| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| [Cari 1.8 GDI] Spadające ciśnienie paliwa przy dodaniu gazu |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | masteriusz   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,8 GDI 98'
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Sie 2017
 Posty: 2
 Skąd: Tarn. Góry
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-08-2017, 19:37   [Cari 1.8 GDI] Spadające ciśnienie paliwa przy dodaniu gazu |   
 |  
               | 
 |  
               | Na początku chciałem się przywitać, i przykro mi, że mój pierwszy post na forum dotyczy usterki   
 Krótko na temat okoliczności i objawów:
 Samochód narzeczonej - cari 1,8 GDI 1998r 125km.
 W słoneczny dzień jechaliśmy trasę około 30km. Po przejechaniu około 15km stanęliśmy w korku - cykl około 5min stania i jazda 200m i tak w kółko przez około 20min. nagle przy próbie ruszenia cari szarpnęła i zgasła... zapaliła od szczała i ruszyła ale po około 50m jakiekolwiek wciśnięcie gazu powodowało zdławienie auta i niemożność jazdy. Po odczekaniu około 10min auto zapaliło i jakoś dojechaliśmy. zrobiłem na miejscu kilka testów - na jałowym auto jakoś pracuje- dodanie gazu i duzi go. jak sie przytrzyma gaż do dechy to zapala się kontrolka silnika. Po zgaszeniu i odpaleniu dało się przejechać jakieś 800m czasami ponad kilometr.
 
 Jakie kroki poczyniłem:
 Sprawdziłem błędy - wymrugało (chyba) błąd czujnika ciśnienia Paliwa, akurat miałem drugi (sprawny) nie pomogło.
 Sprawdziłem napięcie na czujniku i spada nawet do 0,60V !!
 Pompa i regulator został rozebrany na części pierwsze - wszystkie oringi wymienione. Płytki i zaworki wypolerowane(ale były w bdb stanie), wymienione filterki w pompie.
 Wymieniony filtr paliwa
 Sprawdziłem ciśnienie pompy w baku - cały czas trzyma 3,5 bar
 Regulator na filtrze paliwa  - sprawdzony, sprawny, otwiera się przy około 3,58 bar
 
 Dodam, że auto miało remont góry silnika około 5000km temu - kompleksowa obsługa głowicy, uszczelka, kolektor czyszczony i przepustnica, nowe świeczki, itp itd. Niestety nie wymieniłem popychaczy i trochę je słychać
   
 Podam link do filmiku co się dzieje z autkiem po pełnym otwarciu przepustnicy. Oczywiście filmik nagrany po wszystkich powyższych czynnościach.
 
 https://youtu.be/MDrWZifvSag
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | mateusz310   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 04 Gru 2015
 Posty: 13
 Skąd: Gryfice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-08-2017, 08:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | A czy po wymianie tego czujnika ciśnienia robiłeś reset kompa (rozłączenie klem na chyba 30s) ? Dalej nie pomogę, mam starszą wersję silnika.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | masteriusz   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,8 GDI 98'
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 25 Sie 2017
 Posty: 2
 Skąd: Tarn. Góry
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-08-2017, 11:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tak, reset kompa, evoscanem tez kasowałem błędy. Nic nie pomogło. 
 Dodam, że odpięcie czujnika teoretycznie powinno wprowadzić auto w tryb awaryjny ale powinno działać a po odpięciu czujnika objawy są identyczne.
 
 Wczoraj wyjąłem pompę WC i jeszcze raz sprawdzę czy czegoś nie przeoczyłem.... Ciekawe tylko, że jak jest zimny (po nocy) to zawsze pierwszy kilometr jedzie idealnie a po chwili lipa.
 
 Nie wiem czy usterki szukać po stronie elektroniki czy mechaniki...
 
 [ Dodano: 28-08-2017, 20:08 ]
 Ok znalazłem przyczynę - niewielkie pęknięcie, niestety tutaj już występuje duże ciśnienie i ciekawe ile paliwa poszło do oleju
   Teraz szukanie części albo używana pompa i wymiana oleju.
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |