Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.0 V6] Demontaż skrzyni biegów
Autor Wiadomość
owooveck 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 10
Skąd: Stróża
Wysłany: 20-09-2016, 09:17   [3.0 V6] Demontaż skrzyni biegów

Witam wszystkich Mitsumaniaków

Długi czas zwlekałem z pytaniem o pomoc i radę bo do tej pory z wszelkimi problemami radziłem sobie sam, ale w końcu przyszedł ten dzień, że sam sobie już nie radzę.
Chodzi o wyciągnięcie skrzyni biegów z Longa. A raczej z Long'ów.
Rocznik 1996 z manualem i rocznik 1998 z automatem.
Szukałem jakichś filmików albo dokumentów, ale nie mogłem znaleźć czegoś co mogłoby mi pomóc.
Więc zwracam się do Was jako grona ludzi, którzy niejednego Miśka już rozebrali.
Czy moglibyście mi poradzić jak krok po kroku zdemontować jedną i drugą skrzynię?
Czy muszę demontować razem z silnikiem, czy da radę samą? Bo o tyle o ile do śrub łączących z silnikiem od dołu jestem w stanie się dostać tak tych od góry już nie mam pojęcia...
No i niestety jestem zmuszony robić to w warunkach polowych bo ani jeden ani drugi pacjent nie są w stanie poruszać się o własnych siłach.
Z góry wielkie dzięki za wszelką pomoc jakiej mi udzielicie.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 20-09-2016, 13:01   

Odkręcasz rurę wydechową, belkę pod skrzynia., śruby od silnika. wały odkręcasz przy mostach i je wyciągasz. Odpinasz kostki elektryczne, od środka demontujesz lewarek biegów (manual). Odczepiasz linki przy skrzyni (automat)
Odsuwasz skrzynie do tylu. opuszczasz na dół.
Odkręcasz od dołu na połączeniu skrzyni automat z silnikiem koło hydrokinetyczne (automat)
Odsuwasz skrzynie do tyłu.
Odkręcasz klapkę w reduktorze w miejscu gdzie wchodzą lewarki (manual). Wybijasz sworzeń zabezpieczający miseczkę w która wkłada się lewarek biegów (manual). odkręcasz śruby między skrzynia reduktorem i masz oddzielona skrzynie od reduktora.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
owooveck 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 10
Skąd: Stróża
Wysłany: 20-09-2016, 15:20   

I leżąc pod autem odkręcę wszystkie śruby łączące silnik ze skrzynią?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 21-09-2016, 08:43   

owooveck napisał/a:
I leżąc pod autem odkręcę wszystkie śruby łączące silnik ze skrzynią?

Cześć z góry część z dołu.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
owooveck 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 10
Skąd: Stróża
Wysłany: 21-09-2016, 13:29   

Dzięki, bardzo mi się te informacje przydadzą.

Ale...

Źle zacząłem. Powinienem najpierw zapytać czy jest sens zamieniać automat na manual?
Moje obecne Pajero po przejściach miało pierwotnie silnik 6G74 + manual. Zanim je unieruchomiłem jeździło z silnikiem 6G72 12v (poprzedni właściciel). I wszystko nawet by było fajnie gdyby nie to, że dałem się zrobić jak dziecko przy kupnie, bo auto było walnięte w bok, ale pięknie zatuszowane. Zaczęło się od przeciekającej przedniej szyby, skończyło na odkuwaniu grubej warstwy szpachli na pofalowanym jak Bałtyk dachu. Jedyne rozsądne wyjście było takie, żeby kupić budę i w trakcie poszukiwań takowej natrafiłem na Shoguna w okazyjnej cenie. Pojechałem go obejrzeć i naprawdę byłem zaskoczony jego stanem technicznym. Ma parę mankamentów, ale to kosmetyka. Poza tym nic nie było ruszane, wszystko tak jak z fabryki wyjechało.
Okazyjna cena wzięła się stąd, że ma uszkodzoną skrzynię automatyczną - Szarpie po zmianie na R i ze zmiany z R, idzie na 1 i na R, na D nie idzie wcale ma muła koszmarnego (rozpędziłem się do 40km/h i to był koniec, żadnej zmiany biegu, nic), tak samo na 2, guziki Overdrive oraz A/T nie powodują absolutnie niczego, łącznie z pojawianiem się ikon na desce rozdzielczej. Właściciel powiedział, że dał koledze do sprawdzenia i ten mu powiedział, że wszystko jest okej, a nie jest. Machnąłem na to ręką bo wiedziałem, że za domem stoi i czeka drugie auto do przeszczepiania. Tyle, że wtedy nie myślałem o tym czy to jest w ogóle opłacalne.
Dopiero po fakcie zacząłem się nad tym zastanawiać. W między czasie poczytałem opinie na temat automatów w Pajero no i teraz nie wiem, czy brać się za przekładanie (bo jednak wolę manual) czy naprawić/wymienić automat (bo wszystkie opinie były pochlebne). Reduktor pracuje raczej w porządku bo czuć zmiany w sposobie jazdy na każdym przełożeniu (i moje Pajero i Shogun mają skrzynie SS)...
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 21-09-2016, 15:16   

owooveck napisał/a:

Źle zacząłem. Powinienem najpierw zapytać czy jest sens zamieniać automat na manual?

Nie ma sensu.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
owooveck 
Nowy Forumowicz


Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 10
Skąd: Stróża
Wysłany: 19-07-2017, 08:59   

Nie chcę robić śmietnika i zakładać nowego tematu.

Przekładka jest już prawie na finiszu, silnik podremontowany, poskładany i odpalony, skrzynia założona nowa, też działa.
Zostało jeszcze kilka problemów do rozwiązania, a chcę zacząć od podpięcia się z komputerem do miśka. I sytuacja wygląda tak, że komputer nie chce się połączyć z samochodem. Moje pytanie brzmi: czy do Mitsubishi można się podłączyć uniwersalnym interfejsem OBDII? Korzystam z Wurth WOW! Snooper, który z innymi markami do tej pory nie miał problemów. Jeśli Wy nie mieliście problemów to będzie znaczyło, że coś zchrzaniłem we wiązce.

Misiek to polift 1998.

Z góry dzięki za pomoc i odpowiedzi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.