Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamiana silnika 1.3 4G13 na 1.6 4G16
Autor Wiadomość
arj69 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VII 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 2
Skąd: Szczecin
Wysłany: 08-06-2017, 10:29   Zamiana silnika 1.3 4G13 na 1.6 4G16

Mam pytanie do szanownych forumowiczów.
Posiadam Lancera z 2004 r 1.3 niestety silnik 4G13 ma już ponad 276 tys i chciałbym go wymienić na mocniejszy 1,6 4G16 lub nawet 2.0 tylko nie wiem czy taka zamiana jest możliwa lub z jakimi perypetiami sie to wiąże. Może ktoś to już przerabiał w przeszłości.
 
 
Haiku 
Forumowicz


Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 184
Skąd: Łask
Wysłany: 08-06-2017, 10:55   

Wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem byłoby abyś sprzedał auto i zakupił inne.
Operacja może być po prostu nieopłacalna. Zakup silnika (nie wiadomo w jakim stanie) i rzeczy, które mogą wyjść po drodze...
_________________
Lancer CS0 4G63
ASX 1.6
 
 
 
evoIX 
Forumowicz


Auto: Lancer 2006 CS3A 1.6 invite+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 71
Skąd: Gorlice, (okolice)
Wysłany: 08-06-2017, 14:23   

Witam
Odbiegne troche od tematu ale nie chciałem nowego zakładać.
Co powiecie na zmiane silnika w lancerze z 4G18 na 4G15T z colta czy dużo z tym problemów by było?
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 08-06-2017, 20:25   

Proponuję się nie rozdrabniać i od razu swap na 2.5V6 z galanta 8) .
Temat przetarł już Misiek.
http://forum.mitsumaniaki...p=863754#863754
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-06-2017, 21:49   

Bizi78 napisał/a:
Proponuję się nie rozdrabniać i od razu swap na 2.5V6 z galanta

To jest najsensowniejsza propozycja jak ktoś się chce pcha w wymianę silnika. Pozostałe są nieopłacalne.
 
 
aduko 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CS0 Sport Wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2014
Posty: 112
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-06-2017, 23:59   

Tak tylko podpowiem, że wymiana samego silnika (2.0 na 2.0), to koszt około 7000 zł.
 
 
Tygr 
Forumowicz


Auto: Lancer 2004 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-06-2017, 23:45   

arj69 napisał/a:
ponad 276 tys


A czy coś poza tym jest powodem?
_________________
My rifle is my best friend. It is my life.
 
 
cobretti 
Mitsumaniak


Auto: Lexus is200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: NR
Wysłany: 17-06-2017, 21:52   

Ale jaja, nie wiedziałem że CS"y miały motorki 1.3 . To w ogóle jedzie? A tak na poważnie, to pod maską 2.0 a oc za 1.3 cacy.
_________________
Było
C10 1.5
Wiśniowa Sigma
626 sport coupe GD
E52A
626 GW
MX-6 GE
CS9W
To co proste prowadzi donikąd.
 
 
arj69 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VII 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 2
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20-06-2017, 21:45   No troszkę za wolny ten mój maniuś.

Tygr napisał/a:
arj69 napisał/a:
ponad 276 tys


A czy coś poza tym jest powodem?
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-06-2017, 09:29   

A co myślicie o zmianie filtra powietrza ? Tak mi się nasunęło po obejrzeniu tego:
https://www.youtube.com/watch?v=8QFsBMUeyUU
Próbował ktoś już tego?
 
 
leoluke 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 2006
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lut 2017
Posty: 108
Skąd: Dublin
Wysłany: 24-06-2017, 22:20   

Nawet po wyeliminowaniu problemu gorącego powietrza w dolocie (dużo kombinowania) zostaje jeszcze kwestia większego zasysania pyłu przez silnik na takim filtrze, przez co na dłuższą metę spada żywotność.
Tak przynajmniej słyszałem kilka razy - poprawcie mnie jeśli sądzicie inaczej.
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-06-2017, 22:32   

A wkładka sportowa do obecnej obudowy ?
 
 
rudi88 
Forumowicz


Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 262
Skąd: to przypełzło?
Wysłany: 25-06-2017, 00:18   

Miałem duży stożek Simota w nissanie primera w miejscu oryginalnej puszki z filtrem. Reszta dolotu do przepustnicy też na większej rurze (kibel dolot). Stożek odgrodzony od silnika i doprowadzone dwoma rurami zimne powietrze. W dolnym zakresie obrotów silnik przymuliło ale powyżej 3 tyś. było lepiej niż na serii.
W dolocie po założeniu stożka było dużo czyściej niż na normalnej wkładce.
Gdzieś mam zdjęcie nawet jak to wyglądało. W razie czego mogę poszukać.
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-06-2017, 17:20   

Kolego Tygr, właśnie po obejrzenie tego filmiku zrodził mi się ten pomysł (Link podałem parę postów wyżej). Tam jest Corsa, a mnie ciekawią doświadczenia z Lancerem...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.