 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[3.2 DID] Bagaznik na hak na 4 rowery |
Autor |
Wiadomość |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 14-06-2017, 10:53 [3.2 DID] Bagaznik na hak na 4 rowery
|
|
|
Czy macie doświadczenie w przewożeniu rowerów na Pajero na haku ?
Podobno w zamontowaniu 4 sztuk rowerów przeszkadza koło zapasowe. O otwarciu klapy po odchyleniu klasycznego bagażnika też chyba można zapomnieć.
Widziałem w internecie takie bagażniki http://www.isi-carriers.c...-customers.html . Czy może ktoś wie gdzie to można kupić w PL ? |
|
|
|
 |
Sebastian_T
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 229 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-06-2017, 14:56
|
|
|
Kwestia, jaki masz hak. W moim PIV nie było, montowałem dodatkowo (z późniejszym wbiciem w DR). Chyba (bo nie pamiętam teraz dokładnie) taki: http://taniemoto.com/606-...shi-Pajero.html
Generalnie - hak (kula) kończy mi się na linii koła, nie wcześniej.
Ja mam do tego "zwykły" InterPack, stalowy, nie odchylany, na 4 rowery (nie mogę znaleźć modelu). O ile fajka haka kończy się na linii koła, ten bagażnik będzie Ci pasował.
Poszukam fotki, jak to u mnie wygląda, może mam.
*Edit.
Mam. Kiepsko widać sam hak. Ale generalnie nie wystaje poza obrys koła, kończy się równo z kołem, i tamże zaczyna się bagażnik. Przy kole stawiam największy rower, który kierownicę ma nad kołem. Daje radę
*Edit2.
O, dokładnie taki mam bagażnik: http://autobox-online.pl/...-swiatlami-/271 |
_________________ Sebastian_T |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
|
|
|
 |
Sebastian_T
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 229 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-06-2017, 16:31
|
|
|
Najlepsza metoda - podjechać do sklepu i się przymierzyć (a potem ew. kupić bagażnik w necie, jeśli taniej).
Jeśli kula haka kończy się na linii zewnętrznej koła, to ten pierwszy powinien być w porządku (na oko jak mój).
W przypadku mojego - jeśli zdejmę rowery i położę podpórki, klapę mogę otworzyć (akurat pod linią klapy się układa wszystko). Z rowerami nie ma szans. Dlatego jak gdzieś jedziemy, ewentualne potrzebne rzeczy (ciuch na zmianę, jak dzieci były mniejsze, psie miski itp.) są blisko tylnych siedzeń, i wtedy od kabiny sięgamy. Lub w trumnie na dachu, jeśli zabieramy. |
_________________ Sebastian_T |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
|
|
|
 |
plochu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Kwi 2017 Posty: 68 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-06-2017, 20:46
|
|
|
Temat również przerabiałem i rozwiązałem to zupełnie inaczej:
Oczywiście rozwiązanie ma swoje wady, ale na chwilę obecną je akceptuję.
Wady: Nie mogę użyć tylnej wycieraczki, nie mam koła zapasowego.
Zalety: Bagażnik otworzę razem z rowerami (zawiasy Pajero solidnie to wytrzymują), ale jest to też zasługa wagi. Ja jak gdzieś jadę to mam na nim 3 rowery po 11-13kg więc lekkie.
Największa zaleta: z rowerami na bagażniku wjadę wszędzie
A wracając do tematu bagażników na hak to najlepiej pojechać i przymierzyć - zawsze coś da się dobrać.
Cytat: | te bagażniki które podałem w linku w pierwszym poście są ciekawe jeżeli chodzi o otwieranie klapy, zresztą są przeznaczone do wyjazdów offroad, ale u nas niedostępne |
U nas może nie są dostępne, ale nie ma rzeczy niemożliwych.
1) Import - ale nie wiem czy będzie to opłacalne, koszt samego bagażnika ok. 2700 zł...
2) Wykonać - konstrukcja nie jest skomplikowana i myślę, że projekt w CAD to kwestia jednej nocki, koszt wykonania "bazy" na CNC plus spawanie, lakierowanie nie powinien przekroczyć 1000 zł, do tego dokupić normalne uchwyty rowerowe i zamontować na bazę. Koszt całości ok. 2000 zł (szacuję)
Swoją drogą należy tu zwrócić uwagę na bardzo istotny szczegół bagażników, które znalazłeś. Te rozwiązania nie są montowane na haku samochodu tylko zamiast niego. Na rysunkach i zdjęciach widać, że konstrukcja jest montowana w gnieździe haka 2" - czyli tym "amerykańskim" kwadracie 2" na 2". To znacznie ułatwia wykonanie takiej konstrukcji z zachowaniem stabilności. |
_________________ pzdr
bartosz "plochu" ploch
Pajero V78, Dobinsons, osłony alu, 33x12,5x15 MT |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 14-06-2017, 20:55
|
|
|
plochu napisał/a: | 2) Wykonać - konstrukcja nie jest skomplikowana i myślę, że projekt w CAD to kwestia jednej nocki, koszt wykonania "bazy" na CNC plus spawanie, lakierowanie nie powinien przekroczyć 1000 zł, do tego dokupić normalne uchwyty rowerowe i zamontować na bazę. Koszt całości ok. 2000 zł (szacuję)
Swoją drogą należy tu zwrócić uwagę na bardzo istotny szczegół bagażników, które znalazłeś. Te rozwiązania nie są montowane na haku samochodu tylko zamiast niego. Na rysunkach i zdjęciach widać, że konstrukcja jest montowana w gnieździe haka 2" - czyli tym "amerykańskim" kwadracie 2" na 2". To znacznie ułatwia wykonanie takiej konstrukcji z zachowaniem stabilności. |
1) myślałem o samodzielnym wykonaniu, bo faktycznie są one bardzo proste w konstrukcji, mam oprogramowanie do projektowania 3D i troszkę projektuję mechaniki, więc w przypływie weny twórczej może.... ale i tak musiałbym kupić belkę oświetleniową i zaczep na hak, czyli chyba kupić bagażnik jak ma Sebastian_T za około 750zł i potem ewentualnie go przerobić po swojemu. Nie widziałem w sprzedaży zaczepu na hak innego niż kulowy, a potrzebny byłby zaczep zaciskany i to bardzo solidny.
