Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Śruby zawieszenia
Autor Wiadomość
Dread87 
Mitsumaniak


Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Maj 2011
Posty: 915
Skąd: Tychy
Wysłany: 10-05-2017, 08:41   [EAxx] Śruby zawieszenia

Witajcie.
Gdzie znajdę informację o tym jakie śruby (jaka średnica i długość) są stosowane w naszych Galantach?
Niedługo zabieram się za wymianę na poliuretany i podejrzewam, że niektóre śruby będą nadawały się do wymiany, wolę się zabezpieczyć w komplet nowych twardych (12,9).
_________________

Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 
 
 
Mushkin 
Forumowicz

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2015
Posty: 126
Skąd: Świebodzin
Wysłany: 10-05-2017, 12:40   

Jedyne śruby, które musiałem zmieniać przy wymianie tulei na poliuretany z tyłu to 2x mimośród od zbieżności, także to na pewno będzie Ci potrzebne (i jakiś brzeszczot, powodzenia - pewnie są zapieczone..).
Przygotuj się też na to, że śruby mocujące wahacz górny z tyłu mogą stwarzać problemy ;)

z ciekawości, sam chcesz to robić? :P
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-05-2017, 22:54   

Podaję wymiary śrub zawieszenia w Galancie EA z lat 1996-2004 (dotyczy sedana i kombi).

Zawieszenie przednie:
1. Śruba mocująca wahacz prosty do wózka zawieszenia metalowego, czyli w 2,5 V6 przed liftem z okresu 10.1996-03.2000 r. i w pozostałych wersjach silnikowych w całym okresie produkcji-średnica 12 mm, długość 150 mm, do aluminiowego wózka zawieszenia tylko w 2,5 V6 z okresu 03.2000 do końca produkcji-średnica 12 mm, długość 100 mm,
2. Śruba mocująca widelec amortyzatora do tulei wahacza prostego-średnica 12 mm, długość 100 mm,
3. Śruby mocujące tuleję wahacza giętego (banana) do wózka zawieszenia metalowego, czyli w 2,5 V6 przed liftem z okresu 10.1996-03.2000 r. i w pozostałych wersjach silnikowych w całym okresie produkcji-średnica 11 mm, długość krótszej 43 mm, dłuższej 68 mm, do aluminiowego wózka zawieszenia tylko w 2,5 V6 z okresu 03.2000 do końca produkcji-średnica 11 mm, długość 43 mm (występują dwie krótkie śruby).

Zawieszenie tylne (wszystkie śruby takie same w całym okresie produkcji i bez znaczenia jaka wersja silnikowa i nadwoziowa):
1. Śruba mocująca wahacz wzdłużny do podwozia-średnica 13,5 mm, długość 105 mm,
2. Śruba mocująca wahacz wzdłużny do zwrotnicy-średnica 12 mm, długość 82 mm,
3. Śruba mocująca wahacz poprzeczny dolny (ten z uchwytami do kabla ABS-u) do wózka zawieszenia-średnica 12 mm, długość 105 mm,
4. Śruba mocująca wahacz poprzeczny dolny (ten z uchwytami do kabla ABS-u) do zwrotnicy-średnica 12 mm, długość 76 mm,
5. Śruba mocująca wahacz górny do zwrotnicy-średnica 12 mm, długość 82 mm).
6. Śruba mimośrodowa do regulacji zbieżności na wahaczu ze sworzniem-średnica 12 mm, długość 92 mm.

Oczywiście w przypadku każdej ze śrub (oprócz śrub mocujących tuleje wahacza giętego przedniego do wózka zawieszenia) jeśli zastosujemy śruby o 1-1,5 cm dłuższe to świat się nie zawali :wink: czyli wejdą.
 
 
Agathon 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '97 2.5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 13
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 08-06-2017, 23:04   

Ja właśnie poległem a propo śrub w tylnym zawieszeniu - wg sprzedawców i wahaczy, które kupiłem - w dolnym tylnym wahaczu (ten z regulacją śrubą mimośrodową) - jest śruba sworznia M12 i sworzeń ok 16mm. (od strony zwrotnicy)
Natomiast u mnie po zdemontowaniu - mam wahacz z śrubą M10 i sworzniem ok 15mm.
Wymiar i kształt obydwu wahaczy jest identyczny.

Gal 2.5V6 automat kombi '96 (pierwszy miesiąc produkcji wersji '97)
JMBLREA5WVZ000538

Czy ma ktoś jakiś pomysł co to za kombinacja i skąd mam dobrać wahacz?
Nie wiem czy ten Gal był zrobiony z nietypowych częsci, czy ktoś grzebał w zawieszeniu)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-06-2017, 08:37   

sworzeń ma stożek i zależnie gdzie sprawdzasz wymiar może mieć inny
druga kwestia - ten wahacz na M10 z nakrętką 19mm to pierwsza seria do której była akcja serwisowa bo się wypinały z gniazd i koło stawało bokiem
jedź do ASO i powiedz co masz i czy wypełnią warunki akcji serwisowej na te wahacze
 
 
Agathon 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '97 2.5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 13
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 09-06-2017, 10:11   

Sworzeń mierzyłem w tym samym miejscu dla porównania.

Obdzwoniłem kilka ASO w PL i nikt nic nie wie o tej akcji.
Nie widzą też nigdzie zmiany tej częsci w katalogu itp. wg teorii powinno być M12 i koniec.
Wahacz faktycznie wygląda jakby był oryginalny i miał te 20 lat...
Ja tego wahacza jeszcze nie wymieniałem, a z poprzednikiem brak kontaktu.

Znalazłem na necie taki nr akcji - R/2001/054
ale nie wiem czy to jest ten temat.

Głowne pytanie czy ten nowy wahacz M12 można próbować założyć do zwrotnicy, czy zwrotnica też powinna być inna.
Mechanik jak po 3h walki z demontazem zobaczył inny sworzeń to odstawił sprawę na bok - nie chcąc uszkodzić wahacza (myślał, że zły kupiłem i nie chciał żeby były problemy ze zwrotem)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-06-2017, 10:26   

Krzyzak, mowa jest o wahaczu mimośrodowym w tylnym zawieszeniu.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-06-2017, 12:57   

aaa - skoro tył, to akcji nie było - nie doczytałem
na tył pasuje tylko 1 rodzaj wahacza, mogę sprawdzić wieczorem w garażu jak nie zapomnę bo mam 2 w zapasie
 
 
Agathon 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant '97 2.5V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 13
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 09-06-2017, 22:28   

Sprawdziłem z mechanikiem jak ten M12 pasuje do zwrotnicy - niestety nie zrobiłem zdjęć.

Sworzen z M10 wchodzi praktycznie cały w gniazdo do osłony gumowej, natomiast nowy M12 pozostaje ok 4-5-mm pomiędzy spodem gniazda zwrotnicy a gumą/osłoną na sworzniu.
Od góry wystaje praktycznie na styk gwintu, żeby dokręcić nakrętke samokontrującą.

Jeżeli do poniedziałku nie będzie lepszego pomysłu - oprócz poszukiwania sworzni z M10 i próby ich wymiany w nowym wahaczu - to spróbuję skręcić tak jak jest. Ciekawe jak pójdzie ze zbieżnością.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.