Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
C(h)arisma'tyczne 3 diamenty
Autor Wiadomość
Ziemba. 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 441
Skąd: Okolice Grójca
Wysłany: 24-06-2017, 14:58   

Od wymiany sprzęgła nic nie pisałem o naprawach w aucie, ale nadrabiam:
- sworznie, prawy miał luz lewy dla świętego spokoju,
- pasek osprzętu
- gumy i łączniki stabilizatora przód
- drążki i końcówki kierownicze (lewy drążek zaczął stukać)
- zbieżność


- i na urodzinki ostatnio trzasnęła mi przednia szyba od kamienia, ale w takim miejscu, że nie było widać, ponieważ był tylko odprysk, a pęknięcia od odprysku pojawiły się 2h później.


Nowa z paskiem


Szyba jest piękniutka bez rysek i czegokolwiek (wiem, żaden ze mnie Einstein). Jeszcze osiada (postoi sobie w garażu ze dwa dni).
_________________
03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj :)
http://www.pajacyk.pl/
Ostatnio zmieniony przez Ziemba. 04-03-2018, 20:44, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Ziemba. 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 441
Skąd: Okolice Grójca
Wysłany: 06-11-2017, 00:07   

Nie ma czym się chwalić, ale jak miałem 177777 to nie cyknąłem, to teraz cyknąłem
_________________
03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj :)
http://www.pajacyk.pl/
Ostatnio zmieniony przez Ziemba. 06-12-2017, 20:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 04-12-2017, 02:52   

Ziemba., załóż konto na jakimś hostingu, bo się zdjęcia posypały.
 
 
Ziemba. 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 441
Skąd: Okolice Grójca
Wysłany: 06-12-2017, 20:11   

Poprawione. Wróciłem do fotosika, zobaczymy czy za jakiś czas zdjęcia znowu nie znikną.
_________________
03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj :)
http://www.pajacyk.pl/
 
 
Ziemba. 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 441
Skąd: Okolice Grójca
Wysłany: 15-02-2018, 17:08   

No to cyk.
Zmienione świece NGK BRKE coś tam (dedykowane) te produkowane we Francji po 30 tyś zaczęły przerywać poniżej 2k obr. Wymieniłem na Denso K20TT tak mówił katalog, ważne, że made in Japan.


Wypłukałem także układ wspomagania. Planowałem po 200tyś, ale jakoś mnie naszło wcześniej, więc poszło. Najpierw wyjąłem zbiorniczek, wypłukałem go ekstrakcyjną i wysuszyłem, a później płukanie na odpalonym silniku z odpiętym powrotem do zbiorniczka i wlewaniem cały czas świeżego płynu. Zalany Mobil ATF 2 Zamiennik Dexrona z instrukcji.
Troszkę brudu było.
_________________
03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj :)
http://www.pajacyk.pl/
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 16-02-2018, 02:17   

Jakie wrażenia po płukaniu?
Ciszej? Lżej?
Warto się pomęczyć czy bardziej "sztuka dla sztuki"?
 
 
Ziemba. 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 441
Skąd: Okolice Grójca
Wysłany: 20-02-2018, 19:08   

Minimalnie, ale lepiej. Zawsze to spokojniejsza głowa, bo czysto i wiesz co masz. Jakby nie patrzeć to jest olej.
_________________
03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj :)
http://www.pajacyk.pl/
 
 
Ziemba. 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 441
Skąd: Okolice Grójca
Wysłany: 20-02-2018, 19:15   

Niestety po wymianie świec też troszkę przerywa poniżej 2 tyś.

Nie wygląda to na zbyt ubogą mieszankę?
_________________
03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj :)
http://www.pajacyk.pl/
 
 
Ziemba. 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 441
Skąd: Okolice Grójca
Wysłany: 04-03-2018, 20:40   

I myk kolejne 10tyś km. Misia zbliża się do magicznej granicy nie sprzedawalności (niedługo 200 000 wybije).


