Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana poduszek stabilizatora przedniego
Autor Wiadomość
Haiku 
Forumowicz


Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 184
Skąd: Łask
Wysłany: 20-07-2017, 16:45   Wymiana poduszek stabilizatora przedniego

Czy ktoś wymieniał? Jeśli tak to w jaki sposób bo dojście do poduszek jest fatalne.
_________________
Lancer CS0 4G63
ASX 1.6
 
 
 
zbychu74 
Forumowicz

Auto: mitsubishi lancer 2,0 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 603
Skąd: tuchola
Wysłany: 21-07-2017, 22:24   

Ja chciałem dokręcić stabilizator bo był trochę za luźny i po półtorej roku od wymiany musiałem go wyciąć kątówką tak był zapieczony , szybciej go było wyciąć niż się bawić.
_________________
zbychu74
 
 
Haiku 
Forumowicz


Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 184
Skąd: Łask
Wysłany: 22-07-2017, 11:05   

Ale nie chodzi o łączniki stabilizatora tylko o poduszki (gumy). Jak ktoś, coś, kiedyś... to poproszę
_________________
Lancer CS0 4G63
ASX 1.6
 
 
 
qbus_b
[Usunięty]

Wysłany: 22-07-2017, 16:20   

Podchodziłem ostatnio do tego tematu. I odpuściłem, kupiłem końcówki febi a gumy yamato. Jak wszedłem pod auto to oryginalne były w niezłym stanie. Gumy sprawdzone tylko palcami :) . Na szarpakach podczas przeglądu było wszystko ok.
Wymiana przerąbana albo jakieś dopasowane klucze albo trzeba opuścić wózek.
Co najlepsze oryginalne łączniki stabilizatora wyglądają dużo lepiej od Febi, mają szersze kołnierze i solidniejsze gumy, a zamiennik to tylko kawałek śruby i dwie liche gumy.
 
 
grzeszek85 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer1,6 VII Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2011
Posty: 14
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 22-07-2017, 21:08   

Również podchodziłem do tematu wymiany gum na stabilizatorze przednim, ale odpuściłem. Po konsultacji z mechanikiem doszliśmy do wniosku, że te oryginały są jeszcze całkiem dobre, a jakość oraz przede wszystkim trwałość zamienników pozostawia wiele do życzenia. Z grubsza omówiliśmy również sam proces wymiany tychże gum. Potwierdził mi, że trzeba opuścić całe sanki, aby mieć jakiekolwiek dojście do tych śrub. Do tego dobrze mieć chociażby kanał.
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-07-2017, 22:03   

Moje gumy też niby były ok, ale zostały wymienione na moje wyraźne życzenie (jedyny stara guma która mi została z przodu) przy poszukiwaniu skrzypiącego elementu z przodu (rozlazła się tylna guma wahacza). Po wyjęciu okazało się, że gumy są mocno powycierane od środka. Jak wymieniali to nie wiem.
 
 
rudi88 
Forumowicz


Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 262
Skąd: to przypełzło?
Wysłany: 23-07-2017, 00:01   

Wymieniali mi w tym roku. Około godziny roboty dla mechanika który w życiu miska nie robił. Na kanale, bez odkręcania sanek. Ale co się chłopina naklął. Pamiętam że mega długim nasadowym z komory silnika nawet sięgał.
U mnie były głośne metaliczne stuki, czyli typowe oznaki gum stabilizatora. Pomimo tego dwóch mechaników uparcie stwierdzało że gumy są ok. Wymieniłem na jakieś po 20 zeta sztuka i już jest cisza.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-07-2017, 07:57   

rudi88 napisał/a:
Wymieniłem na jakieś po 20 zeta sztuka i już jest cisza.

Za dosłownie parę zł więcej mogłeś zamontować OE, skoro jest taki problem z dostępem i wymianą :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
rudi88 
Forumowicz


Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 262
Skąd: to przypełzło?
Wysłany: 23-07-2017, 11:00   

Zapewne było by najlepiej, ale wtedy nie wiedziałem że będzie aż taki problem z wymianą. W sumie za wymianę płaciłem około 50 zeta więc tragedii nie będzie jak za jakiś czas znowu się odezwą.
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 25-07-2017, 21:35   

Ja też wymieniałem przy okazji wymiany amorków.
W sumie problemu nie było, tylko trzeba było lekko zakombinować.
No i normalną nasadową grzechotką nie podejdzie.
Kupiłem a Casto klucz płasko oczkowy - oczkowa grzechotka. Warunkiem był regulowany kąt "złamania" klucza.
Łącznie obie strony zrobiłem w ciut ponad godzinę (demontaż i montaż).
Warto pamiętać o smarze miedziowym na śrubki, żeby potem nie było kłopotów z demontażem.
 
 
 
qbus_b
[Usunięty]

Wysłany: 26-07-2017, 11:29   

Radowan jak możesz dodaj jakieś zdjęcie lub linka jaki dokładnie klucz (no i rozmiar, bo nie chce mi się teraz pod auto wchodzić).
Jak kupię taki klucz to spróbuję twojej metody.
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26-07-2017, 16:17   

Pewnie chodzi o taki klucz:
http://www.narzedzia.pl/p...4gp44-26145.jpg
Rozmiar przypadkowy! Warto mieć takie klucze pod ręką, sprawdzają się nie tylko w samochodzie. I warto zainwestować w coś markowego.
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 807
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 28-07-2017, 09:33   

W lancerze jeszcze nie robiłem, jednak wiele razy robiłem w carismie. Nie wiem, czy tu jest tak samo, jednak z tego co piszenie wnioskuje, że tak. W cari podchodziła bardzo mała grzechotka (z małą główką) i koniecznie dwie nasadki 12. Jedna zwykła druga długa. Najpierw nasadką długą, ale tylko do momentu w którym krótka będzie łapała. Jak zbyt mocno się odkręciło, to blokowało klucz. Następnie wymiana na krótką i odkręcenie do końca. Skręcanie w odwrotnej kolejności, najpierw krótką, potem długą
W cari śruby mocujące były od góry, bardzo trudny dostęp. Ja ogarniałem to w jakieś 45 min w ten sposób.
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 28-07-2017, 17:38   

Tu grzechotką z nasadką nie podejdziesz za nisko od góry.
Tyko taką jak pokazał Hornet. Numer 12.
Przednie odkręcasz z boku od strony kół, na tylne na czuja zakładasz klucz i odkręcasz od tyłu. Klucz z regulowanym "łamaniem" jest przydatny, bo z tylnymi śrubami trzeba ruszać góra-dół.
Potem wywalasz gumy (ja zrobiłem to małą łyżką do gwoździ - specjalnie spreparowaną do takich celów).
Gumę zakłada się od strony łącznika z wahaczem i wsuwa na miejsce.
Blaszkę zakładałem od tyłu. Z lewej strony trzeba uważać na przewody hamulcowe.
Ważne: przecięcie gum powinno być od tylnej strony auta.
 
 
 
maciej_edi 
Mitsumaniak


Auto: LANCER CS "06
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 82
Skąd: siedlce
Wysłany: 11-09-2017, 09:36   

I u mnie wymienione trochę kombinacji było, ale się udało .
Oryginalne śruby na klucz 12 zamieniłem kwaśne na klucz 13
ja założyłem te ze zdjęcia poniżej :)
_________________
Lancer Invite+ CS3W 2006 1,6 z Grafix-u
Carisma 2000 1,9TD - klekocik sprzedany
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.