 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Z34A 1.3] Ciężko chodzący drążek skrzyni biegów. |
Autor |
Wiadomość |
poziom1989
Forumowicz
Auto: ....
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 17 Kwi 2015 Posty: 66 Skąd: .......
|
|
|
|
 |
Pawlik84
Mitsumaniak
Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 323 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: 13-07-2017, 12:22
|
|
|
No i przyszedł czas na mojego colta. Jestem po wymianie sprzęgła w komplecie. Efekt jak u większości taki sam: wsteczny nie zgrzyta, a jedynka wchodzi idealnie. Trzeba się przyzwyczaić do troszkę inaczej pracującego pedału sprzęgła bo pracuje bardzo leciutko poza tym wsio ok. |
_________________ --
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE |
|
|
|
 |
codi
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CZ5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2017 Posty: 24 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 13-07-2017, 12:59
|
|
|
A jak się cenowo kształtuje w tej chwili wymiana kompletnego sprzęgła |
|
|
|
 |
Pawlik84
Mitsumaniak
Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 323 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: 16-07-2017, 12:11
|
|
|
Zależy co wybierzesz LUK i SASCH mają podobne ceny ok 800zł + robota ok 400zł. Można kupić też tarcze i docisk firmy ASHIKA za 370zł + łożysko z łapą SASCHA za 270zł i wyjdzie trochę taniej i ja tak zrobiłem. W ASHIKA docisk miałem firmy "valeo" a tarcza była "made in japan". Dają gwarancje 80tys. km lub 3 lata. Zobaczymy puki co jestem zadowolony. |
_________________ --
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE |
|
|
|
 |
piernik87
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1.1 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2015 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-07-2017, 10:17
|
|
|
Pawlik84 napisał/a: | No i przyszedł czas na mojego colta. Jestem po wymianie sprzęgła w komplecie. Efekt jak u większości taki sam: wsteczny nie zgrzyta, a jedynka wchodzi idealnie. Trzeba się przyzwyczaić do troszkę inaczej pracującego pedału sprzęgła bo pracuje bardzo leciutko poza tym wsio ok. |
Cześć, podepnę się pod temat. Mam podobnego Colta, tylko 1.1 z 2009. Może tak z góry powiem, nie znam się kompletnie na mechanice. Jak poznajecie, że sprzęgło jest do wymiany? Może opiszę swojego:
- Czasem bardzo ciężko wbić jedynkę. Rzadko, ale zdarza się stojąc na światłach.
- Wydaje mi się, że dwójka wchodzi opornie - zawsze, trzeba dobrze przymierzyć i zrobić to bardzo powoli.
- Autem często szarpie na niższych obrotach, na 1 i 2. Przy przełączaniu na 2 często jest takie charakterystyczne bujanie do przodu-do tyłu. Czasem szarpnie lekko na wyższym biegu przy zmianie.
- Wstęczny często nie chce wejść wcale, bardzo często zgrzyta (czytałem że to norma w tych Coltach?)
- Ogólnie sprzęgło łapie bardzo "wysoko", nie wiem czy dobrze to opisuje, ale dopiero praktycznie przy tuż przed całkowitym odpuszczeniem pedału. Może to norma, ale średnio mi to pasuje.
- Robiłem test ruszania z trójki, o którym czytałem gdzieś na internecie. Tzn równa powierzchnia, powolna próba ruszenia z trójki. Ponoć powinien gasnąć, a nie gaśnie. Tylko nie wiem, czy ręczny ma być też zaciągnięty, bo nie był.
- Czasem zdarza sięzapomnieć o ręcznym (oczywiście rzadko - roztargnienie, pośpiech) - i zauważyłem, że parę razy jechałem powoli mimo ręcznego.
- Co do wkręcania się na obroty i braku przyspieszenia - nie stwierdzam czegoś takiego, ale ciężko mi znaleźć punkt odniesienia, bo innymi Coltami nie jeździłem. Tutaj chyba jest okej, auto przyspiesza.
- Nie słychać żadnych dzwięków przy wciskaniu sprzęgła, stukania itp.
- Auto ma przebieg ok. 76tyś km, prawdopodobnie sprzęgło nigdy nie było wymienianie - nie wiem, mam ten samochód od ok. 63tyś.
Wiem, że ciężko coś stwierdzić na odległość. Może ktoś mógłby doradzić. Tak jak mówię, nie znam się na tym. I ew. gdzie coś takiego zrobić w Krakowie. Dotychczas zawsze jeździłem do ASO Auto Krak, ceny mieli chyba okej, a też nic się poważnego nie działo. |
|
|
|
 |
Pawlik84
Mitsumaniak
Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 323 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: 18-07-2017, 10:31
|
|
|
Moim zdaniem na 95% to wina sprzęgła. Wymień komplet. Miałem podobne objawy. Wg twojego opisu to tarcza sie już sie skończyla i byc może docisk siada powoli. U mnie po wymianie jest ok z wrzucaniem każdego biegu, tylko mam mały defekt szumienia o czym utworzylem post. |
_________________ --
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE |
|
|
|
 |
|
|