Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8] automat `97 - nowy posiadacz.
Autor Wiadomość
kristov5
[Usunięty]

Wysłany: 29-04-2007, 05:49   [Cari 1.8] automat `97 - nowy posiadacz.

Prośba moja dotyczy info o tego typu skrzyniach (auto) :roll: Nie wiem nic na ten temat więc każda informacja jest dla mnie na wage złota. :o
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 29-04-2007, 07:14   

Skrzynia ma oznaczenie F4A42 czyli INVECS-II. Olej w skrzyni (ATF Dextron II lub III) zmieniasz co 90tys wraz z filtrem (w ASO wymiana ta kosztuje 500zł). Jak nie będziesz wymieniał oleju terminowo (przy ostrej jeździe nawet częściej) to zarżniesz skrzynię. Ewentualny opis samodzielnej wymiany oleju (którą na forum kiedyś opisał Bartek) w takim automacie jest tutaj: wymiana oleju w Invecs-II

Do jazdy po mieście ustawiasz na 3 a w trasie na D (jak drive czyli 4rka). Jak chcesz wyłączyć silnik to najpierw ręczny potem skrzynia na P (jak park) i dopiero wyłączenie silnika. Nie zapominaj o tym bo jak nie będziesz dawał skrzyni na P przed wyłączeniem silnika to ciśnienie oleju w skrzyni będzie ja sukcesywnie niszczyć - P powoduje że automat odpuszcza ciśnienie oleju i włącza zapadkę blokującą przednie koła.

Skrzynia jest adaptacyjna - czyli uczy się twojego stylu jazdy. Jak będziesz jechał z góry i zaczniesz przyhamowywać to sama wyczai że chcesz silnikiem hamować i zredukuje - tym mocniej im częściej będziesz przyhamowywał.

Jak chcesz wyprzedzać ostro i zależy ci na redukcji to gaz do dechy aż poczujesz pstryknięcie włącznika pod pedałem - tzw. kickdown - i juz skrzynia robi redukcję (o ile może). Samo mocne wduszenie gazu ale bez kickdown tez może spowodować redukcję jeśli komp skrzyni uzna że tak trzeba.

Przełącznik LOCK to blokada biegu startowego na zimę. Przykładowo jest ślisko albo głęboki śnieg i nie możesz ruszyć z L (low - jedynka) bo koła się ślizgają no to dajesz na 2 i włączasz LOCK - komp skrzyni będzie próbował ruszać delikatnie z 2jki. Jak już ruszysz to wyłącz LOCK by nie jeździć na nim ponad 50km/h

Tu masz jeszcze trochę o tym miodnym automacie INVECS II
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
ryso 
Mitsumaniak
ryso

Auto: Carisma 1,6 16v automat HB
Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 157
Skąd: poznan
Wysłany: 29-04-2007, 19:38   

Cześć, równie dobrze, możesz gasić silnik, przy ustawieniu lewarka w pozycji " N ", jest to łatwiejsze, niż wajchować do " P ".

Pozdrowienia :)
_________________
Carisma 1,6 GLX automat 95r,HB.
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 30-04-2007, 08:02   

Chyba nie do końca - na N skrzynia wchodzi na luz ale nie odpuszcza ciśnień ze skrzyni.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
kristov5
[Usunięty]

Wysłany: 30-04-2007, 20:29   

serdeczne dzięki!!!..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.