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2015
Posty: 52
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 07-06-2017, 12:15   Płyn chłodniczy

Witam,

Mam gala 2.5 v6... i od tamtych wakacji miałem mały problem z płynem chłodniczym tzn. raz był na min raz na max a czasami w ogóle pusto (potem wracał :) ) jako że płynu było na min. to pomyślałem, że przy zmianie opon (marze 2017) wymienię płyn. Zlałem stary wlałem nowy, trochę ponad poziom max. Tydzień może dwa od wymiany płynu w zbiorniku już nie było nawet kropli, dolałem w zbiorniku wyrównawczym i dalej bida, pobył trochę i dalej bida.

Fakty:
1. nie zaobserwowałem jakiegokolwiek wycieku pod autem.
2. korek oleju - klawiatura - czysta jak łza - tylko olej tam bywa :)
3. z rury dymi przy temp. +5' (gdy jest bardzo duża wilgotność np. deszczowo) -50', jest to standardowy dym który znika 2 metry od auta, w ciepłe dni nie obserwuje jakiegokolwiek dymu.
4. Zimą parują szyby, a ogrzewanie dość leniwie sobie z tym radzi (brak klimy - zepsuta).
5. temperatura pracy silnika (nawet mocno obciążonego temperaturą i trasą) katalogowa.
6. od wymiany przy takich stanach płynu ani razu nie zaświeciła mi się kontrolka niskiego poziomu.

miał tak ktoś może? wiem że mogła by to być głowica, albo jakieś pęknięcie, ale czy w tedy olej nie zamieniał by się w masło a z rury kopciło się jak ze starego parowozu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.