Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Instalacja LPG w Colcie 1,3 12v 93r Czy sie opłac
Autor Wiadomość
max_tom
[Usunięty]

  Wysłany: 03-05-2007, 19:49   [CA1A 1.3] Instalacja LPG w Colcie 1,3 12v 93r Czy sie opłac

Witam

Jak w temacie czy Instalacja LPG w Colcie 1,3 12v 93r sie opłaca zakładac. Prosze o rade,ewentualnie ile gazy bedzie spalał colcik? Ja rocznie robie ok 30000 tys km Moj Colcik ma przejechane 115000tys km. Czy nie bedzie potem jakiegos problemu?

Dziekuje z gory za odpowiedzi.Pozdrawiam
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 03-05-2007, 20:01   

Zależy jakie masz preferencje do jazdy na LPG (niektórzy nigdy by tego nie zrobili )
Colt nadaje sie bardzo dobrze do założenia instalacji LPG (oczywiscie w dobrym i sprawdzonym zakładzie :!: :!: :!: to jest 99% SUKCESU )
Sam miałem/mam colta który jeździ na LPG i obecnie Lancerka który też jest zagazowany i nie mam problemów-instalacja zwróci Ci sie dość szybko bo w jakies 9 miesięcy.
Ponieważ jest to Colt z 93 r smiało mozesz założyc instalacje II generacji -koszt zalezy od instalacji i miejsca w Polsce ale cen bedzie sie wahała od od 1500-2200. Ja osobiście polecałbym Ci instalcje BRC -dobra sprawdzona (oczywiscie mówie o calość BRC-pełny komplet a nie jakies składaki)
Ile będzie Ci palił - ok 15% wiecej niż benzyny. ( moim zdaniem będzie Ci palić 8 latem 9 zimą +- 0,5 litra, ale to zależy do jazdy jasna sprawa )
Fakt musisz świece częściej wymienic i kable i dbać o zawory ale po obecnej różnicy w cenach i tak Ci sie szybko zwróci.

Ale i tak.............................decyzje musisz sam podjąć :wink:
 
 
sufit
[Usunięty]

Wysłany: 03-05-2007, 22:49   

Witam. Mój Colcik był na gazie. Na trasie spalał 7-7,5 l/100. Na bęzynie 5,5. Na gazie był troszeczkę słabszy. Przy relacji ceny gazu do ceny bezołowiowej z przed półrocza(2,20g/ 3,51b- ceny w mojej okolicy) zakładanie instalacji sie nie opłacało. Ale teraz gaz jest po 1,71 a bęzyna 4,39 :( . Musisz brać pod uwagę jak kolega wspominał że wydasz na inne rzeczy: wydech( kwasówka podda się po 1,5 roku), układ zapłonowy,filtry, czy głupi przegląd-60 parę złotych. Przelicz to sobie. Bęzynka zaczeła tanieć.
 
 
BUBU 
Mitsumaniak
Partyzant


Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 1548
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 03-05-2007, 23:49   

sufit napisał/a:
wydech( kwasówka podda się po 1,5


:shock: :shock: :shock:
sufit napisał/a:
układ zapłonowy,filtry,

Świece NGK po 25 000 jak nówki , przewody WN nie zmieniane od nowości (od 1996)
filtry zmieniane standartowo(wyjątek filtr gazu , co 25 000)zawory ustawiam co drugą wymianę oleju czyli co 20 000 , zero awarii.
Fakt do przeglądu trzeba raz na rok dopłacić :wink:
Przejeżdżam średnio 25-28 000 km rocznie , instalka już się zwróciła dawno .
Przy tych przebiegach instaluj i się najwyżej zastanów którą generację instalacji chcesz założyć: II czy sekwencję(koszty), ja mam II i się powoli nad blosem zastanawiam.

Pozdrav
 
 
bear007
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2007, 11:05   

witaj..miałem w swoim inst. gazową>> jest taniej ale są też czestsze wydatki na świece, kable bo lubi strzelać po dosyć szybkim czasie.

miałem bo wymontowałem i sprzedałem- miałem sporo problemów jeśli chodzi o silnik i ingerencję inst.--nie polecam

wtryski szybko padają, przy tej pojemności nie widze większego sensu zakładania LPG!
 
 
mac127
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2007, 11:46   

ja mam zainstalowaną od 10 miesięcy i juz sie spłaciła. Spalanie w miescie to ok 9-9.5 l, na trasie jakies 8 w zaleznosci od predkosci :)
Jak chcesz instalowac gaz to popytaj sie o sekwencje ceny tych instalacji spadły bardzo. Pytałem sie ostatnio to cena instalacji sekwencyjnej to 2800 zł ja 10 miesiecy temu za ii generacji dałem 2200..
Osobiscie jestem bardzo zadowolony, decyzja i tak nalezy do Ciebie :lol:
 
 
cimon102
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2007, 12:42   

Witam.Mialem w swoim poprzedmin colcie LPG II gen.DAje sie z tym jezdzic (silnik 4g13), ale ni emozna oczekiwac ze autko nie straci na elastycznosci.Oslabienie autka jest bardzo zauwazalne.Mimo wszystko zauwazalne sa rowniez mniejsze wydatki.Swiece wymienialem co 10tys km , czasem potrafil kichnac.Spalanie w trasie udalo mi sie zanotowac (jadoc okolo 110km/h) okolo 7,5l/100km.Mimo wszystko polecalbym ci jezeli juz musisz to LPG sekwencyjne.Nie ma co zalowac kasy , odbije ci sie to na sprawnym i bezproblemowym uzytkowaniu auta.
Pozdrawiam
 
 
sufit
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2007, 15:06   

[quote="BUBU"]sufit napisał/a:
wydech( kwasówka podda się po 1,5
:shock: :shock: :shock:

