Brak czwartego biegu w automacie |
Autor |
Wiadomość |
kozik82
Nowy Forumowicz
Auto: pajero2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Maj 2017 Posty: 7 Skąd: Jastrzebie zdroj
|
Wysłany: 08-06-2017, 17:50 Brak czwartego biegu w automacie
|
|
|
Witam, mam taki problem, mianowicie stracił mi sie czwarty bieg w automacie 2,8 long 1995 r.
Po sprawdzeniu na komputerze okazał sie błąd 11 mówiący o przepustnicy, po skasowaniu błędu czwórki nadal brak, nadmienie, że tempomat działa dobrze,guzik przy dzwigni równiez co wskazuje komputer. Znalazłem kilka podobnych postów, ale zaden tak naprawde nie omawia problemu do konca, bardzo proszę o pomoc. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 09-06-2017, 20:27
|
|
|
kozik82 napisał/a: | Znalazłem kilka podobnych postów, ale zaden tak naprawde nie omawia problemu do konca | a to chcesz rozkminić problem czy przywrócić 4-ty bieg ? W moim przypadku po "zniknięciu" było robione: 1) wymiana skrzyni biegów 2) mycie czyszczenie sterownika 3) resetowanie skrzyni 4) rozbiórka skrzyni 5) wymiana oleju i filtra w skrzyni i.....i nic nadal brakowało 4-ki Aż tu nagle, na pierwotnej skrzyni, wszystko wróciło do normy, ale na drugi dzień po wizycie w warsztacie, i nadal tak jest i niech będzie Zdejmij obie klemy z aku zetknij je ze sobą (po zdjęciu z aku ) , odczekaj chwilę. zamontuj klemy raz najpierw masową potem prądową przejedź się. A nuż "4" wróci z urlopu potem odwrotna zabawa z klemami, jak nie będzie "4-ki" Ja byłem w paru warsztatach a naprawiło się samo |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
kozik82
Nowy Forumowicz
Auto: pajero2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Maj 2017 Posty: 7 Skąd: Jastrzebie zdroj
|
Wysłany: 09-06-2017, 21:41
|
|
|
hmmm tak naprawde to tesknie za 4. zrobie tak jak Pan mowi i dam znac .
jak bedzie dalej brak to poszukam kogos z kim moglbym zamienic sie na chwile sterownikami w celu sprawdzenia...w sumie do malopolskiego mam niedaleko
pozdrawiam
[ Dodano: 10-06-2017, 15:48 ]
hejj nic nie pomoglo klemy sciagane kilku krotnie i nic .... jakies inne pomysly ????
ale zauwazylem, ze mam urwany czujnik temperatury silnika ten ktory pokazuje tem na desce czy to moze miec wplyw na skrzynie ?? |
|
|
|
 |
majner
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero II 3.0 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 22 Lip 2014 Posty: 31 Skąd: polska
|
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 11-06-2017, 18:18
|
|
|
Cytat: | ale zauwazylem, ze mam urwany czujnik temperatury silnika ten ktory pokazuje tem na desce czy to moze miec wplyw na skrzynie ?? | ->> napraw choć nie powinno mieć to wpływu ale na spalanie tak. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
brzyydal
Forumowicz
Auto: pajero v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Lis 2015 Posty: 66 Skąd: krk
|
Wysłany: 11-06-2017, 23:25
|
|
|
Hej. Przyczyna raczej bedzie ten urwany kabel od czujnika temp. Misiek nie wrzuci 4. Napraw i sie zobaczy. |
|
|
|
 |
majner
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero II 3.0 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 22 Lip 2014 Posty: 31 Skąd: polska
|
Wysłany: 12-06-2017, 21:01
|
|
|
ten nie ale z boku jest podobny i ten ma wpływ bo po osiągnięciu 50 albo 60 stopni przełącza na masę i wtedy mamy 4 bieg a jest to dokładnie nadbieg |
|
|
|
 |
kozik82
Nowy Forumowicz
Auto: pajero2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Maj 2017 Posty: 7 Skąd: Jastrzebie zdroj
|
Wysłany: 13-06-2017, 10:04
|
|
|
Witajcie ... problem rozwiązany przyczyną był jednak ten czujnik 1 pinowy
Bardzo dziękuje za pomoc... jesli ktos bedzie szukal to jest to pierwszy czujnik od strony chłodnicy a są tam w sumie obok siebie 3 będe miał chwile to dodam fotkę...a jesli chodzi o biegi to wydaje mi się ze ma 4 i do tego nadbieg 5 ale moge sie mylic ...
raz jeszcze dziekuje i pozdrawia do zobaczyska na szosie
|
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 14-06-2017, 08:39
|
|
|
kozik82 napisał/a: | Witajcie ... problem rozwiązany przyczyną był jednak ten czujnik 1 pinowy | --->>> ????? mam prośbę;celem poznawczym rozepnij ten czujnik i zobacz jak będzie bo to aż nieprawdopodobne |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
majner
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero II 3.0 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 22 Lip 2014 Posty: 31 Skąd: polska
|
Wysłany: 14-06-2017, 20:43
|
|
|
nie zadziała nadbieg wyżej w linku są zdjęcia
jeżeli auto nie osiągnie 50 stopni nie pozwala wrzucić nadbiegu.
