Zamiana silnika 1.3 4G13 na 1.6 4G16 |
Autor |
Wiadomość |
arj69
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VII 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2017 Posty: 2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 08-06-2017, 10:29 Zamiana silnika 1.3 4G13 na 1.6 4G16
|
|
|
Mam pytanie do szanownych forumowiczów.
Posiadam Lancera z 2004 r 1.3 niestety silnik 4G13 ma już ponad 276 tys i chciałbym go wymienić na mocniejszy 1,6 4G16 lub nawet 2.0 tylko nie wiem czy taka zamiana jest możliwa lub z jakimi perypetiami sie to wiąże. Może ktoś to już przerabiał w przeszłości. |
|
|
|
 |
Haiku
Forumowicz

Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 184 Skąd: Łask
|
Wysłany: 08-06-2017, 10:55
|
|
|
Wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem byłoby abyś sprzedał auto i zakupił inne.
Operacja może być po prostu nieopłacalna. Zakup silnika (nie wiadomo w jakim stanie) i rzeczy, które mogą wyjść po drodze... |
_________________ Lancer CS0 4G63
ASX 1.6 |
|
|
|
 |
evoIX
Forumowicz

Auto: Lancer 2006 CS3A 1.6 invite+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 71 Skąd: Gorlice, (okolice)
|
Wysłany: 08-06-2017, 14:23
|
|
|
Witam
Odbiegne troche od tematu ale nie chciałem nowego zakładać.
Co powiecie na zmiane silnika w lancerze z 4G18 na 4G15T z colta czy dużo z tym problemów by było? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 08-06-2017, 21:49
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Proponuję się nie rozdrabniać i od razu swap na 2.5V6 z galanta |
To jest najsensowniejsza propozycja jak ktoś się chce pcha w wymianę silnika. Pozostałe są nieopłacalne. |
|
|
|
 |
aduko
Mitsumaniak

Auto: Lancer CS0 Sport Wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2014 Posty: 112 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-06-2017, 23:59
|
|
|
Tak tylko podpowiem, że wymiana samego silnika (2.0 na 2.0), to koszt około 7000 zł. |
|
|
|
 |
Tygr
Forumowicz

Auto: Lancer 2004 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Gru 2016 Posty: 245 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-06-2017, 23:45
|
|
|
arj69 napisał/a: | ponad 276 tys |
A czy coś poza tym jest powodem? |
_________________ My rifle is my best friend. It is my life. |
|
|
|
 |
cobretti
Mitsumaniak

Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: NR
|
Wysłany: 17-06-2017, 21:52
|
|
|
Ale jaja, nie wiedziałem że CS"y miały motorki 1.3 . To w ogóle jedzie? A tak na poważnie, to pod maską 2.0 a oc za 1.3 cacy. |
_________________ Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 |
|
|
|
 |
arj69
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VII 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2017 Posty: 2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20-06-2017, 21:45 No troszkę za wolny ten mój maniuś.
|
|
|
Tygr napisał/a: | arj69 napisał/a: | ponad 276 tys |
A czy coś poza tym jest powodem? |
|
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
leoluke
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 2006
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lut 2017 Posty: 108 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 24-06-2017, 22:20
|
|
|
Nawet po wyeliminowaniu problemu gorącego powietrza w dolocie (dużo kombinowania) zostaje jeszcze kwestia większego zasysania pyłu przez silnik na takim filtrze, przez co na dłuższą metę spada żywotność.
Tak przynajmniej słyszałem kilka razy - poprawcie mnie jeśli sądzicie inaczej. |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 24-06-2017, 22:32
|
|
|
A wkładka sportowa do obecnej obudowy ? |
|
|
|
 |
rudi88
Forumowicz

Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Cze 2011 Posty: 262 Skąd: to przypełzło?
|
Wysłany: 25-06-2017, 00:18
|
|
|
Miałem duży stożek Simota w nissanie primera w miejscu oryginalnej puszki z filtrem. Reszta dolotu do przepustnicy też na większej rurze (kibel dolot). Stożek odgrodzony od silnika i doprowadzone dwoma rurami zimne powietrze. W dolnym zakresie obrotów silnik przymuliło ale powyżej 3 tyś. było lepiej niż na serii.
W dolocie po założeniu stożka było dużo czyściej niż na normalnej wkładce.
Gdzieś mam zdjęcie nawet jak to wyglądało. W razie czego mogę poszukać. |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27-06-2017, 17:20
|
|
|
Kolego Tygr, właśnie po obejrzenie tego filmiku zrodził mi się ten pomysł (Link podałem parę postów wyżej). Tam jest Corsa, a mnie ciekawią doświadczenia z Lancerem... |
|
|
|
 |
|