Filtr powietrza dobierany w sklepie z katalogu, a jednak minimalnie nie pasował ciut za szeroki i za długi.
_________________
03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj :)
http://www.pajacyk.pl/
 
 
Ziemba. 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 441
Skąd: Okolice Grójca
Wysłany: 04-04-2018, 19:13   

No wreszcie jest.


Akurat jak pomyślałem o sprzedaży Miśki to karta przyszła.
Przyda się akurat amorki przód puściły.
_________________
03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj :)
http://www.pajacyk.pl/
 
 
ergo 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VIII EA5A 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2018
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-04-2018, 14:21   

Kolor świec masz nieprawidłowy. Fajnie by było podłączyć do kompa i sprawdzić odczyty z sondy lambda, ale stawiam, że nie masz OBDII. Trzeba by było wbić się do kabli sondy przed katalizatorem i sprawdzić jakie napięcie Ci daje. A najlepiej to oscyloskopem. A jak Ci się nie chce bawić w takie badania to profilaktycznie zastanowić się nad wymianą sondy, bo one też mają swoje okresy przydatności :)
 
 
Ziemba. 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 441
Skąd: Okolice Grójca
Wysłany: 09-04-2018, 10:46   

ergo napisał/a:
ale stawiam, że nie masz OBDII


W przedlifcie jeszcze nie.

ergo napisał/a:
wbić się do kabli sondy przed katalizatorem i sprawdzić jakie napięcie Ci daje


Jakie powinny być wartości na Ciepłym zimnym itd?
_________________
03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj :)
http://www.pajacyk.pl/
 
 
ergo 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant VIII EA5A 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2018
Posty: 13
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-04-2018, 13:54   

Sonda regulacyjna czyli przed katem powinna oscylowac pomiedzy 0 V a 1 V plynnie w formie sinusoidy. Jezeli wystepuje u Ciebie sonda za katalizatorem to jej wskazania powinny zawierac sie po środku 0V a 1V, odczyty jej zmieniaja sie stopniowo i rzadziej. Bez oscyloskopu to bedzie misja wiec kombinuje, zebys po prostu ja wymienil :) masz instalację gazową?
 
 
Ziemba. 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 441
Skąd: Okolice Grójca
Wysłany: 10-04-2018, 23:08   

Przenośny oscyloskop to nie problem.

Nie mam LPG.
_________________
03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj :)
http://www.pajacyk.pl/
 
 
Ziemba. 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 441
Skąd: Okolice Grójca
Wysłany: 15-12-2019, 22:03   

Carismę mam cały czas nie zmieniłem jej póki co. Jakoś ciężko się z nią rozstać :P
Powoli zaczyna mnie denerwować jedna pierdoła - brak sterowania obrotami.

Odpaliłem auto i jak zawsze wyjeżdżałem z domu. Po 7km przy dojeżdżaniu do ronda Miśka straciła wolne obroty.
Wyczyściłem przepustnicę, dorobiłem uszczelkę, sprawdziłem krokowy rezystancja się zgadza. Ustawiłem śrubę fixedSas na 1,25 obrotu ustawiłem TPS według instrukcji na forum. Ustawianie śruby Sas daje niewielkie efekty.
Na zimnym obroty spadają za nisko oscylują w okolicach 500obr/min i auto potrafi zgasnąć. Na rozgrzanym jest lepiej, trzyma taki jak powinna, ale przy włączeniu jakiegokolwiek obciążenia jak światła, radio, klima obroty spadają.
Wymieniłem też czujnik temperatury (ten w głowicy od ECU) sugerując się tym, że krokowy jest ok, ze względu na prawidłowe wartości rezystancji oraz to, że po wyjęciu krokowego, wyczyszczeniu go i zamontowaniu obroty wzrosły do 2,5k po czym po 2 - 3 minutach opadły do 700-800obr/min, ale dalej na zimnym są za małe i gaśnie, oraz nie podnosi ich przy obciążeniu.

Próbować go jednak wymieniać? Szukać to chyba muszę używki, bo na nowe się nie natknąłem? Czy może jeszcze jest coś co należałoby sprawdzić??
_________________
03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj :)
http://www.pajacyk.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.