Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Układ chłodzenia
Autor Wiadomość
kato0007 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant Sport 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2015
Posty: 52
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 07-06-2017, 12:18   [EAxx] Układ chłodzenia

Witam,

Mam gala 2.5 v6... i od tamtych wakacji miałem mały problem z płynem chłodniczym tzn. raz był na min raz na max a czasami w ogóle pusto (potem wracał :) ) jako że płynu było na min. to pomyślałem, że przy zmianie opon (marze 2017) wymienię płyn. Zlałem stary wlałem nowy, trochę ponad poziom max. Tydzień może dwa od wymiany płynu w zbiorniku już nie było nawet kropli, dolałem w zbiorniku wyrównawczym i dalej bida, pobył trochę i dalej bida.

Fakty:
1. nie zaobserwowałem jakiegokolwiek wycieku pod autem.
2. korek oleju - klawiatura - czysta jak łza - tylko olej tam bywa :)
3. z rury dymi przy temp. +5' (gdy jest bardzo duża wilgotność np. deszczowo) -50', jest to standardowy dym który znika 2 metry od auta, w ciepłe dni nie obserwuje jakiegokolwiek dymu.
4. Zimą parują szyby, a ogrzewanie dość leniwie sobie z tym radzi (brak klimy - zepsuta).
5. temperatura pracy silnika (nawet mocno obciążonego temperaturą i trasą) katalogowa.
6. od wymiany przy takich stanach płynu ani razu nie zaświeciła mi się kontrolka niskiego poziomu.

miał tak ktoś może? wiem że mogła by to być głowica, albo jakieś pęknięcie, ale czy w tedy olej nie zamieniał by się w masło a z rury kopciło się jak ze starego parowozu?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-06-2017, 12:40   

kato0007, chłodnica wody do wymiany. Typowa usterka w tym modelu. Nieszczelność jest tak mała, że płyn odparowuje i nie widzisz wycieku.
kato0007 napisał/a:
4. Zimą parują szyby, a ogrzewanie dość leniwie sobie z tym radzi (brak klimy - zepsuta).
Normalne w aucie z klimatyzacją, która nie działa. Dla pewności sprawdź czy wykładzina podłogowa pod nogami kierowcy i pasażera z przodu nie jest mokra.
kato0007 napisał/a:
6. od wymiany przy takich stanach płynu ani razu nie zaświeciła mi się kontrolka niskiego poziomu.
Bo nie ma takiej kontrolki w tym aucie :wink:
 
 
kato0007 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant Sport 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2015
Posty: 52
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 07-06-2017, 12:56   

Hej, jak to typowe w tym modelu, fakt patrząc od czoła na moją chłodnicę to w niektórych miejscach ta harmonijka poulatywała (w sensie trochę jej brakuje zwłaszcza przy dolnej krawędzi chłodnicy). - cholerka a może to ta od klimy, dziś popatrzę.

Brak kontrolki? 8) nie wiedziałem :)

Co do chłodnicy można coś zrobić (test) aby mieć 100%pewności że to ona?

Założyć używkę, podróbę nową czy nowy oryginał (lol koszt!)

Podłoga w aucie sucha jak pieprz :)

Pozdro.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-06-2017, 13:12   

Jak patrzysz od strony zderzaka to widzisz chłodnicę klimy. One sypią się jeszcze bardziej, ale są dłużej szczelne :wink:
kato0007 napisał/a:
Co do chłodnicy można coś zrobić (test) aby mieć 100%pewności że to ona?
Nic mi nie przychodzi do głowy. Chyba montaż innej szczelnej :D
kato0007 napisał/a:
Założyć używkę, podróbę nową czy nowy oryginał (lol koszt!)
Nowa w ASO pewnie z 1500-2000 zł. Najlepiej nowy zamiennik, np. http://allegro.pl/chlodni...6834938778.html lub http://allegro.pl/chlodni...6837679357.html

Jak widać chłodnice różnią się pomiędzy wersjami z manualną i automatyczną skrzynią biegów. Tą od automata można zamontować do manuala, odwrotnie już nie.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-06-2017, 13:41   

lubi sobie jeszcze cieknąć w kilku innych miejscach - mianowicie tylny wężyk ogrzeania przepustnicy, "okularki" przy termostacie w kierunku przewodów nagrzewnicy (tam są oringi) lub wężyk górny chłodnicy oleju
 
 
kato0007 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant Sport 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2015
Posty: 52
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-06-2017, 09:58   

Chyba muszę jeszcze sprawdzić te miejsca które wskazał Krzyżak, dziś rano sprawdzałem ilość płynu w chłodnicy - jest pod korek, poziom oleju zgodny z poziomem po wymianie - jakieś półtorej miecha temu. Może to jednak nie chłodnica bo gdyby się lało to by uciekało. Czy możliwe jest aby cały płyn ze zbiorniczka wyrównawczego został zablokowany w kanałach silnika?
 
 
Heinzse 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2016
Posty: 23
Skąd: Gubin
Wysłany: 08-06-2017, 12:09   

W moim podobnie , chlodnica pod korek caly czas , a w zbiorniczku dzieją się cuda :D Żadnych innych objawów nie ma , prócz cudów w zbiorniczku
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-06-2017, 21:41   

ja miałem te "cuda" kiedyś - w sedanie jak się okazało uciekało na wężu do nagrzewnicy (króciec był lekko elipsowaty zamiast jak okręg) a w kombi puszczał przy przepustnicy - wąż od strony grodzi
od czasu uszczelnienia - czyli jakoś tak 3 lata w sedanie, rok w kombi - brak zauważalnych ubytków
jak silnik gorący to stan na max, jak zimny to w połowie
 
 
kato0007 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant Sport 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2015
Posty: 52
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-06-2017, 10:58   

Zalałem dosłownie 2 cm zbiorniczka (aby nie był suchy:)) przejechałem z 20 km rozgrzany motor, otwieram maskę a tam płynu prawię pod korek zbiornika. Cuda, płyn się objawił. będę go obserwował :) Możliwe że coś się zblokowało i cały płyn "siedział" w układzie chłodzenia??

P.s. nie wiem może nie było zbyt gorących dni, a może jeżdżę za mało po mieście (w korkach) ale czy uruchomienie wentylatora chłodnicy jest słyszalne? bo coś mnie się wydaje że u mnie już dawno go nie słyszałem.?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-06-2017, 21:21   

kato0007 napisał/a:
czy uruchomienie wentylatora chłodnicy jest słyszalne? bo coś mnie się wydaje że u mnie już dawno go nie słyszałem.?
Ja jeżdżę praktycznie tylko na krótkich odcinkach i po mieście i jeszcze nigdy (oprócz jazdy na klimie) się nie włączył.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.