[CA1A 1.3] Instalacja LPG w Colcie 1,3 12v 93r Czy sie opłac |
Autor |
Wiadomość |
max_tom [Usunięty]
|
Wysłany: 03-05-2007, 19:49 [CA1A 1.3] Instalacja LPG w Colcie 1,3 12v 93r Czy sie opłac
|
|
|
Witam
Jak w temacie czy Instalacja LPG w Colcie 1,3 12v 93r sie opłaca zakładac. Prosze o rade,ewentualnie ile gazy bedzie spalał colcik? Ja rocznie robie ok 30000 tys km Moj Colcik ma przejechane 115000tys km. Czy nie bedzie potem jakiegos problemu?
Dziekuje z gory za odpowiedzi.Pozdrawiam |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-05-2007, 20:01
|
|
|
Zależy jakie masz preferencje do jazdy na LPG (niektórzy nigdy by tego nie zrobili )
Colt nadaje sie bardzo dobrze do założenia instalacji LPG (oczywiscie w dobrym i sprawdzonym zakładzie to jest 99% SUKCESU )
Sam miałem/mam colta który jeździ na LPG i obecnie Lancerka który też jest zagazowany i nie mam problemów-instalacja zwróci Ci sie dość szybko bo w jakies 9 miesięcy.
Ponieważ jest to Colt z 93 r smiało mozesz założyc instalacje II generacji -koszt zalezy od instalacji i miejsca w Polsce ale cen bedzie sie wahała od od 1500-2200. Ja osobiście polecałbym Ci instalcje BRC -dobra sprawdzona (oczywiscie mówie o calość BRC-pełny komplet a nie jakies składaki)
Ile będzie Ci palił - ok 15% wiecej niż benzyny. ( moim zdaniem będzie Ci palić 8 latem 9 zimą +- 0,5 litra, ale to zależy do jazdy jasna sprawa )
Fakt musisz świece częściej wymienic i kable i dbać o zawory ale po obecnej różnicy w cenach i tak Ci sie szybko zwróci.
Ale i tak.............................decyzje musisz sam podjąć |
|
|
|
 |
sufit [Usunięty]
|
Wysłany: 03-05-2007, 22:49
|
|
|
Witam. Mój Colcik był na gazie. Na trasie spalał 7-7,5 l/100. Na bęzynie 5,5. Na gazie był troszeczkę słabszy. Przy relacji ceny gazu do ceny bezołowiowej z przed półrocza(2,20g/ 3,51b- ceny w mojej okolicy) zakładanie instalacji sie nie opłacało. Ale teraz gaz jest po 1,71 a bęzyna 4,39 . Musisz brać pod uwagę jak kolega wspominał że wydasz na inne rzeczy: wydech( kwasówka podda się po 1,5 roku), układ zapłonowy,filtry, czy głupi przegląd-60 parę złotych. Przelicz to sobie. Bęzynka zaczeła tanieć. |
|
|
|
 |
BUBU
Mitsumaniak Partyzant

Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Sie 2006 Posty: 1548 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 03-05-2007, 23:49
|
|
|
sufit napisał/a: | wydech( kwasówka podda się po 1,5 |
sufit napisał/a: | układ zapłonowy,filtry, |
Świece NGK po 25 000 jak nówki , przewody WN nie zmieniane od nowości (od 1996)
filtry zmieniane standartowo(wyjątek filtr gazu , co 25 000)zawory ustawiam co drugą wymianę oleju czyli co 20 000 , zero awarii.
Fakt do przeglądu trzeba raz na rok dopłacić
Przejeżdżam średnio 25-28 000 km rocznie , instalka już się zwróciła dawno .
Przy tych przebiegach instaluj i się najwyżej zastanów którą generację instalacji chcesz założyć: II czy sekwencję(koszty), ja mam II i się powoli nad blosem zastanawiam.
Pozdrav |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-05-2007, 11:05
|
|
|
witaj..miałem w swoim inst. gazową>> jest taniej ale są też czestsze wydatki na świece, kable bo lubi strzelać po dosyć szybkim czasie.
miałem bo wymontowałem i sprzedałem- miałem sporo problemów jeśli chodzi o silnik i ingerencję inst.--nie polecam
wtryski szybko padają, przy tej pojemności nie widze większego sensu zakładania LPG! |
|
|
|
 |
mac127 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-05-2007, 11:46
|
|
|
ja mam zainstalowaną od 10 miesięcy i juz sie spłaciła. Spalanie w miescie to ok 9-9.5 l, na trasie jakies 8 w zaleznosci od predkosci
Jak chcesz instalowac gaz to popytaj sie o sekwencje ceny tych instalacji spadły bardzo. Pytałem sie ostatnio to cena instalacji sekwencyjnej to 2800 zł ja 10 miesiecy temu za ii generacji dałem 2200..
Osobiscie jestem bardzo zadowolony, decyzja i tak nalezy do Ciebie |
|
|
|
 |
cimon102 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-05-2007, 12:42
|
|
|
Witam.Mialem w swoim poprzedmin colcie LPG II gen.DAje sie z tym jezdzic (silnik 4g13), ale ni emozna oczekiwac ze autko nie straci na elastycznosci.Oslabienie autka jest bardzo zauwazalne.Mimo wszystko zauwazalne sa rowniez mniejsze wydatki.Swiece wymienialem co 10tys km , czasem potrafil kichnac.Spalanie w trasie udalo mi sie zanotowac (jadoc okolo 110km/h) okolo 7,5l/100km.Mimo wszystko polecalbym ci jezeli juz musisz to LPG sekwencyjne.Nie ma co zalowac kasy , odbije ci sie to na sprawnym i bezproblemowym uzytkowaniu auta.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
sufit [Usunięty]
|
Wysłany: 04-05-2007, 15:06
|
|
|
[quote="BUBU"]sufit napisał/a:
wydech( kwasówka podda się po 1,5
Tak. Spaliny z gazu bardziej agresywnie oddziałuja na elementy wydechu. Szybciej skoroduje. ( opisana sytuacja była u mnie)
Ja wcale nie zniechęcam Cię do gazu- przy tych cenach paliw pewnie Ci sie zwróci.
