Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Z34A 1.3] Ciężko chodzący drążek skrzyni biegów.
Autor Wiadomość
poziom1989 
Forumowicz

Auto: ....
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 66
Skąd: .......
Wysłany: 28-05-2017, 18:39   

Ja ten wybierak solidnie wyczyscilem i nasmarowalem bialym smarem z teflonem. Ponizej zamieszczam moj filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=eYvyTzvVWcM
 
 
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 13-07-2017, 12:22   

No i przyszedł czas na mojego colta. Jestem po wymianie sprzęgła w komplecie. Efekt jak u większości taki sam: wsteczny nie zgrzyta, a jedynka wchodzi idealnie. Trzeba się przyzwyczaić do troszkę inaczej pracującego pedału sprzęgła bo pracuje bardzo leciutko poza tym wsio ok.
_________________
--
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE
 
 
codi 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CZ5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2017
Posty: 24
Skąd: Włocławek
Wysłany: 13-07-2017, 12:59   

A jak się cenowo kształtuje w tej chwili wymiana kompletnego sprzęgła
 
 
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 16-07-2017, 12:11   

Zależy co wybierzesz LUK i SASCH mają podobne ceny ok 800zł + robota ok 400zł. Można kupić też tarcze i docisk firmy ASHIKA za 370zł + łożysko z łapą SASCHA za 270zł i wyjdzie trochę taniej i ja tak zrobiłem. W ASHIKA docisk miałem firmy "valeo" a tarcza była "made in japan". Dają gwarancje 80tys. km lub 3 lata. Zobaczymy puki co jestem zadowolony.
_________________
--
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE
 
 
piernik87 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.1 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Gru 2015
Posty: 7
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-07-2017, 10:17   

Pawlik84 napisał/a:
No i przyszedł czas na mojego colta. Jestem po wymianie sprzęgła w komplecie. Efekt jak u większości taki sam: wsteczny nie zgrzyta, a jedynka wchodzi idealnie. Trzeba się przyzwyczaić do troszkę inaczej pracującego pedału sprzęgła bo pracuje bardzo leciutko poza tym wsio ok.


Cześć, podepnę się pod temat. Mam podobnego Colta, tylko 1.1 z 2009. Może tak z góry powiem, nie znam się kompletnie na mechanice. Jak poznajecie, że sprzęgło jest do wymiany? Może opiszę swojego:
- Czasem bardzo ciężko wbić jedynkę. Rzadko, ale zdarza się stojąc na światłach.
- Wydaje mi się, że dwójka wchodzi opornie - zawsze, trzeba dobrze przymierzyć i zrobić to bardzo powoli.
- Autem często szarpie na niższych obrotach, na 1 i 2. Przy przełączaniu na 2 często jest takie charakterystyczne bujanie do przodu-do tyłu. Czasem szarpnie lekko na wyższym biegu przy zmianie.
- Wstęczny często nie chce wejść wcale, bardzo często zgrzyta (czytałem że to norma w tych Coltach?)
- Ogólnie sprzęgło łapie bardzo "wysoko", nie wiem czy dobrze to opisuje, ale dopiero praktycznie przy tuż przed całkowitym odpuszczeniem pedału. Może to norma, ale średnio mi to pasuje.
- Robiłem test ruszania z trójki, o którym czytałem gdzieś na internecie. Tzn równa powierzchnia, powolna próba ruszenia z trójki. Ponoć powinien gasnąć, a nie gaśnie. Tylko nie wiem, czy ręczny ma być też zaciągnięty, bo nie był.
- Czasem zdarza sięzapomnieć o ręcznym (oczywiście rzadko - roztargnienie, pośpiech) - i zauważyłem, że parę razy jechałem powoli mimo ręcznego.
- Co do wkręcania się na obroty i braku przyspieszenia - nie stwierdzam czegoś takiego, ale ciężko mi znaleźć punkt odniesienia, bo innymi Coltami nie jeździłem. Tutaj chyba jest okej, auto przyspiesza.
- Nie słychać żadnych dzwięków przy wciskaniu sprzęgła, stukania itp.
- Auto ma przebieg ok. 76tyś km, prawdopodobnie sprzęgło nigdy nie było wymienianie - nie wiem, mam ten samochód od ok. 63tyś.

Wiem, że ciężko coś stwierdzić na odległość. Może ktoś mógłby doradzić. Tak jak mówię, nie znam się na tym. I ew. gdzie coś takiego zrobić w Krakowie. Dotychczas zawsze jeździłem do ASO Auto Krak, ceny mieli chyba okej, a też nic się poważnego nie działo.
 
 
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 18-07-2017, 10:31   

Moim zdaniem na 95% to wina sprzęgła. Wymień komplet. Miałem podobne objawy. Wg twojego opisu to tarcza sie już sie skończyla i byc może docisk siada powoli. U mnie po wymianie jest ok z wrzucaniem każdego biegu, tylko mam mały defekt szumienia o czym utworzylem post.
_________________
--
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.