[Galloper] ubywający płyn chłodniczy |
Autor |
Wiadomość |
T@M
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 23 Skąd: ____
|
Wysłany: 26-01-2012, 20:16 [Galloper] ubywający płyn chłodniczy
|
|
|
Witam, proszę o pomoc w ustaleniu usterki w moim Galloperze, mianowicie ubywa mi płyn chłodniczy (dodam że nie widzę żeby ciekł) a w chłodnicy robi się ciśnienie. Zauważyłem również iż mam temperaturę 90 stopni a dolny wąż chłodnicy jest letni. Proszę o pomoc |
Ostatnio zmieniony przez T@M 26-01-2012, 20:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 26-01-2012, 20:19
|
|
|
T@M sprawdź korek chłodnicy. T@M napisał/a: | mianowicie ubywa mi płyn chłodniczy (dodam że widzę żeby ciekł) | jak widzisz, że cieknie, to poszukaj wycieku, z którego miejsca... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
T@M
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 23 Skąd: ____
|
Wysłany: 26-01-2012, 20:22
|
|
|
Właśnie nie widzę żeby gdzieś ciekło
[ Dodano: 26-01-2012, 20:23 ]
Martwi mnie to iż na około 300 km dolałem około 5L płynu |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 26-01-2012, 20:25
|
|
|
T@M napisał/a: | Właśnie nie widzę żeby gdzieś ciekło |
Wcześniej widziałeś Zacznij od korka chłodnicy poszukiwania. Zakup korek o takim samym ciśnieniu, nie jest to duży wydatek... A przewód górny od chłodnicy "puchnie"?
[ Dodano: 26-01-2012, 20:26 ]
T@M napisał/a: | Martwi mnie to iż na około 300 km dolałem około 5L płynu |
A i weź podstaw butelkę przy przelewie zbiornika wyrównawczego... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
T@M
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 23 Skąd: ____
|
Wysłany: 26-01-2012, 20:29
|
|
|
górny przewód chłodnicy jest gorący ale raczej nie puchnie. a jeśli chodzi o wywalanie płynu przelewem to raczej nie sucho tam jest |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 26-01-2012, 20:33
|
|
|
A jaki masz w ogóle silnik? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
T@M
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 23 Skąd: ____
|
Wysłany: 26-01-2012, 20:33
|
|
|
jeszcze takie pytanie jak u Ciebie z ogrzewaniem, czy dobrze grzeje bo u mnie słabiutko
[ Dodano: 26-01-2012, 20:34 ]
2.5 TDi |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 26-01-2012, 20:35
|
|
|
T@M napisał/a: |
jeszcze takie pytanie jak u Ciebie z ogrzewaniem, czy dobrze grzeje bo u mnie słabiutko |
U mnie po 3 km już ciepło. W takim razie masz termostat również zwalony. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
T@M
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 23 Skąd: ____
|
Wysłany: 26-01-2012, 20:38
|
|
|
U mnie jak mam przednią szybę zaparowaną i dam nawiew na szybę to bardzo słabo odparowuje
[ Dodano: 26-01-2012, 20:42 ]
No i ciekawe gdzie by ten płyn ubywał jak nigdzie nie widać , prędzej przed wymianą rozrządu ciekła pompa wody ale jest już nowa on i nie cieknie |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 26-01-2012, 20:46
|
|
|
Co do odparowania, może masz wilgoć w środku za bardzo. A co do ubywania, to dużo może być usterek, korek chłodnicy, wyciek, uszczelka pod głowicą, głowica pęknięta... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
T@M
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 23 Skąd: ____
|
Wysłany: 26-01-2012, 20:50
|
|
|
Wyciek raczej odpada |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 26-01-2012, 20:50
|
|
|
T@M napisał/a: | Wyciek raczej odpada |
To zacznij od korka. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
T@M
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 23 Skąd: ____
|
Wysłany: 18-02-2012, 21:33
|
|
|
Witam, dzisiaj odkryłem że mam zatkany kanał wodny przy turbinie do chłodzenia jej , czy to mogło skutkować nadmiernym ciśnieniem w chłodnicy ? |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 23-02-2012, 15:15
|
|
|
T@M napisał/a: | Witam, dzisiaj odkryłem że mam zatkany kanał wodny przy turbinie do chłodzenia jej , czy to mogło skutkować nadmiernym ciśnieniem w chłodnicy ? |
Według mnie raczej nie. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
kato0007
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant Sport 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 52 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 07-06-2017, 12:15 Płyn chłodniczy
|
|
|
Witam,
Mam gala 2.5 v6... i od tamtych wakacji miałem mały problem z płynem chłodniczym tzn. raz był na min raz na max a czasami w ogóle pusto (potem wracał ) jako że płynu było na min. to pomyślałem, że przy zmianie opon (marze 2017) wymienię płyn. Zlałem stary wlałem nowy, trochę ponad poziom max. Tydzień może dwa od wymiany płynu w zbiorniku już nie było nawet kropli, dolałem w zbiorniku wyrównawczym i dalej bida, pobył trochę i dalej bida.
Fakty:
1. nie zaobserwowałem jakiegokolwiek wycieku pod autem.
2. korek oleju - klawiatura - czysta jak łza - tylko olej tam bywa
3. z rury dymi przy temp. +5' (gdy jest bardzo duża wilgotność np. deszczowo) -50', jest to standardowy dym który znika 2 metry od auta, w ciepłe dni nie obserwuje jakiegokolwiek dymu.
4. Zimą parują szyby, a ogrzewanie dość leniwie sobie z tym radzi (brak klimy - zepsuta).
5. temperatura pracy silnika (nawet mocno obciążonego temperaturą i trasą) katalogowa.
6. od wymiany przy takich stanach płynu ani razu nie zaświeciła mi się kontrolka niskiego poziomu.
miał tak ktoś może? wiem że mogła by to być głowica, albo jakieś pęknięcie, ale czy w tedy olej nie zamieniał by się w masło a z rury kopciło się jak ze starego parowozu? |
|
|
|
 |
|