Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlander 3.0 v6
Autor Wiadomość
Alister 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 144
Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 11-07-2017, 14:02   Outlander 3.0 v6

Witam. Mam pytanie.
Błąd P1541 brak definicji i nie wiem co sprawdzić lub wymienić.
Czy ktoś spotkał się z takim błędem lub wie co może oznaczać?

Outlander 3.0 v6 2007rok.
_________________
"Korzystaj z życia zanim ono Ciebie wykorzysta."
Darek
 
 
feecle 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2HDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Maj 2017
Posty: 62
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11-07-2017, 15:29   

https://www.autocodes.com/p1541_mitsubishi.html

Problem z wentylatorem?
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 11-07-2017, 15:41   

Wrzucałem Ci na FB defonicję błędu. Błąd czujnika temp chłodnicy i mówiłem Ci co trzeba sprawdzić/wymienić. Sprawdź czy kostka jest dobrze podpięta, dodatkowo styki przeczyść i pryśnij cotact spray'em, jeśli nie pomoże sprawdź czy obwód elektryczny tego czujnika jest sprawny (nie przegryziony przez np. kunę)... Jeśli to nie pomoże to wymiana czujnika.

A tu masz rozwiązanie po angielsku:
Cytat:
P1543 is a California only fault. What the code is saying is that the computer knows the thermostat has cycled but the radiator is not properly changing temperature (it is staying too cool).
California cars have a sensor mounted on the radiator to determine the temperature of the core. If the temperature of the coolant at the engine is hot enough to justify thermostat opening and the radiator sensor does not see a temperature increase, this fault is set.
This is in place to make sure people don't run without a thermostat primarily, but it is a function of stricter California requirements. You don't have to live in California to have this, but you can't live there and not have this. Depending on what region of the country your vehicle was destined for determines if it has the California regulations or not (many other places have adopted the requirements, counties in NY, ME, VT etc). This is also used as a function of a DOR type radiator.. DOR is Direct Ozone Reduction. If you haven't heard of this, don't worry it is very rare and not many people are aware of it. Prepare to slap your forehead on this one.
Direct Ozone Reduction incorporates a chemical catalyst coating on the fins of the radiator to cause a chemical reaction as air crosses the radiator Much the same way your catalytic converter uses a chemical reaction to reduce hydrocarbons, lessening your emissions, the DOR radiator uses the chemical reaction of the air crossing the radiator fins to reduce Ozone from the atmosphere.
....Yes, this is put in place to help clean the air you drive through and has NO impact on your engine running condition or efficiency. Yay.

If you've had an accident and the radiator was replaced, you have the wrong radiator. Pretty straight forward there.
If anyone has been in there, you have a good chance that the wiring got disconnected or damaged by accident. The sensor/connector is located near the top center of the radiator on the engine side.
graphic
If the sensor is present and the radiator is original, your follow up possibilities (besides a bad sensor.... never have I seen this happen) would be low coolant level, wiring or computer issue. Technically a water pump failure would do the same thing, however this is nearly impossible to occur on this engine due to the strong design of the pump.


.... odds are something happened with the radiator or sensor, it nearly always comes down to this.

I obrazek do tego:
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Alister 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Eclipse 2.0 GS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 144
Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 12-07-2017, 00:36   

Wentylator często się odpala i gaśnie dosłownie co chwilę. Myślałem że to normalne upały, Klima i wgl.

Dziękuję za pomoc, udało się check engine zlikwidowany.
Było trochę "inżynierii". Kilka godzin roboty dla nie wprawionego mechanika ☺
_________________
"Korzystaj z życia zanim ono Ciebie wykorzysta."
Darek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.