Sprawdź go miernikiem czujnik"termo switch" do gara na gaz plus termometr po osiągnięci 50 albo 60 stopni będzie miał przejście.
można go oszukać ja tak robiłem do puki nie kupiłem, wsuwkę popiołem bezpośredni do minusa
na wskaźniku na szybce zaznaczyłem sobie mazakiem zmywalnym temp 50 stopni, dopóki auto nie osiągało temperatury wciśnie miałem off driver
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=98302
teraz szykuj ponad 500 złotych polskich tylko serwis
 |
Ostatnio zmieniony przez majner 30-06-2017, 22:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kozik82
Nowy Forumowicz
Auto: pajero2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Maj 2017 Posty: 7 Skąd: Jastrzebie zdroj
|
Wysłany: 17-06-2017, 12:35
|
|
|
hej
Tak jak na schemacie 2 był to czujnik nr 1
jesli chodzi o koszty to 27 zł i 15 min pracy samemu
czujnik dostepny w zwyklym motoryzacyjnym ...
to co mnie jeszcze dziwi to to ze na desce dalej nie ma wskazan ale to juz moze byc problem z licznikiem bo obrotów w moim miśku też nie ma.
Waldku wypinałem i wpinałem jak podpięty to biegi są jak wypnę to nie ma
majner dzieki za podpowiedzi co prawda nie sprawdzalem przy jakiej temperaturze przewodzi ale zapina biegi nawet na zimnym no chyba ze tak szybko osiaga 50 C
Jeszcze raz wielkie dzieki Wam za pomoc
ps jesli nie macie dostępu do tych czujników chetnie kupię i wyslę |
|
|
|
 |
majner
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero II 3.0 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 22 Lip 2014 Posty: 31 Skąd: polska
|
Wysłany: 17-06-2017, 13:03
|
|
|
za późno, już kupiłem:( i zabolało a obdzwoniłem cała Polskę były zwykłe które zmieniały oporność wraz z zmiana temperatury takie do pokazywania temperatury na desce rozdzielczej, ale możne inni skorzystają |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 17-06-2017, 16:36
|
|
|
kozik82 napisał/a: | Tak jak na schemacie 2 był to czujnik nr 1
jesli chodzi o koszty to 27 zł i 15 min pracy samemu
czujnik dostepny w zwyklym motoryzacyjnym ... | jak dla mnie szok Drzewiej, krótko bo krótko, ale jeździłem z walniętym czujnikiem i skutkowało to tylko większym spalaniem Przydał by się dział " nietypowych napraw-nietypowych awarii " |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
nem0
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Galloper 3.0 V6 ASB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2017 Posty: 2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 15-08-2017, 16:13
|
|
|
Witam. Mam ten sam problem w swoim galloperze, którego kupiłem w sobotę. O/D włączone a brak 4 biegu. Jak wyłączam O/D to kontrolka na tablicy rozdzielczej się zapala ale nie słychać przekaźnika (sugerowałem się powyższymi schematami więc przekaźnika słuchałem w prawym rogu deski rozdzielczej od strony pasażera, zakładając, że w gallopku jest umieszczony tak samo jak w miśku). Bezpieczniki pod maską sprawdzone, wszystkie są OK, elektryka cała tak poza tym działa. Jak spojrzałem na wiązkę, z której wychodzą kostki do czujników to widać, że ktoś coś tam kiedyś motał, bo kostki nie wyglądają na oryginalne, mnóstwo pozawijanej gdzie się da izolacji i kabelki jakieś cienkie, wyglądają na samoróbkę. Zdjąłem kostkę z thermo switcha, wytarłem styki i wpiąłem ponownie ale czwórki jak nie było tak nie ma. Skrzynia nie wykazuje objawów nieprawidłowej pracy, olej jest czysty i nie przypalony (sprawdzałem na bagnecie), nie dławi silnika, jedyne co zauważyłem to dość mocne szarpnięcie po włożeniu D. Samochód jakby chciał zerwać się gwałtownie do przodu. Przy wkładaniu R szarpnięcie jest o wiele słabsze. Dodam, że z jedynki na dwójkę zmienia płynnie przy wciśniętym gazie ale z dwójki na trójkę przy około 2,5 - 3000 obrotów muszę, żeby zmieniła, ująć gazu. Zmienia wtedy również bez szarpania. Z tego co wiem, czwórka powinna się zapiąć po przekroczeniu 80 km/h przy włączonym O/D (czyli wtedy gdy kontrolka się nie świeci), lub też jadąc na wyłączonym O/D i po jego włączeniu powyżej 80 km/h powinna automatycznie nastąpić redukcja na czwórkę. Niestety, jak pisałem, nadbieg się nie załącza i przy 100 km/h kręci mi na 4000 obrotów Czy mój chłopski rozum dobrze kuma, że jest to najprawdopodobniej usterka elektryczna? Z góry dziękuję za odpowiedź |
|
|
|
 |
majner
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero II 3.0 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 22 Lip 2014 Posty: 31 Skąd: polska
|
Wysłany: 16-08-2017, 20:59
|
|
|
Podłącz kabel od termo switch na mase i sprawdz czy wrzuci nadbieg jak tka to do wymiany termo switch |
|
|
|
 |
|