Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Błąd przepustnicy
Autor Wiadomość
Puzonik83 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DID Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 78
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 09-01-2016, 23:06   

A to normalne w ogóle, że tyle tego nagaru zbiera się na tym dolocie? Czy coś puszcza olej np. turbina, niby oleju dużo nie bieże, bo wymieniam co 10 - 12 tyś i raczej nie dolewam, po prostu zalewam max a na koniec przed wymianą stan oleju jest na 1/3. Dzisiaj odłączyłem tego węża od przepustnicy, to było w nim trochę takiego gęstego oleju i takie jakby grudki sadzy w nim. Przepustnicę już kupiłem, przyjdzie chyba we wtorek, i zastanawiam się czy EGRu nowego nie kupić, nie jest drogi - 199zł.
 
 
mivchal79 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2013
Posty: 10
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 10-01-2016, 10:56   

Normalne, nagar zbiera się w każdym aucie, (zależy od paliwa, jak lejesz verva itp, to wolniej)z tego co piszesz, jak zdejmiesz przepustnicę to będzie tam go dużo więcej. Niektórzy zalecają nawet po przejechaniu 100-150 tyś, rozkręcić przy jakieś okazji i wyczyścić. Turbina raczej nie, bo byś zaczął czuć różnicę przy przyśpieszaniu itp. Gdybym miał kasę to wymienił bym od razu przepustnicę i egr, bo to trudno ocenić bez rozkręcenia co faktycznie jest popsute. Proponuję jeszcze obejrzyj dokładnie ten wąż, czasami pękają i dostaje się lewe powietrze co powoduje różnice w jeździe.
Pisałeś wcześniej o metalicznym dzwięku. - sprawdź olej, w tych silnikach często trzeba dolewać, u mnie jest tak, że po wymianie jest ok, jak jest już za mało po kilku tyś km, to pojawia się taki dźwięk metaliczny przy uruchomieniu silnika i ruszaniu od razu, gdy doleję i na miarce jest to ten dźwięk zanika.
 
 
 
Puzonik83 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DID Instyle
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 78
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 19-01-2016, 15:40   

Kupiłem i zawór egr i przepustnice egr, ale sam będę się brał za ich montaż, już zacząłem się do tego przymierzac, ale nie miałem klucza tego spline żeby odkręcić rurkę od zaworu egr, juz sobie dokupilem klucze i mam takie pytanie czy ta rurkę wystarczy odkręcić tylko od zaworu egr czy i po drugiej stronie silnika trzeba ją tez odkręcić od... to jest chyba chłodnica egr.

[ Dodano: 28-01-2016, 22:03 ]
OK. Dzisiaj wymieniłem przepustnicę i zawór EGR, dość szybko poszło. Przepustnica na oko nie była za bardzo brudna, ale otworzyłem tą puszkę do jej mechanizmu i tam było pełniutko oleju, sam mechanizm wydaje się idealny, trybiki są w super stanie, nie wiem jak elektronika bo nie chciało mi się tego wszystkiego wycierać. Ale zawór EGR był strasznie zawalony szlamem i nagarem, tylko ten szlam był troszkę z wierzchu taki siwy, jakby z wodą delikatnie, to chyba jakiś zły znak? Ale w każdym razie samochód jedzie lepiej, nie ma żadnych szarpań, silnik pracuje równiutko, łądnie się gasi, nic nie tłucze.
 
 
Szadi 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 109
Skąd: Zagranica/N.irleand
Wysłany: 31-07-2017, 23:29   

Odswierzam temat umnie chyba to samo
Po po czyszczeniu EGR-A który byl ponoc mega zaladowany czarnym syfem i wykasowaniu blédu Check engine znow wraca ..

Pytanie czy samemu dal bym rade zobaczyc w jakim stanie jest Przepustnica i ewentualnie wyczyscic já czy znow mam dawac do mechanika ?le to chyba drogie imprezy sa ?

albo kupic nowa przepustnie i EGR a

czy to moze byc sensor przy fitrze powietrza ?

Sory chlopaki za glupie pytania lecz wole wiedziec miej wiecej niz mam ciagle latac i byc kasowanym za cos co nie zrobilo sie
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 01-08-2017, 07:45   

tylko pytanie jaki blad wyskakuje

sam dasz rade wyczyscic -wystarczy szmatka ,pedzelek i benzyna
dobrze miec tez sprezarke i powieterzem przeczyscic na koncu
 
 
Szadi 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 109
Skąd: Zagranica/N.irleand
Wysłany: 01-08-2017, 12:07   

Bledy kody wyskakuja

Pojawia sie Check engine i cody P0487 code oraz p488

Exhaust Gas Recirculation Throttle Control Circuit

troche pozniej o tym poczytalem i weliminowalem juz brudny EGR gdyz zostal oczyszczony

Wiec albo przepustnica albo cos z wiazka kabli ? lub z ta klapka gaszaca bo jak wylanczam silnik slysze taki metaliczny dzwiek

cos jak koles tu

https://www.youtube.com/watch?v=7weW2-McCIA



Obejrzalem na YT kilka flimikow nawet naszego Lysego z Mjak to sie czysci wiec raczej dam rade ;]
 
 
radoslavv 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 49
Skąd: Łódź
  Wysłany: 11-05-2019, 11:59   

Panowie jak sie zakonczyly Wasze historie? U mnie jest podobna sytuacja. Mechanik wymienil mi zawor EGR, bledy pozostaly, wymienil przepustnice, bledy nadal sie pojawiaja. Obawia sie ze bede musial reklamowac przepustnice, bo jak stwierdzil nie moze zrobic "testowania w pelnym zakresie" czy cos takiego. Ja niestety jestem zielony w te klocki. Czy faktycznie moze to byc wina uszkodzonej przepustnicy? Kupilem Pierburga, niby miala byc "z tych lepszych" :( .
 
 
emil_d 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 248
Skąd: Stare Babice
Wysłany: 11-05-2019, 19:28   

radoslavv napisał/a:
Panowie jak sie zakonczyly Wasze historie? U mnie jest podobna sytuacja. Mechanik wymienil mi zawor EGR, bledy pozostaly, wymienil przepustnice, bledy nadal sie pojawiaja. Obawia sie ze bede musial reklamowac przepustnice, bo jak stwierdzil nie moze zrobic "testowania w pelnym zakresie" czy cos takiego. Ja niestety jestem zielony w te klocki. Czy faktycznie moze to byc wina uszkodzonej przepustnicy? Kupilem Pierburga, niby miala byc "z tych lepszych" :( .


Jeśli mechanik nie skasował błędów to musi upłynąć jakiś czas. Ja wymieniłem ne pierburga i od 100k nie mam żadnych problemow.
_________________
 
 
radoslavv 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 49
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-05-2019, 20:28   

Usunął błędy ale następnego dnia sie pojawiły ponownie, dlatego znowu pojechalem. Usunął ponownie, ale powiedział o tym teście przepustnicy ze niby cos nie tak jest. Zobaczymy czy jutro nieszczęsny silniczek się znowu pojawi, ale czuję, że tak :(
 
 
potentator 
Forumowicz

Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 249
Skąd: zw
Wysłany: 11-05-2019, 21:50   

Przepustnica czy klapa gasząca?

[ Dodano: 11-05-2019, 21:54 ]
Ja z ciekawości sprawdzałem u siebie, nie mam błedów, i stwierdzam tak: Przepustnica chodzi tzn. otwiera się po wpięciu wtyczki elektrycznie, chodzi dość cieżko w pełnym zakresie obrotów, czasem po dłuższej jeździe zostaje w jednej pozycji jak ją sprawdzam czy odbiję. Zastanawiam się czy jej nie wyczyścić? Nagrywałem filmik i po przekreceniu kluczyka nie zamyka się co to może być??
 
 
Damian PWL 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D 07
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2016
Posty: 3
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 31-07-2019, 17:02   

Wymieniałem przepustnicę u siebie 2.0 DiD 2007 i u znajomego 2.0 DiD 2010.
W obu przypadkach na korpus RIDEX 158T0006 . Koszt 414 zł .
Zamontowane , błędy wykasowane i śmigają bez zastrzeżeń.
Kolega wcześniej zakupił na all.. jakąś inną (nową) , sprzedawca zarzekał się że pasuje i klops.
Klapka otwarta , błąd oczekujący , stały po 3 odpaleniach. Sprzedawca próbował wkręcić że niby auto uszkodzone itd itd. Reklamować nie zechciał.
Po zamontowaniu RIDEXA jak ręką odjął .
 
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 01-08-2019, 20:51   

u mnie po czyszczeniu po paru dniach w poblizu przepustnicy zaczelo terkotac
podejrzewam ze albo tryby sie zawiesily albo calkiem gdzies cos peklo
w sobote sie za to wezmne

auto jak sie rozgrzeje normalnie jedzie ale jak zimny to wlacza sie tryb awaryjny :P

rozebralem to i okazalo sie ze zabek sie ulamal
wszystko w oleju tam
wiec do czasu kupna nowej przepustnicy zblokowalem ja na otwarcie
wystraszylem sie ze turbina puszcza olej wiec wykrecilem intercooler myslac ze bedzie sie tam lalo olejem ale... okazalo sie ze cooler w srodku czysciutki (dla spokoju wlalem do srodka benzyny i przeplukalem jego)

teraz co do wlaczania sie trybu awaryjnego
jesli jade do 5 biegu jest OK
jesli tylko wlacze 6bieg za chwile niezaleznie od obciazenia jak i obrotow i szybkosci wlacza tryb awaryjny
czy gdzies komputer dostaje informacje ze 6 bieg jest wlaczony?
bo na innych biegach nic sie nie dzieje oprocz tej 6stki :rolleyes:
 
 
radoslavv 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 49
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-08-2019, 18:58   

U mnie sytuacja sie skonczyla tak, ze ponoc blad komunikacji z komputerem byl i stad te bledy. Wyskakiwal nadal check engine. Pojechalem do goscia, ktory wylaczyl mi w komputerze EGR, blad sie nie pojawia. Niepotrzebnie wymienialem EGR, no ale trudno. Poki co wszystko gra.
 
 
kajos 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 09 Mar 2017
Posty: 1090
Skąd: Chodziez
Wysłany: 02-11-2019, 16:21   

no wiec ja wymienilem korpus z klapa gaszaca z takim samym numerem czesci jaki byl na starej z uszkodzonym zabkiem w srodku

pojawia sie blad zawsze po odpaleniu P0487 (Otwarty obwód sterujący przepustnicy recyrkulacji spalin „A”) i P0488 (Obwód sterowania przepustnicy „A” recyrkulacji spalin)
cos z EGR?
czy jednak z klapa gaszaca


mimo skasowania bledow ciagle wraca po odpaleniu na nowo silnika z kontrolka CheckEngine
wiem ze w VW adoptuje sie przepustnice
EGR wyczuszczony,membrana szczelna itp.
czy tutaj tez by trzeba bylo jechac do servisu zrobic adaptacje ?
 
 
potentator 
Forumowicz

Auto: Mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 249
Skąd: zw
Wysłany: 02-11-2019, 18:49   

W bkd nie ma adaptacji, coś źle zrobiłeś wyślij foto co zmieniłeś... Może elektronika siadla? Działa przepustnica czy nie? Posprawdza lew przed złożeniem?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.