2) masz rację, one nie są na hak, ale wydaje mi się że je się montuje w miejsce haka odczepianego, w taki kwadrat jak pozostaje w samochodzie gdy mamy odczepiany hak w aucie, ale jednak sam pomysł na taki bagażnik bardzo mi się podoba, tzn. jego odchylanie i nie psucie zwisu tylnego samochodu |
|
|
|
 |
plochu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Kwi 2017 Posty: 68 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-06-2017, 21:11
|
|
|
gshesiu napisał/a: | 1) myślałem o samodzielnym wykonaniu, bo faktycznie są one bardzo proste w konstrukcji, mam oprogramowanie do projektowania 3D i troszkę projektuję mechaniki, więc w przypływie weny twórczej może.... ale i tak musiałbym kupić belkę oświetleniową i zaczep na hak, czyli chyba kupić bagażnik jak ma Sebastian_T za około 750zł i potem ewentualnie go przerobić po swojemu. Nie widziałem w sprzedaży zaczepu na hak innego niż kulowy, a potrzebny byłby zaczep zaciskany i to bardzo solidny. |
Ja belki oświetleniowej nie stosuję gdyż bagażnik nie zasłania świateł
Jeżeli chodzi o taki bagażnik gotowy jak ma Sebastian_T to nie wiem czy był by sens go przerabiać... myślę, że ta konstrukcja osiągnęła swój kres.
Cytat: | 2) masz rację, one nie są na hak, ale wydaje mi się że je się montuje w miejsce haka odczepianego, w taki kwadrat jak pozostaje w samochodzie gdy mamy odczepiany hak w aucie, ale jednak sam pomysł na taki bagażnik bardzo mi się podoba, tzn. jego odchylanie i nie psucie zwisu tylnego samochodu |
Tak, zgadza się. Użyłem tu trochę skrótu myślowego. O ile u nas spotyka się wiele konstrukcji haka demontowalnego to za oceanem króluje jedno rozwiązanie. Jest gniazdo kwadratowe 2" i w nie wkładamy kulę haka lub inne akcesoria blokując zawleczką. U nas w terenówkach też często się już spotyka.
Moim zdaniem, kup świadomie po przymiarkach gotowy bagażnik u nas w sklepie i zaakceptuj jego wady pamiętając o korzyściach. |
_________________ pzdr
bartosz "plochu" ploch
Pajero V78, Dobinsons, osłony alu, 33x12,5x15 MT |
|
|
|
 |
satyricon
Forumowicz
Auto: pajero2clasic 2.5 es
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Mar 2013 Posty: 75 Skąd: nehrybka/radzymin
|
Wysłany: 15-06-2017, 02:33
|
|
|
W poprzednim roku mialem bagaznik interpacka na 4 rowery odchylany,zamontowalem maly rower jako pierwszy od samochodu potem duze,i po odchyleniu bagaznika dalo rade otworzyc prawie do polowy drzwi bagaznika.W razie czego kurtki daje na wierzch bagazy,to zawsze reka mozna dosiegnac,a reszte wypakowalem dopiero po dotarciu na miejsce docelowe.Hak tak samo jak w P4 konczy sie z linia kola zapasowego. |
_________________
 |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 15-06-2017, 09:01
|
|
|
ten bagażnik też jest pomysłowo zrobiony (czas 1:24) https://www.youtube.com/watch?v=g_WtcT_t6qE
Aż dziwne, że przy tak mocno rozwiniętym rynku offroadowym, nie ma w kraju w sprzedaży bagażników rowerowych dla terenówek. Dziwne, spora nisza w rynku.
ps. Uchwyty na hak niekulowe (myślałem że takich na rynku nie ma) , są popularne w łowiectwie (do platform na zwierzynę do terenówek), i podobno masowo sprzedawane i dobrze zrobione np. te http://allegro.pl/uchwyt-...88.html#thumb/2 |
|
|
|
 |
|
|