Bardzo wazne jest aby twój silnik był w bdb stanie technicznym. Instalację załóż w zakładzie o dobrej opini- unikniesz potem wielu kłopotów. Poczytaj żale użytkowników o padajacych sondach, Wiecznie właczajacej sie kontrolce diagnostyki silnika itp. To efekty niedbalstwa gaziarzy.
Z innej beczki: chodziły słuchy ze ministerstwo finansów planuje od lipca podniesć akcyzę na gaz o 30% . |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 04-05-2007, 16:48
|
|
|
sufit napisał/a: | wydech( kwasówka podda się po 1,5 |
To szczerze wątpię, że to kwasówka była.
W mnie w domu są 3 auta - każde jeździ na LPG. Najdłużej Colt - od 1997r. I nie zauważyłem żeby po 2 latach coś mi się z tłumikiem stało - owszem przerdzewiała rura do tłumika ale miała grubo ponad 5lat (jak nie więcej, bo z nią kupiłem auto).
Padające sondy - na pewno szybciej niż na samym Pb - ale i tak powinna wytrzymać 100tyś km bez problemów. Sonda NTK kosztuje 100zł.
Auto nie ma prawa strzelać. Jak strzela znaczy że gazownicy kompletnie się nie znają na tym co robią. Instalację II gen można pięknie wyregulować - nie tylko kręcąc na reduktorze ale przede wszystkim za pomocą PCta konfigurując pracę komputera gazu.
Palące się lampki Check Engine to także wina zakładu - źle dobrane emulatory. |
|
|
|
 |
max_tom [Usunięty]
|
Wysłany: 21-05-2007, 21:07
|
|
|
witam ponownie i dziekuje za rady. Instalacja lpg załozona.Mam odnosnie pytanie jakie świece zaplonowe polecacie do instalacji lpg ewntualnie przewody WN. (instalacja lpg II generacji) |
|
|
|
 |
vip
Nowy Forumowicz
Auto: brak:(
Dołączyła: 14 Cze 2009 Posty: 3 Skąd: malopolska
|
Wysłany: 19-06-2009, 10:26
|
|
|
Noszę się z zamiarem zakupu colta 1.6, ale ponieważ ma to być autko ekonomiczne (dojazd do pracy) chcę wiedzieć czy opłaca się do niego montować instalację gazową, jaką i jaki jest jej koszt? No i czy później nie ma żadnych problemów z samochodem? Bardzo proszę o radę, bo ja niestety ze względu na płeć kompletnie się na tym nie znam:( ale wiem jedno - czarny misiek to moje marzenie |
_________________ vip |
|
|
|
 |
mugen [Usunięty]
|
Wysłany: 19-06-2009, 11:37
|
|
|
Napisz coś więcej, jak daleko masz do pracy, jak często jeździsz itp. być może nie ma sensu zakładać instalacji gazowej |
|
|
|
 |
vip
Nowy Forumowicz
Auto: brak:(
Dołączyła: 14 Cze 2009 Posty: 3 Skąd: malopolska
|
Wysłany: 19-06-2009, 11:40
|
|
|
mugen napisał/a: | Napisz coś więcej, jak daleko masz do pracy, jak często jeździsz itp. być może nie ma sensu zakładać instalacji gazowej |
Do pracy mam ok 20 km w jedna stronę czyli trzeba liczyć 200 km tygodniowo
A bardziej chodzi mi o to czy nie ma później żadnych problemów z taką instalacją i czy wystarczy II generacja? wiem, że nie każdy samochód można zagazować...
No i co ważne jaki jest koszt takiej instalacji??? Na pewno samochód będzie mi długo służył i szybko go nie zmienię a na benzynę to za duży wydatek jak dla mnie:(
[ Dodano: 19-06-2009, 12:10 ]
A co sądzicie o tym colcie?
http://moto.allegro.pl/it...113km_glxi.html
Wart uwagi? |
_________________ vip |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 19-06-2009, 17:24
|
|
|
Moim zdaniem nie... Po pierwsze, skoro taki przebieg to dlaczego ma pokrowce na fotelach? Ja mam 245kkm i fotele wyglądają jak nówki po wypraniu (a pokrowce zwykle zakłada się aby ukryć słaby stan foteli). Po drugie za takie modyfikacje świateł przednich mogą Ci odebrać dowód (brak katalizatora może sprawiać problemy na przeglądzie). Po trzecie... ten wydech... moim zdaniem komicznie wyglądają wydechy z których spaliny wychodzą tylko jedną odnogą;P Silnik 4G92 to nie V6:) Co jeszcze można zauważyć? Nieoryginalne halogeny i złe spasowanie prawej przedniej ćwiartki. W tej cenie na pewno znajdziesz coś ciekawszego:) |
|
|
|
 |
vip
Nowy Forumowicz
Auto: brak:(
Dołączyła: 14 Cze 2009 Posty: 3 Skąd: malopolska
|
Wysłany: 19-06-2009, 19:27
|
|
|
Hej,
Dzięki za odpowiedź:) No ja wiem, że te rury to porażka:) i środek tak samo...:) i nad tą prawą stroną tez się zastanawiałam...ale teraz to już jestem całkowicie na NIE. Brat znalazł mi fajną "inną opcje", ale to niestety nie jest colt:( |
_________________ vip |
|
|
|
 |
|