Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] pilnie potrzebna pomoc-silnik przerywa
Autor Wiadomość
awas 
Forumowicz

Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 169
Skąd: ZKL
Wysłany: 11-07-2017, 18:46   [EA2A/W 2.0] pilnie potrzebna pomoc-silnik przerywa

Jestem właśnie w górach 600 km od domu z dala od mechanika i ledwo dojechałem do domku letniskowego. Silnik zaczął szarpać i przerywać, wskazówka obrotomierza po wciśnięciu sprzęgła zamiast opadać jednostajnie, skacze pulsacyjnie w dół. Silnik nagrzał się tak, że zaczęło śmierdzieć ale wentylatory się nie włączają a wskazówka temp jest na środku. Czy jak podłączę wentylator na sztywno do akumulatora, to rozładuję aku? Czy to może być walnięty czujnik temp. i gdzie on się znajduje?
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 13-07-2017, 00:53   

a masz w ogóle płyn chłodniczy w układzie?
poradziłeś już sobie lub zaobserwowałeś coś nowego?
 
 
 
awas 
Forumowicz

Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 169
Skąd: ZKL
Wysłany: 15-07-2017, 21:46   

Płyn w układzie jest i nie ubywa go (po niedawnej wymianie chłodnicy wlałem nowy i od tamtej pory z płynem nie ma problemu). W górach na sztywno podłączyłem do akumulatora jeden wiatrak i jakoś dojechałem do znajomych pod Poznań - to było najdłuższe 300km w moim życiu - co chwilę samochód łapał fazę i zaczynał szarpać i przerywać, momentami zapalała się kontrolka silnika, czasem było ok i 10-15 km jechał normalnie (starałem się nie przekraczać 100km/h), pod koniec trasy szarpał nawet gdy wskazówka temp spadała poniżej połowy. Dziś zrobiłem 60 km i tylko przez kilka minut na zimnym silniku samochód jechał normalnie, po nagrzaniu zaczynało się od nowa. Jutro czeka mnie powrót do domu 300km i już zastanawiam się czy nie będzie potrzebna laweta. Termostat raczej ok, bo po kilku km chłodnica jest gorąca.
 
 
pitrex2425 
Forumowicz
4444

Auto: Mitsubishi Galant 2.4gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2016
Posty: 42
Skąd: Wieruszów
Wysłany: 16-07-2017, 21:23   

Przepustnica ?
 
 
awas 
Forumowicz

Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 169
Skąd: ZKL
Wysłany: 17-07-2017, 09:57   

Udało się wczoraj dojechać a najciekawsze jest to, że przez 100km szarpało i przerywało a potem... problem zniknął :shock:
Może pomogło to, że przez te 100km jechałem na benzynie? Teraz i na benzynie i na gazie idzie dobrze.
Swoją drogą - ile gal powinien stać w miejscu włączony, żeby przy 20stopniach na zewnątrz włączyły się wentylatory?
Nie mam pojęcia co to mogło być i co trzebaby wymienić. Wiem tylko tyle, że po górach będę jeździł w nerwach.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-07-2017, 13:23   

Cytat:
Swoją drogą - ile gal powinien stać w miejscu włączony, żeby przy 20stopniach na zewnątrz włączyły się wentylatory?
Pewnie ze 30 minut albio więcej.
 
 
Malbud93 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Pb/Lpg 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lip 2017
Posty: 2
Skąd: Ślesin
Wysłany: 18-07-2017, 01:03   

Witam, nabyłem dziś galanta 2.0 Pb/Lpg i mam identyczny problem zarówno na tym i na tym :( ?
Awas jakaś konkretna diagnoza może znana ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-07-2017, 07:06   

Na początek sprawdź czy nie ma oleju w gniazdach świec ale podstawa to sprawdzenie błędów silnika i podejrzenie parametrów jego pracy. Podpięcie pod LPG tez by się przydało bo też kilka ciekawych danych da się z tego wyczytać. W Twoim przypadku trzeba podpinać pod komputer ale wystarczy coś takiego jak ELM327 w wersji bluetooth, czego jest pełno na Allegro, oraz jakiś darmowy program pod tego Elma np. Torque lub Piston na tel. z androidem.
 
 
Malbud93 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Pb/Lpg 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lip 2017
Posty: 2
Skąd: Ślesin
Wysłany: 28-07-2017, 01:58   

Sorki, że po takim czasie ale delegacja wzywała.
plecho1 napisał/a:
Na początek sprawdź czy nie ma oleju w gniazdach świec
odpowiedz tak na 2 gniazdach jest olej :( .
plecho1 napisał/a:
ale podstawa to sprawdzenie błędów silnika i podejrzenie parametrów jego pracy
komputer podpięty i wykaz braku błędów silnika jedyne co nie jest w normie to temp. cieczy bo trzymał na postoju blisko 94 stopnie. :shock:
Dodatkowo brak pracy obrotomierza chyba że nieraz coś go kopsnie i na chwile się pokaże ??
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-07-2017, 08:17   

Jeśli masz tam olej to trzeba wymienić uszczelkę pokrywy zaworów wraz z uszczelkami gniazd świec bo jeśli świece są w oleju to jak najbardziej może to powodować szarpanie.
Problem z obrotomierzem może być związany z czujnikiem walka rozrządu, kiedy zaczyna padać mogą pojawić się problemy z obrotomierzem jeśli oczywiście obrotomierz korzysta z tego sygnału. Na forum w dziale Galanta jest temat z dokładnym opisem jak naprawić ten czujnik bo jest to o wiele lepsze wyjście niż kupić zamiennik bo nowe albo nie do dostania albo cena zaporowa czyli pewnie z 500zł lub więcej.
 
 
awas 
Forumowicz

Auto: Avance 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 169
Skąd: ZKL
Wysłany: 18-08-2017, 14:50   

Malbud93
U mnie po zakupie też świece były w oleju ale objawy były takie że problem był z odpaleniem (kręciłem czasem z 10 razy zanim zaskoczył) ale jak już udało się odpalić, to silnik chodził równo.
Od mojej przygody w górach minął ponad miesiąc i tak jak pisałem problem zniknął sam ale lekkie szarpanie na niskich obrotach miałem od dłuższego czasu, na gazie potrafił nieraz strzelić w dolot. Ostatnio wymieniłem świece - nie dało to żadnej poprawy więc wymieniłem też fajkocewki (taniocha za 90zł sztuka) i jest duża poprawa. Oczywiście chińczyki nie byliby sobą jakby czegoś nie spierniczyli - jedna fajkocewka pasuje idealnie ale druga (one nie są identyczne - jedna ma uchwyt na przewód) ma otwory na śruby przesunięte o pół centymetra względem oryginału (ta jedna cewka trzyma się u mnie na wtyk).
Jeśli nadal masz problem z przerywaniem, to zamów sobie nowe fajkocewki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.