Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:53
Obroty po odpaleniu zimnego silnika
Autor Wiadomość
luk2501 
Forumowicz

Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 175
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 13-11-2016, 15:59   Obroty po odpaleniu zimnego silnika

Witam
Mam pytanie czy to normalne że rano po odpaleniu silnika obroty na ssaniu są na poziomie ok 2000. Uznałem to że tak ma być, ale kolega który wymienia rozrząd pytał czy tak było zanim mu dałem auto bo wg niego są dość wysokie. Po zagrzaniu wolne obroty 900. Jak jest u Was.
 
 
jaroo0 
Forumowicz


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 165
Skąd: BHA
Wysłany: 13-11-2016, 16:17   

takie obroty mam w swoim na około 5 sekund, pozniej spada delikatnie względem temperatury aż do 900
 
 
marcin123 
Forumowicz

Auto: outlander 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 73
Skąd: Leśnica
Wysłany: 14-11-2016, 17:24   

witam! u mnie tak wysoko nie jest,jakieś 1400, ale pytasz od razu po przekreceniu kluczyka? czy nie wiem sekunda po jak już puścisz?
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 14-11-2016, 21:00   

Ja mam dość wysokie nie wiem ile dokładnie, auto zbija je wraz ze wzrostem temperatury silnika, mało tego obroty po mroźnej nocy zmieniają się nawet wtedy gdy wcisnę i puszczę sprzęgło.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 14-11-2016, 22:26   

Był już tutaj temat odnoście obrotów zimnego silnika zaraz po uruchomieniu. Trzeba by było w szukajce znaleźć. Nie stresować się niczym, one tak mają. Pierwsze parę sekund około 2000 obr/min i spadają do około 1200 - 1400 obr/min by spaść do poniżej tysiąca. Mój jak się dobrze nagrzeje to na wolnych obrotach ma w granicach 750 - 780 obr/min. No ale temperatura płynu jest wtedy około 90 stopni Celsjusza.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
luk2501 
Forumowicz

Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 175
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 14-11-2016, 22:33   

Dziękuję za odpowiedzi, u mnie jest tak samo więc to norma w tym aucie.
 
 
darekchmiel1991 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2017
Posty: 1
Skąd: Lublin
Wysłany: 26-02-2017, 08:32   

Dlaczego u mnie nawet po nagrzaniu obroty są 1500-2000 i nie spadają? mam wrażenie że szarpie i jak chce zmienić bieg , wciskam sprzęgło to obroty chwilowo wzrastają i dopiero spadaja
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-02-2017, 08:35   

Odpinałeś może ostatnio akumulator :?: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
klooz 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2017
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-08-2017, 19:21   

Cześć,


Cytat:
Mój jak się dobrze nagrzeje to na wolnych obrotach ma w granicach 750 - 780 obr/min.


Rozumiem, że tak powinno być w standardzie? Ja od samego początku martwię się stosunkowo wysokimi obrotami na biegu jałowym w moim turbo miśku. Po rozgrzaniu obroty spadają do ok 900-950 obr/min - tak jak widać na zdjęciu.


link

Dodam, że wskaźnik temperatury nigdy (mam to autko od lutego) nie osiągnął połowy wskaźnika. Zawsze zatrzymuje się minimalnie przed połową - tak jak widać na zdjęciu.

Jakie są Wasze doświadczenia? To normalne, czy coś jest nie tak i powinienem szukać przyczyn?

Pytam, bo od samego początku martwi mnie wysokie spalanie w mieście (~19l/100 w zakorkowanym Wrocławiu) a jednocześnie mam wrażenie, że auto nie ma takiego "powera" jakim mnie zachwycało zaraz po zakupie. Jest jakby przymulone. Może to tylko kwestia przyzwyczajenia do mocy (zawsze chciałoby się jeszcze więcej), ale przecież widzę, że jak ruszam na światłach, to przy normalnej jeździe (bez celowego gazowania) przeciętne auta po prostu ruszają żwawiej ode mnie. W weekend może pojadę Outkiem na wioskę, to spróbuję sprawdzić na jakiejś pustej drodze, czy faktycznie jest w stanie przyspieszyć do setki w 7,8 sek, jak deklaruje producent. Na razie moje odczucia są zgoła inne :|
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 01-08-2017, 19:50   

klooz, Po zdjęciu może Ci się wydawać że to 900-950 obr/min ale jak podepniesz pod OBD to zobaczysz że obroty latają od 800-850. Wskaźnik temperatury masz okej, ten typ tak ma.

klooz napisał/a:
Pytam, bo od samego początku martwi mnie wysokie spalanie w mieście (~19l/100 w zakorkowanym Wrocławiu) a jednocześnie mam wrażenie, że auto nie ma takiego "powera" jakim mnie zachwycało zaraz po zakupie. Jest jakby przymulone. Może to tylko kwestia przyzwyczajenia do mocy (zawsze chciałoby się jeszcze więcej), ale przecież widzę, że jak ruszam na światłach, to przy normalnej jeździe (bez celowego gazowania) przeciętne auta po prostu ruszają żwawiej ode mnie. W weekend może pojadę Outkiem na wioskę, to spróbuję sprawdzić na jakiejś pustej drodze, czy faktycznie jest w stanie przyspieszyć do setki w 7,8 sek, jak deklaruje producent. Na razie moje odczucia są zgoła inne


No cóż subiektywne odczucia Twoje, to nic nie wywróżymy bez porównania i zdiagnozowania auta. Chociaż spalanie 19l to mega dużo. Chwilowo Outlander spala nawet więcej, zależy jak jeździsz ale to zdecydowanie ponad średnio. A jak w trasie spala?
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
klooz 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2017
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-08-2017, 22:14   

W trasie wydaje się być normalnie, w granicach 9-12 litrów Pb/100 km.

