Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pajero 3 2,5 td 2002
Autor Wiadomość
psi6901 
Nowy Forumowicz

Auto: jeep wrangler YJ
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2017
Posty: 20
Skąd: łódź
Wysłany: 13-07-2017, 22:07   Pajero 3 2,5 td 2002

Witam wszystkich.
Zamierzam kupić dla żony Pajero 3. Wybór padł na silnik 2,5 tdi. Ponieważ to będzie moja pierwsza przygoda z Mitsubishi (prawdopodobnie będzie :-) ) proszę o ocenę modeli z linków poniżej. Może ktoś z Was już był, oglądał

https://www.olx.pl/oferta...html#68e52b1a1e

lub drugi

https://www.olx.pl/oferta...html#202333520a


I jeszcze pytanie. Czy problem pompy i zbiornika paliwa dotyczy również tego silnika?
Pozdrawiam,
Paweł
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 14-07-2017, 15:50   

Silnik 2,5 TDI jest praktycznie, przy prawidłowej eksploatacji niezniszczalny jak i jego pompa wtryskowa. W poprzednich modelach I i II bak paliwa przerdzewiał ale nie uszkadzał pompy wtryskowej. Myślę, że jest tak samo i w PIII.
Wady 2,5 to trochę mała moc i w związku z tym jazda na wysokich obrotach, ale to problem jedynie na autostradzie.

[ Dodano: 14-07-2017, 15:59 ]
Z tego co widzę, to pierwsze Pajero ma napęd Super Selekt, który jest b. dobrym rozwiązaniem. Drugie ma napęd bez między osiowego mechanizmu różnicowego, czyli nie wskazana jest jazda po asfalcie z napędem 4x4.
_________________

 
 
psi6901 
Nowy Forumowicz

Auto: jeep wrangler YJ
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2017
Posty: 20
Skąd: łódź
Wysłany: 14-07-2017, 16:15   

PiotrC napisał/a:
Silnik 2,5 TDI jest praktycznie, przy prawidłowej eksploatacji niezniszczalny jak i jego pompa wtryskowa. W poprzednich modelach I i II bak paliwa przerdzewiał ale nie uszkadzał pompy wtryskowej. Myślę, że jest tak samo i w PIII.
Wady 2,5 to trochę mała moc i w związku z tym jazda na wysokich obrotach, ale to problem jedynie na autostradzie.

[ Dodano: 14-07-2017, 15:59 ]
Z tego co widzę, to pierwsze Pajero ma napęd Super Selekt, który jest b. dobrym rozwiązaniem. Drugie ma napęd bez między osiowego mechanizmu różnicowego, czyli nie wskazana jest jazda po asfalcie z napędem 4x4.


Dzięki za informacje. Ale po czym poznajemy, który ma reduktor Super S, a który Easy S? Z tego co powiedział sprzedawca tego pierwszego (bo tylko z nim póki co rozmawiałem) to jest to wersja Easy Select, ale z blokadą tylnego mostu. I faktycznie po włączeniu guzika nad dźwignią skrzyni biegów zapaliła się kontrolka blokady tylnego dyfra.
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 14-07-2017, 16:45   

Poszperaj na forum. Jest tam wszystko dokładnie wyklarowane. W samochodzie poznajesz po dźwigni napędów i wyświetlaczu na zegarach . W Super S na dźwigni masz przełożenia 2H 4H 4HLC i 4LLC. Na wyświetlaczu przy 4HLC i 4LLC świeci się pomarańczowa kontrolka blokady między osiowego mech różn. Po włączeniu blokady tylnego mostu zapala się kontrolka między tylnymi kołami.

[ Dodano: 14-07-2017, 16:48 ]
Sądzę, że blokady tylnego mostu Żona nie użyje ani razu :D Ale od przybytku głowa nie boli :mrgreen:
_________________

 
 
plochu 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Kwi 2017
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-07-2017, 16:49   

psi6901 napisał/a:
Dzięki za informacje. Ale po czym poznajemy, który ma reduktor Super S, a który Easy S? Z tego co powiedział sprzedawca tego pierwszego (bo tylko z nim póki co rozmawiałem) to jest to wersja Easy Select, ale z blokadą tylnego mostu. I faktycznie po włączeniu guzika nad dźwignią skrzyni biegów zapaliła się kontrolka blokady tylnego dyfra.


Będzie napis na zegarach :)
A tak na bardziej poważnie to:
SS - ma 4 pozycje lewarka (2H / 4H / 4HLc / 4LLc)
ES - ma 3 pozycje lewarka (2H / 4H / 4L)

Pamiętaj, że o ile w przypadku 2H w obu systemach oznacza to dokładnie to samo (napęd na tylną oś) to ponieważ w przypadku ES jak wspomniał już PiotrC nie ma centralnego dyfra:
SS 4HLc = ES 4H
SS 4LLc = ES 4L

czyli w ES przy zapiętym napędzie 4x4 po asfalcie nie jeździmy

[ Dodano: 14-07-2017, 16:51 ]
PiotrC napisał/a:
[ Dodano: 14-07-2017, 15:59 ]
Z tego co widzę, to pierwsze Pajero ma napęd Super Selekt, który jest b. dobrym rozwiązaniem. Drugie ma napęd bez między osiowego mechanizmu różnicowego, czyli nie wskazana jest jazda po asfalcie z napędem 4x4.

Tak z ciekawości, po czym poznałeś? Bo może już zmęczony jestem, ale ze zdjęć wydedukować nie mogę :)
_________________
pzdr
bartosz "plochu" ploch


Pajero V78, Dobinsons, osłony alu, 33x12,5x15 MT
 
 
psi6901 
Nowy Forumowicz

Auto: jeep wrangler YJ
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2017
Posty: 20
Skąd: łódź
Wysłany: 15-07-2017, 11:59   

reszta zasad przy skrzyni ES dokładnie taka sama jak w moim wranglerze: na czarnym tylko tył, lód, śnieg, piasek 4x4. Bardziej chodziło mi po czym rozpoznam jaki jest system, gdyby ktoś próbował mi wstawić reduktor ES jako SS :D :D :D . Dziękuje za podpowiedzi. Rozumiem, że pompy paliwa i ewentualnych opiłków ze zbiornika paliwa, jak to jest w 3,2 DiD nie mam co się obawiać. Chyba kupię tego pierwszego, choć cenowo jeszcze się rozmijamy :D :D :D
 
 
wojtekkkkk 
Forumowicz

Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 106
Skąd: lublin
Wysłany: 15-07-2017, 20:17   

oczywiście że problem zbiornika paliwa dotyczy tez tego modelu, problemy z pompą z tego wynikające także występują, tylko pompy tańsze w naprawie. Ale osiągi tego samoch słabiutkie, a jak wycisnąć z niego jakąś moc to spalanie większe jak w 3,2.
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 16-07-2017, 11:47   

Tak z ciekawości, po czym poznałeś? Bo może już zmęczony jestem, ale ze zdjęć wydedukować nie mogę :)
Po tych śmiesznych kołpaczkach :mrgreen: Myślałem, że osłaniają sprzęgiełka napędu :lol:
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.