Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wyłączająca się turbina 2.0 DID
Autor Wiadomość
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 19-07-2017, 18:21   

Ola_93PL napisał/a:
Kurcze czyli jeszcze inna przyczyna... A może być tak, że przez tą uszkodzoną uszczelkę ten sterownik co wymieniłam (centralny sterownik podciśnienia turbiny) może dostawać złe dane i przez to odłączać turbinę?
Na kartce którą dostałam z warsztatu od mechanika jest napisane coś takiego "błąd turbiny -> przeciągnięcie" Wiesz może co to może oznaczać, bo ten drugi mechanik nie bardzo wiedział co autor miał na myśli :)


skad ty tych mechanikow bierzesz
oni pralki naprawiaja?

te turbiny sa prste jak budowa cepa prawie
nawet jak mechanik juz nie ma mozliwosci podlaczenia do kompa to wkreca sie prosty cisnieniomierz i patrzy jakie cisnienie daje i co sie dzieje
 
 
Ekskalibur 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2017
Posty: 8
Skąd: Olkusz
Wysłany: 20-07-2017, 10:44   

Widzę, że jesteś z Warszawy, więc na Twoim miejscu oddałbym turbinę do warsztatu Turbospec, gdzie bardzo sprawnie zajmują się regeneracją. Jak coś to mająfirmę na Muszkieterów 74a. A tu w razie czego masz stronkę http://turbospec.pl/. Turbo lepiej zregenerować raz a porządnie. Jak coś to pytaj, pomogę. ;)
 
 
Ola_93PL 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 16 Maj 2017
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-07-2017, 11:29   

Wielkie dzięki za porady. Na razie outek stoi i czeka az uzbieram pieniadze na naprawe.... :(
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 20-07-2017, 11:31   

Ekskalibur napisał/a:
Widzę, że jesteś z Warszawy, więc na Twoim miejscu oddałbym turbinę do warsztatu Turbospec, gdzie bardzo sprawnie zajmują się regeneracją. Jak coś to mająfirmę na Muszkieterów 74a. A tu w razie czego masz stronkę http://turbospec.pl/. Turbo lepiej zregenerować raz a porządnie. Jak coś to pytaj, pomogę. ;)


ale po co regenerowac turbine jak dmucha i to mocno :twisted:

tam gdzies sterowanie szwankuje
potrzebny tylko fachowiec co to ogarnie
 
 
Ekskalibur 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2017
Posty: 8
Skąd: Olkusz
Wysłany: 26-07-2017, 09:54   

Właśnie. Nie zmienia to faktu, by w jakimś warsztacie ją obejrzano ;) . Nie wiem, ja tak akurat bym zrobił ;)
 
 
gifek 
Forumowicz

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2017
Posty: 74
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-08-2017, 15:07   

m4rud3r napisał/a:
Ja bym sprawdził czy gruszka chodzi bez oporów, czy z nią wszystko ok. A po tym szukał dalej.


Zgadzam się z przedmówcą - miałem podobny problem... Wizyta u mechaników jeżyła mi włosy na głowie - z każdą kolejną diagnozą słyszałem o kolejnych komponentach do wymiany (turbo, egr, wtryski itd.), przewidywane koszty szły w tysiące, a nikt nie chciał dać gwarancji, że naprawa będzie skuteczna.
Wziąłem sprawy w swoje ręce i przewertowałem internet, fora głównie VW i Skody.
Problem u siebie rozwiązałem.

Rada dla potomnych: w pierwsze kolejności należy odłączyć gruszkę turbiny od kierowniczek. Następnie organoleptycznie sprawdzić zakres pracy kierowniczek - skok powinien oscylować w okolicach 12mm i powinien chodzić bardzo lekko - w zasadzie kierowniczka powinna opadać sama pod własnym ciężarem (w moim przypadku skok wynosił około 5mm). Jeżeli kierowniczka turbiny działa lekko w pełnym zakresie należy sprawdzić gruszkę. W moim przypadku wykręciłem całą gruszkę, założyłem wężyk ze strzykawką i odciągając strzykawkę (tworząc podciśnienie) obserwowałem ruchy dźwigienki. Po odciągnięciu strzykawki dźwigienka powinna się wsuwać i w takiej pozycji powinna pozostać - jeśli zaczyna się cofać (strzykawka zostaje w odciągniętej pozycji) oznacza uszkodzenie membrany gruszki = wymiana gruszki. W moim przypadku gruszka była mocno zasyfiała w środku - bród, kurz dostawał się przez mały otwór w obudowie gruszki.
Jeżeli kierowniczka turbiny pracuje w ograniczonym zakresie oznacza to nic innego jak zbyt wysokie ciśnienie w turbinie i przełączenie w tryb serwisowy przez ECU. Standardowo tryb serwisowy pojawia się przy ciśnieniu 2,2. Wtedy należy oddać turbo do szkiełkowania - koszt około 800zł (razem z demontażem i ponownym montażem).
Ja znalazłem inną metodę bez konieczności wyciągania turbo z samochodu, ale o tym napiszę innym razem. W razie zainteresowania tematem pisz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.