Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
jaki olej wlac??
Autor Wiadomość
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 02-12-2016, 21:01   

Zalej przed wymianą płukankę do silnika.
Zlej olej i wlej taki jak w instrukcji (o ile pamiętam 5w40).
Następną wymianę zrób troszkę wcześniej (10-12kkm) i też przed wymianą lej płukankę.
Potem lej jak w instrukcji i wymieniaj co 15-18kkm.
Ważne (moim zdaniem) żeby lać dobry jakościowo olej - to naprawdę procentuje im lepszy wlejesz (nie marka i cena decyduje o jakości), tym dalej zajedziesz.

Ja jestem zwolennikiem płukania silnika przy wymianie oleju (niektórzy uważają, że to zbędne) i nie narzekam na to że silnik wciąga olej, albo coś jest z nim nie tak.

Mój ma najechane 175kkm tym razem zalany albo Motulem albo Totalem (niepamiętam, muszę sprawdzić w zeszycie). Wcześniej lałem tylko Valvoline Syn Power. Silnik pracuje pięknie.
 
 
 
Haiku 
Forumowicz


Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 184
Skąd: Łask
Wysłany: 05-12-2016, 11:37   

Kupiłem ostatnio Lancera 2.0 4G63 z potwierdzonym przebiegiem 153tys km.
Pod maską widziałem kartkę, że zalany ostatnio olej to 10W40. Z racji, że powinna być wykonana zmiana oleju zrobiłem u siebie:
- zlałem stary olej,
- założyłem nowy filtr i zalałem 10W40 odpaliłem silnik do rozgrzania
- dolałem dodatek środek do płukania silnika LIQUI MOLY Engine Flush. Całość pracowała jeszcze około 15 minut i wszystko zlałem. Nowy olej po 15 minutach pracy z płukanką był czarny
- zlałem wszytko, założyłem znowu nowy filtr i zalałem nowym 10W40.

Teraz pytanie czy ten 10W40 nie będzie za kiepski? Zalałem Orlen Platunium 10W40. Czy nie lepiej powrócić do pełnego syntetyka ?
_________________
Lancer CS0 4G63
ASX 1.6
 
 
 
qbus_b
[Usunięty]

Wysłany: 05-12-2016, 12:15   

Każdy będzie Ci doradzał aby nie lać zbyt dobrego oleju bo się silnik rozszczelni. Ja zawsze robiłem na przekór i zalewałem taki olej jaki uważałem za najlepszy dopuszczalny przez producenta. I do trzech moich poprzednich samochodów zalewałem 5W-40 pomimo iż nie znałem oryginalnego przebiegu ani jaki olej był zalany poprzednio. Nigdy nic wielkiego się z autem nie działo, żadnych nowych wycieków, nigdy też nie miałem problemu z rozruchem (a w aucie stojącym pod chmurką na dużym mrozie słaby olej robi się jak galareta, bo sprawdzałem to na oleju w bańce).
Obecnie używam oleju Midland Synova 5W-40 i polecam, ale każdy Ci poleci ten który aktualnie używa.
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 05-12-2016, 19:33   

Zasada ogólnie znana i przyjęta przez normalnych mechaników i ludzi, którzy mają w głowie też dobrej jakości olej mówi:
- Olej zalewa się taki, jaki przewidział producent pojazdu/silnika. Ewentualne nieszczelności silnika naprawia się uszczelniając silnik a nie lejąc coraz gęstszy olej.

Idiotyzm, który każe wlewać coraz gęstszy olej, może doprowadzić do tego że ostatecznie zanim silnik umrze, żeby nie lał musiałby być zalany mazutem.
Podobnie ze skrzynią biegów - jak klekocze można do oleju dodać trochę drobniutkich trocin - analogiczna sytuacja jak z olejami.

Więc: lej kolego taki olej jak zaleca producent a jak ubywa albo cieknie - uszczelniaj/naprawiaj silnik.

Z mojego doświadczenia polecam następujące oleje w kolejności przypadkowej (z małym wyjątkiem)
- Valvoline SynPower 5W40 - mój nr 1 w rankingu olejów
- Motul 8100X-Cess 5W40
- Lukoil Genesis Premium 5W40

Tych używałem/używam i auto pracuje jak trzeba
W planie mam przetestowanie oleju Millers Oil XF Longlife 5W40 - jak mnie ktoś skusi opinią

Nie polecam natomiast:
- Castrol EDGE - zawory klepią jak w dieslu i zanim silnik złapie temperaturę nie pracuje jak powinien (może przypadek, ale pomyciu silnika i zalaniu Valvoline silnik się uspokoił)
 
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 06-12-2016, 07:10   

Zrób płukankę, odessij miski ile się tylko da i zalewaj co chcesz :]
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Balon 
Forumowicz
Balon

Auto: Mitsubishi Lancer CS3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 136
Skąd: Katowice
Wysłany: 06-12-2016, 08:41   