Tak. Spaliny z gazu bardziej agresywnie oddziałuja na elementy wydechu. Szybciej skoroduje. ( opisana sytuacja była u mnie)
Ja wcale nie zniechęcam Cię do gazu- przy tych cenach paliw pewnie Ci sie zwróci.
Bardzo wazne jest aby twój silnik był w bdb stanie technicznym. Instalację załóż w zakładzie o dobrej opini- unikniesz potem wielu kłopotów. Poczytaj żale użytkowników o padajacych sondach, Wiecznie właczajacej sie kontrolce diagnostyki silnika itp. To efekty niedbalstwa gaziarzy.
Z innej beczki: chodziły słuchy ze ministerstwo finansów planuje od lipca podniesć akcyzę na gaz o 30% . :?
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 04-05-2007, 16:48   

sufit napisał/a:
wydech( kwasówka podda się po 1,5


To szczerze wątpię, że to kwasówka była.
W mnie w domu są 3 auta - każde jeździ na LPG. Najdłużej Colt - od 1997r. I nie zauważyłem żeby po 2 latach coś mi się z tłumikiem stało - owszem przerdzewiała rura do tłumika ale miała grubo ponad 5lat (jak nie więcej, bo z nią kupiłem auto).
Padające sondy - na pewno szybciej niż na samym Pb - ale i tak powinna wytrzymać 100tyś km bez problemów. Sonda NTK kosztuje 100zł. :wink:
Auto nie ma prawa strzelać. Jak strzela znaczy że gazownicy kompletnie się nie znają na tym co robią. Instalację II gen można pięknie wyregulować - nie tylko kręcąc na reduktorze ale przede wszystkim za pomocą PCta konfigurując pracę komputera gazu.
Palące się lampki Check Engine to także wina zakładu - źle dobrane emulatory.
 
 
max_tom
[Usunięty]

Wysłany: 21-05-2007, 21:07   

witam ponownie i dziekuje za rady. Instalacja lpg załozona.Mam odnosnie pytanie jakie świece zaplonowe polecacie do instalacji lpg ewntualnie przewody WN. (instalacja lpg II generacji)
 
 
vip 
Nowy Forumowicz

Auto: brak:(
Dołączyła: 14 Cze 2009
Posty: 3
Skąd: malopolska
  Wysłany: 19-06-2009, 10:26   

Noszę się z zamiarem zakupu colta 1.6, ale ponieważ ma to być autko ekonomiczne (dojazd do pracy) chcę wiedzieć czy opłaca się do niego montować instalację gazową, jaką i jaki jest jej koszt? No i czy później nie ma żadnych problemów z samochodem? Bardzo proszę o radę, bo ja niestety ze względu na płeć kompletnie się na tym nie znam:( ale wiem jedno - czarny misiek to moje marzenie
_________________
vip
 
 
mugen
[Usunięty]

Wysłany: 19-06-2009, 11:37   

Napisz coś więcej, jak daleko masz do pracy, jak często jeździsz itp. być może nie ma sensu zakładać instalacji gazowej
 
 
vip 
Nowy Forumowicz

Auto: brak:(
Dołączyła: 14 Cze 2009
Posty: 3
Skąd: malopolska
Wysłany: 19-06-2009, 11:40   

mugen napisał/a:
Napisz coś więcej, jak daleko masz do pracy, jak często jeździsz itp. być może nie ma sensu zakładać instalacji gazowej


Do pracy mam ok 20 km w jedna stronę czyli trzeba liczyć 200 km tygodniowo
A bardziej chodzi mi o to czy nie ma później żadnych problemów z taką instalacją i czy wystarczy II generacja? wiem, że nie każdy samochód można zagazować...
No i co ważne jaki jest koszt takiej instalacji??? Na pewno samochód będzie mi długo służył i szybko go nie zmienię a na benzynę to za duży wydatek jak dla mnie:(

[ Dodano: 19-06-2009, 12:10 ]
A co sądzicie o tym colcie?
http://moto.allegro.pl/it...113km_glxi.html
Wart uwagi?
_________________
vip
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 19-06-2009, 17:24   

Cytat:
Wart uwagi?

Moim zdaniem nie... Po pierwsze, skoro taki przebieg to dlaczego ma pokrowce na fotelach? Ja mam 245kkm i fotele wyglądają jak nówki po wypraniu (a pokrowce zwykle zakłada się aby ukryć słaby stan foteli). Po drugie za takie modyfikacje świateł przednich mogą Ci odebrać dowód (brak katalizatora może sprawiać problemy na przeglądzie). Po trzecie... ten wydech... moim zdaniem komicznie wyglądają wydechy z których spaliny wychodzą tylko jedną odnogą;P Silnik 4G92 to nie V6:) Co jeszcze można zauważyć? Nieoryginalne halogeny i złe spasowanie prawej przedniej ćwiartki. W tej cenie na pewno znajdziesz coś ciekawszego:)
 
 
 
vip 
Nowy Forumowicz

Auto: brak:(
Dołączyła: 14 Cze 2009
Posty: 3
Skąd: malopolska
Wysłany: 19-06-2009, 19:27   

Hej,

Dzięki za odpowiedź:) No ja wiem, że te rury to porażka:) i środek tak samo...:) i nad tą prawą stroną tez się zastanawiałam...ale teraz to już jestem całkowicie na NIE. Brat znalazł mi fajną "inną opcje", ale to niestety nie jest colt:(
_________________
vip
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.