W międzyczasie dołożyłem sekwencyjne LPG, którego spalanie na trasie wychodzi w granicach 12l/100 km przy spokojnej jeździe. Przy prędkości powyżej 110-120km/h spalanie wzrasta ok 1litra LPG przy każdym dołożonym 10km/h, czyli ~13l/100 przy 130km/h, ~14l/100 przy 140km/h.
Spalanie LPG w mieście na razie ciężko mi wiarygodnie zmierzyć, bo ostatnio w zasadzie w każdy weekend wyjeżdżam poza miasto i nie zdążam narobić po mieście większej liczby kilometrów, żeby pomiar (od tankowania do pełna do następnego tankowania do pełna) był wystarczająco wiarygodny.

Z tym wysokim spalaniem odwiedziłem już ze cztery różne warsztaty. Wszędzie mówią, że nie powinien aż tyle łykać, ale jak na razie nigdzie nie potrafili wskazać przyczyny. Zazwyczaj rozkładali ręce mówiąc, że "podpinali się pod komputer, ale nie zgłasza żadnych błędów, więc nie wiedzą gdzie szukać".

Ostatnio autko było u mojego znajomego mechanika na wiosce, który trochę głębiej pogrzebał i znalazł drobną nieszczelność na wężyku czujnika podciśnienia oraz zabrudzony przepływomierz. Wężyk przyciął, żeby uszczelnić a przepływomierz wyczyścił. Nie zauważyłem jednak wyraźnego spadku spalania (przynajmniej nie na trasie), ale za to jakby jeszcze bardziej nasilił się objaw przymulenia auta.
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 02-08-2017, 10:33   

Zwróć uwagę czy nie wypluwa Ci niespalonego paliwa przez rurę wydechową. Oczywiście lepiej to sprawdzisz na PB. Jeśli tak będzie to może być sonda lambda. Auto dostaje źle dobraną mieszankę w nieodpowiedniej ilości i nie jest w stanie przepalić paliwa co powoduje utratę mocy i zwiększone zużycie PB/LPG.
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 02-08-2017, 13:31   

Podłącz się pod obd i sprawdź korekty paliwowe. Spalanie na trasie masz super. Może styl jazdy w mieście tak zawyża spalanie? Wiesz w Turbo rozrzut jest spory. Np ostatnio przy strojeniu 1.8T od audi wyszło nam 54l/100 :-D
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
klooz 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2017
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-08-2017, 20:13   

Dzięki za wszystkie sugestie.

Wczoraj podłączyłem się pod OBD i spróbowałem zarejestrować to i owo programem PCMSCAN. Na biegu jałowym obroty w granicach 860rpm. Korekty długoterminowe 12% i 8%. Krótkoterminowe 2,3% i -2,3%.

Nie zauważyłem wycieków paliwa z tłumika. Dwa razy widziałem jakieś plamy po jeździe na LPG, ale nie wiem, czy to była wilgoć po deszczu, czy faktyczny wyciek niespalonego paliwa ;) Inna sprawa, że sonda lambda to pierwsza rzecz do sprawdzenia gdy jest duże spalanie. No i ci mechanicy, u których zostawiałem auto, zwykle wprost mówili, że sonda jest ok.

Z bratem wzięliśmy autko na testy przyspieszenia 0-100 :P Próbowałem kilka razy i na koniec udało mi się zejść do 8,3s. Oczywiście metoda pomiarowa obarczona sporym błędem (stoper w komórce obsługiwanej przez brata siedzącego na siedzeniu pasażera) i przekonałem się, jak wiele zależy od stylu jazdy. Żeby zejść poniżej 10 sekund trzeba długo żyłować Outlandera na dwójce i wskoczyć na obroty co najmniej 5tys. Po tych kilku próbach odpuściłem dalsze testy, bo nie mogłem znieść myśli, że tak bezlitośnie zarzynam nowe sprzęgło ;] Szczerze mówiąc, nie wiem, czy mam być z tego wyniku zadowolony i przyjąć, że te 7,8 sek jest do osiągnięcia w warunkach laboratoryjnych, czy też faktycznie auto jest zamulone a Waszymi można zejść poniżej 8 sekund nawet nie posiadając umiejętności kierowcy rajdowego.

Jakie są Wasze doświadczenia? Robił sobie ktoś taki test?


PS. jeśli odjeżdżam za bardzo od głównego tematu dyskusji, proszę Adminów o przeniesienie tej części rozmowy do odpowiedniejszego wątku (np. o spalaniu).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.