[EAxx] Alternator |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-07-2017, 21:54
|
|
|
bialyjayz napisał/a: | podczas jazdy bardzo wolno 1 biegu do 10km/h nawet 12.7 |
bialyjayz napisał/a: | Nie wiem gdzie szukać przyczyny |
nigdzie
one tak mają
dziś z 10 minut tłumaczyłem, że w Galancie tak mam i już - kupowałem nowe aku bo Scenic padł już 2x i mówiłem co i jak... gość nie wierzył, więc powiedziałem, żeby wziął miernik i sam sprawdził
i dodałem, że jutro mogę przyjechać takim kombi i będzie to samo
i że jak chce to mu pokażę wątek, że niemal wszyscy tak mają...
i - ostatecznie - jeśli bardzo chcesz to usuń 1 z kabelków we wtyczce (było parę razy w wątku opisane) i będzie ciągle na 14.14V |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-07-2017, 08:32
|
|
|
Darku, na biegu jałowym może spadać ale już podczas toczenia na wolnych obrotach ECU pobudzal alternator. M. In dlatego wpadłem na to że to nie kwestia alternatora tylko sterowania.
Według instrukcji ladowanie należy mierzyć na wyższych obrotach. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-07-2017, 12:44
|
|
|
co nie zmienia faktu, ze sporo osob jak cos takiego zobaczy to kombinuje z wymiana regulatora a potem jest bol ze chinczyk nie laduje jak nalezy... |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 04-07-2017, 14:41
|
|
|
Zgadza się. Co ciekawe identycznie mam w lexusie. |
|
|
|
 |
wicek
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 347 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 01-08-2017, 19:06
|
|
|
No i się zaczęło:
Ładowanie 12.00 i na odpalonym silniku cały czas powoli w dół. Po wkręceniu na obroty dojdzie do 13.60 potem spada.
Po włączeniu klimy oraz tylnej szyby nic nie wzrasta.
Aku naładowane do 11.90 przez noc spadło do 7.30
Pobór prądu sprawdzony i wynosi 0.05
Pojawił się tez dziwny dźwięk "wycia" mogą tak wyć łożyska? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-08-2017, 19:41
|
|
|
zdejmij pasek i sprawdź - łożyska oczywiście mogą wyć |
|
|
|
 |
szwagierr
Forumowicz
Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Gru 2014 Posty: 97 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 02-08-2017, 07:28
|
|
|
Podmień akumulator. |
|
|
|
 |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
Wysłany: 03-08-2017, 13:36
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | tylne będzie 8x23x14 a przednie to jakieś standardowe było 6xxx |
no właśnie zna ktoś rozmiar tego łożyska bo chybą jestem zmuszony do wymiany szczotek na kompletne
ostatnim razem wsadziłem jedną starą szczotkę długą na ok. 2cm oraz jedną nową i wydaje mi się, że już jest tego efekt po ok. 1500km zaczęły mi świecić kotrolki ładowania, mam już pojęcie dlatego tym razem chciałbym wymienić przy okazji łożyska bo te małe już miało lekki problem z obracaniem a przednie dla potomnych już bym wymienił...
szczotki są tanie jak barszcz dosłownie po parę złotych, pytanie które wziąć węglowe czy z jakiegos nietypowego materiału?
Z tym ładowaniem to trochę dziwne, bo zaczęły mi kontrolki się świecić po oczyszczaniu jakimś specyfikiem "PLAK" nawiewów.
Czy to normalne, że po przyciśnieciu sprzęgła kontrolki od ładowania gasną na ten czas? |
_________________ http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-08-2017, 21:27
|
|
|
bialyjayz napisał/a: | szczotki są tanie jak barszcz | najtańszy zamiennik jaki widziałem i bez wstydu bym zamontował kosztował 15zł
oryginał podobnie - tyle, że za sztukę a nie komplet
i nie są to szczotki węglowe, tylko mieszanka
cosik takiego (nie patrz na cenę, patrz na wymiary)
http://allegro.pl/szczotk...6828437449.html |
|
|
|
 |
Night95
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2016 Posty: 26 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 05-08-2017, 19:06
|
|
|
Panowie dzisiaj przywróciłem życie mojemu alternatorowi a przynajmniej tak mi się wydaje, bo jak na razie jest wszystko ok, ale zastanawia mnie jeden czarny kabel zakonczony skowka na śrubkę, koloru czarnego, czy może to być sterowanie do ECU o ktorym była mowa w tym temacie czy to coś innego? Gal 99r 2.0 benzyna, ten kabel od pozatku wisial odpięty, wychodzi z wiązki kabli do alternatora. |
|
|
|
 |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
|
|
|
 |
Night95
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2016 Posty: 26 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 08-08-2017, 19:25
|
|
|
szczerze to nie wiem, muszę to sprawdzić multimetrem, ale na alternatorze nie widzę miejsca gdzie mogło by to być przymocowane. |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 08-08-2017, 22:46
|
|
|
W V6 masa jest nakręcona na górną śrubę mocowania alternatora. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 11-04-2018, 08:14
|
|
|
Night95 napisał/a: | Panowie dzisiaj przywróciłem życie mojemu alternatorowi a przynajmniej tak mi się wydaje, bo jak na razie jest wszystko ok, ale zastanawia mnie jeden czarny kabel zakonczony skowka na śrubkę, koloru czarnego, czy może to być sterowanie do ECU o ktorym była mowa w tym temacie czy to coś innego? Gal 99r 2.0 benzyna, ten kabel od pozatku wisial odpięty, wychodzi z wiązki kabli do alternatora. |
Pewnie chodzi ci o taki krótki, cienki dość kabelek.
To jest kabel, który był przymocowany do tłumika zakłóceń na alternatorze - to ten wałek:
 |
|
|
|
 |
savagger995
Forumowicz Savagger
Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lis 2014 Posty: 204 Skąd: Iłża
|
Wysłany: 31-12-2019, 19:22
|
|
|
Nietypowy problem ma ze swoim galantem v6. Po otwarciu drzwi brak podświetlenia nie działa radio, climatroni.Po prz kręceniu kluczyka zapalaja sie wskazówki zegarow hc.Odpala normalnie po odpaleniu na wolnych obrotach to samo. Po przygazowaniu wtedy wszytko wraca do normy podswietlenie działa radio itd.nawet po odpuszczeniu gazu i obrotach jałowych. Po zgaszeniu samochodu znów wszytko gaśnie. Akumlator szybko się rozładowal po 2-3 odpaleniach zdech ale nie był zbyt dobry. Ładowanie na wolnych 12.4v. Nie sprawdziłem na wysokich. Bezpiecznik od oswietlenia wnętrza cały. Jaki numer bezpiecznika będzie dla alternatora ? Stało się to zaraz po tym jak mechanik wymieniał uszczelniacz półosi i możliwe ze mogłby w jakiś sposób uszkodzic alternator ? |
|
|
|
 |
|