88 tyś. zrobiłem na Motul 8100X-Cess 5W40, wymieniam co 10 tyś. niebawem 9 wymiana w ciągu 2 lat, dolewam co 3-4 tyś ok 100-200ml aby na bagnecie było bliżej górnej kreski i jest OK. Polecam używać oryginalnych podkładek pod śrubę do miski olejowej, raz mi mechanik dał miedzianą i olej się sączył, oryginalne są aluminiowe w środku puste (okrągłe) i się płaszczą przy dokręcaniu odpowiednio uszczelniając - nic nie ucieka :)
 
 
Sobolek 
Nowy Forumowicz

Auto: -
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 10
Skąd: Wwa
Wysłany: 08-04-2017, 12:31   

Witam, zdecydowałem zalać teraz lancera 1.6 olejem gulf. Znalazłem dwa 5w40 aczkolwiek nie wiem który będzie odpowiedni. Poniżej linki:
http://www.petrostar.pl/o...-4l,p1737715991

http://www.petrostar.pl/o...-4l,p1202851325

Z góry dzięki za pomoc. PoZdrawiam
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-07-2017, 21:46   

U mojego miśka (1.6) zbliża się termin wymiany oleju i jak co roku mam dylemat - pozostać przy 5W30 czy może jednak zalać 5W40. Kwestię producenta pomijam. Misiek ma przejechane prawie 240 000, lubi trochę oleju łyknąć (2-3l/10 000), jak jest go mało lub po jeździe autostradą klekocze popychaczami. W większości jazda po mieście, ale zdarzają się dalsze wypady autostradowe i wtedy te 4000 - 4500 tyś obrotów dostaje. I tak mi chodzi po głowie ten 5W40, ale się obawiam co on na to... (jak mówi pewne powiedzenie: lepsze wrogiem dobrego)
 
 
cygan84 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0,06,Colt 1.3,10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 185
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 07-07-2017, 06:49   

Ja już drugi raz zalałem Elf 5w40 i bierze mi mniej oleju jak wcześniej przy castrolu,mam 4 tys od wymiany i jeszcze nie dolewałem,choć już blisko min.
 
 
lucekm 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Intense 06
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Gru 2016
Posty: 70
Skąd: BZA
Wysłany: 09-07-2017, 16:56   

Jak kupiłem auto to było na oleju 10w40 (nie pamiętam już jakiej firmy) i mimo wielu opinii w tym mechanika, żeby nie zmieniać oleju, teraz mam zalane Valvoline MaxLife 5W40.
Co polecam niezdecydowanym przy Miśku 2.0
 
 
Carloss 
Forumowicz
insane


Auto: Lancer Sport, Kadett E, Astra
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 166
Skąd: TSK
Wysłany: 10-07-2017, 11:19   

Ja mam najechane prawie 300 tyś i własnoręcznie wlałem mu Valvoline SynPower Xtreme 5W30.
Nie długo będę wymieniał, bo za jakiś miesiąc minie rok od wymiany, a zrobiłem nim tylko jakieś 6 tyś km, a olej już ciemny. Ostatnio dolałem mu ponad pół litra do stanu. Nie polecam nikomu wymieniać oleju później niż po 10 tyś km. Wymiany z interwałami 15 tyś i więcej, to jakieś ciężkie nieporozumienie :roll:
_________________

 
 
 
mani3kmzks 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 4g18 1.6 98km 05'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Lip 2017
Posty: 95
Skąd: Ropczyce
Wysłany: 07-10-2017, 23:09   

Witam
Jest sens zmieniać olej z 10w40 liqui moly
na 5w40 ? tak mnie korci jak czytam forum ;)
przebieg 210 tys km.
1.6 4g18
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 08-10-2017, 09:49   

mani3kmzks, jest sens :] Tylko dobre 5W40 :] Ja zmieniałem u znajomego z 15W40 na 5W40 :d, u siebie w Primerze przy 250kkm zmieniłem z 10W40 na 5W50 :] A w MSS z 4G13 z 10W40 na 5W40 i auto zaczęło mniej palić paliwa :p
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 08-10-2017, 10:11   

mani3kmzks napisał/a:
Jest sens zmieniać olej z 10w40 liqui moly na 5w40

Jest.
Wlej olej tej samej firmy :
Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 1856
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
p03 
Forumowicz

Auto: CS_W 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 190
Skąd: Stolica rockandrolla
Wysłany: 18-10-2017, 09:54   

Doradźcie. Lancer 4g63 z LPG.
VALVOLINE MAXLIFE 5W40
VALVOLINE SYNPOWER 5W40
LIQUI MOLY 9510 TOP TEC 4100 5W40
MOTUL 8100 X-CESS 5W40
MOTUL 8100 C-CLEAN+ 5W30

Dopiero raz wymieniałem, niedaleko po, zakładałem gaz. Do około 8tyś. olej był czyściutki. Rzekomy przebieg stokilkanaście tyś. Pierwsza wymiana Motul X-Clean FE 8100 5W30. Co teraz wlać i czy płukankę zastosować?
_________________
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.