| [Cari 1.6] chek engine nr 44 przy temperaturze 50-70 stopni | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | mpoplaw   Forumowicz
 
 Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Maj 2009
 Posty: 155
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-08-2017, 10:59   [Cari 1.6] chek engine nr 44 przy temperaturze 50-70 stopni |   
 |  
               | 
 |  
               | przytrafiła mi się dziwna usterka, moja cari II 1,6 103km z LPG ma problem z rozgrzewaniem silnika, na zimnym pali normalnie, jak się już rozgrzeje jest normlanie, ale w trakcie rozgrzewania traci połowę mocy, a po chwili wyskakuje błąd 44 brak zapłonu, trzeba się zatrzymać, zgasić silnik, odpalić na nowo i problem znika, na PB czy LPG tak samo. 
 sprawdziłem kable, cewki, świece, wyczyściłem, wymieniłem, nie pomogło, i tutaj pytanie: co może gasić iskrę w zależności od temperatury silnika ? na zimnym daje iskrę, przy 50-70 stopniach nie daje, przy 90 stopniach daje iskrę
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Stach   Forumowicz
 
 Auto: cari 1.6 97r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 03 Cze 2014
 Posty: 79
 Skąd: wła-wa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-08-2017, 19:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ewidentnie układ zapłonowy. Sprawdź raz jeszcze |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mpoplaw   Forumowicz
 
 Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Maj 2009
 Posty: 155
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-08-2017, 19:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Stach, myślisz że cewki mogą dobrze działać na ciepłym silniku i na zimnym silniku a nie działać na letnim ? 
 ps, cewki pomierzyłem, mają parametry w normie, 20kΩ
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13-08-2017, 20:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Żeby te kody błędów były dokładniejsze jak jest w nowszych autach z EOBD bo tak nie wiadomo do końca czy ten błąd dotyczy braku iskry czy wypadania zapłonu. Ale też bardziej wygląda mi to na problem z iskrą. Można by jeszcze było podejrzeć parametry pracy instalacji LPG, można by przeanalizować prace sondy lambda oraz czasy wtrysków benzynowych to mogło by troszkę rozjaśnić sytuację jaki jest w tym momencie skład mieszanki. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mpoplaw   Forumowicz
 
 Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Maj 2009
 Posty: 155
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-08-2017, 06:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | plecho1, czy olej w gniazdach świec zapłonowych może gasić iskrę na letnim silniku ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-08-2017, 16:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak najbardziej to może być przyczyną Twoich problemów. Zmień uszczelkę pokrywy zaworów wraz z uszczelniaczami gniazd świec tylko uważaj przy dokręcaniu pokrywy aby nie przesadzić bo bardzo łatwo ją pogiąć i nie będzie wtedy szczelna. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mpoplaw   Forumowicz
 
 Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Maj 2009
 Posty: 155
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-08-2017, 04:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | plecho1, zrobione, wyczyszczone, skasowałem błędy, nauczyłem obrotów i niestety problem dalej występuje, chyba trzeba będzie kondensatory w EKU przelutować 
 Ps ale przynajmniej po tym czyszczeniu cari odzyskała moc, traz lepiej się zbiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-08-2017, 05:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ale co się dokładnie poprawiło i co jeszcze się dzieje? Napisz jeszcze kiedy były regulowane zawory bo u.Ciebie jest regulacja manualna. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mpoplaw   Forumowicz
 
 Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Maj 2009
 Posty: 155
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-08-2017, 15:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | plecho1,  a zawory mogą mieć korelację z temperaturą ? Jeszcze nigdy nie regulowałem, przebieg 115 tyś 
 Ps jak na razie, wymieniłem świece, jedna cefkę, wyczyściłem jedno gniazdo świec z oleju które było zalane, wymieniłem olej i filtry, wlałem preparat do czyszczenia wtrysków,  jak się już cari nagrzeje to lepiej się zbiera, w tym jest lepiej
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-08-2017, 16:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zawory ustawia się z pewnym luzem ze względu na rozszerzalność materiałów w zależności od temperatury. Sprawdzanie i ewentualnie regulacja luzu zaworowego w tym silniku powinna być wykonywana chyba co 100 tys km jeśli silnik pracuje na benzynie, w przypadku LPG ten okres warto skrócić o połowę. Jeśli luz jest skasowany lub nawet zawory są podparte to pewnie przy pewnej temperaturze z powodu niższego ciśnienia sprężania może wystąpić problem z odpaleniem. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mpoplaw   Forumowicz
 
 Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Maj 2009
 Posty: 155
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-08-2017, 19:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | plecho1, z odpalaniem nie ma żadnego problemu, na zimnym chodzi dobrze, błąd zapłonu wyskakuje tylko na letnim 
 Ps, czy bład 44 może wyskoczyć na rozregulowanych luzach zaworowych ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-08-2017, 20:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wypadanie zapłonu może być tym spowodowane. Taka regulacja to dość prosta sprawa, wystarczy odpowiedni szczelinomierz płytkowy i z pół godziny roboty. jest o tym kilka tematów na forum. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mpoplaw   Forumowicz
 
 Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Maj 2009
 Posty: 155
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-08-2017, 08:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | plecho1, poczytałem o luzach zaworowych i dowiedziałem się że po lifcie w silniku 103 km są hydrauliczne samoregulujące i nie ma ich jak regulować |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-08-2017, 09:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak masz auto z 2001 lub młodsze i srebrne znaczki to masz auto po drugim lifcie i regulację automatyczną. Jeśli jednak masz starsze auto to masz regulację manualną i silnik ma 100KM. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mpoplaw   Forumowicz
 
 Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Maj 2009
 Posty: 155
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-08-2017, 11:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | plecho1, mam auto z grudnia 2000, znaczek czerwony, ale wszystkie części pasują wyłącznie do wersji 103 km, nawet hamulce z tyłu mają tłoczki nowego typu po lifcie, tylko ECU mam starego typu z dwucyfrowym kodem 
 Ps zaglądałem przez korek od oleju, nie widać śrub od regulacji
 
 PS2 rano robiłem podmianę cewek zapłonowych, może po prostu kupiłem jakiś chiński zamiennik który się rozpadł jeszcze w magazynie ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |