MSS DG3A 1.6 2001 problem z odpalaniem. |
Autor |
Wiadomość |
mikechdx
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2017 Posty: 7 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 04-06-2017, 09:29 MSS DG3A 1.6 2001 problem z odpalaniem.
|
|
|
WItam,
Mam problem ze swoim MSS mianowicie, auto ma problem z odpalaniem, na początku myślałem ze problem leży po stronie immo ale ten jest całkiem sprawny.
Przekręcam zapłon, czekam aż zgaśnie check, przekręcam rozrusznik i silnik nie zaskakuje. Na początku pomagało przekręcanie bez czekania aż zgaśnie check, auto odpalało - teraz już nie odpala nawet w ten sposób. Zauważyłem że auto 6 na 10 razy odpali jak podczas kręcenia rozrusznikiem dodam gazu. Dodatkowo od momentu kiedy pojawiły sie problemy z zapłonem przestał działać obrotomierz.
Znajomy twierdzi że to wina uszkodzonego czujnika wałka rozrządu lub czujnik położenia wału korbowego ?
Będę wdzięczny za sugestie.
Pytanie czy jeśli to jeden z tych czujnków, to czy jestem w stanie sprawdzić ich dysfunkcje jakąs metodą garażową ? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 04-06-2017, 09:52
|
|
|
Podepnij najpierw pod kompa i sprawdź błedy.
Czujniki teoretycznie powinny wywalić CE. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
mikechdx
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2017 Posty: 7 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 07-06-2017, 19:43
|
|
|
no i mam P0300 :/ więc pytanie, gdzie zaprowadzić auto elektryk czy mechanik ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-06-2017, 20:03
|
|
|
Tylko ten jeden błąd, czym błędy były sprawdzane?
Najlepiej do elektromechanika bo możesz mieć problemy zarówno elektryczne jak i mechaniczne. A jak auto się sprawuje jak już odpali? Ma normalną moc i silnik równo pracuje? |
|
|
|
 |
mikechdx
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2017 Posty: 7 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 07-06-2017, 20:07
|
|
|
no wlasnie nie ma mocy, rozpedza sie ale wolno. przy przyspieszaniu czasem sie "trzesie". teoretycznie jeden, kupilem interfejs i sprawdzalem torque`m. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-06-2017, 20:50
|
|
|
Może wina pompy paliwowej lub zapchanego filtra paliwa ale pewnie w takiej sytuacji pojawił by się jeszcze P0170. Jak masz interfejs i program to podejrzyj jak zachowuje się napięcie pierwszej sondy lambda oraz jakie wartości mają korekty paliwowe krótka i długa oczywiście dla 1 banku. |
|
|
|
 |
mikechdx
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2017 Posty: 7 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 07-06-2017, 20:57
|
|
|
O kurcze, to chyba ponad moje możliwości Chyba że podrzucisz jakąś nazwę programu to spr ogarnąć. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-06-2017, 21:56
|
|
|
Wszystko w Torque Tylko trzeba dodać wskaźniki takie jak napięcie pierwszej sondy lambda oraz krótkoterminową korektę czasu wtrysku bank pierwszy i długoterminową korektę czasu wtrysku bank pierwszy. U siebie napięcie sondy mam przedstawione za pomocą wykresu a korekty za pomocą wartości liczbowych. |
|
|
|
 |
mikechdx
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2017 Posty: 7 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 07-06-2017, 22:05
|
|
|
no jest teraz na co mam zwrocic uwage ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-06-2017, 22:12
|
|
|
Jak silnik sprawny to napięcie sondy powinno szybko się zmieniać w zakresie od 0 do 1V, na wykresie powinno być w postaci sinusoidy. Korekty natomiast powinny mieć wartość bliską zero, jeśli nawet zmienią się na + lub - do około 10% to i tak za chwilę powinny powrócić w okolicę zera.
Jeśli brakowało by paliwa to korekty powinny być sporo na + (do 25% na + lub - nie zostanie jeszcze wyświetlony błąd) a napięcie sondy powinno utrzymywać się w okolicy 0V i na wykresie będzie linią prostą a nie sinusoidą.
Jeśli by się jednak okazało że korekty i napięcie sondy jest w normie to może być wina układu wysokiego napięcia czyli do sprawdzenia świece, przewody i cewki. |
|
|
|
 |
mikechdx
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2017 Posty: 7 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 08-06-2017, 08:29
|
|
|
Tak to u mnie wyglada. O ile krótkie skaczą od 0 do -9 to długie stoją i sie nie ruszają na 6.2 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-06-2017, 08:59
|
|
|
Jak możesz to nagraj pulpit w telefonie podczas jazdy na już rozgrzanym silniku ale nie przyspieszaj bardzo dynamicznie bo ważne aby silnik pracował wtedy w CL a nie w OL. Nawet możesz tez taki parametr dodać do Torque aby pokazywało czy jest CL czy OL.
A to co wkleiłeś to w jakich warunkach było, silnik był już rozgrzany i jakie to były obroty? |
|
|
|
 |
mikechdx
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.6 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Sty 2017 Posty: 7 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 08-06-2017, 09:27
|
|
|
Nagram jak wróce z pracy. Jest jeszcze jedna kwestia zbliża mi się rozrząd, więc może gdzieś tutaj jest problem. |
|
|
|
 |
|