[II 2.2 DID] Szarpanie i gaśnięcie silnika |
Autor |
Wiadomość |
tomry
Nowy Forumowicz
Auto: Mutsibishi Outlande 2.2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2014 Posty: 4 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 06-09-2017, 12:26 [II 2.2 DID] Szarpanie i gaśnięcie silnika
|
|
|
Szanowni Mistumaniacy
Outlander z 2008 r. 2.2. DiD, 156 KM, przebieg 258 tys
Od pewnego czasu mam problem z autkiem.
Auto normalnie odpala. Po przejechaniu kilkuset metrów zaczyna szarpać silnikiem, czasami gaśnie (szczególnie na niższym biegu).
Po rozgrzaniu szarpanie jest zdecydowanie mniejsza, ale nie znika całkowicie.
Czasami przestaje na kilka dni i niestety od początku.
Wymieniony filtr paliwa, nowy filtr powietrza, wymieniona rura dolotu powietrza, wyczyszczony przepływomierz, wymienione sprzęgło i dwumasa, brak FAP.
Brak błędów po podłączenia do kompa.
Skończyły mi się pomysły. Czy spotkał się ktoś z Was z takim problemem?
pzdr
tomek |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 07-09-2017, 09:52
|
|
|
Miałem coś podobnego ale po kilku takich objawach całkowicie nie mogłem odpalić pojazdu.Okazało się,że był to czujnik położenia wału dolny.Po wymianie do dzisiaj idealnie.Sprawdź .Są dwa takie czujniki górny i dolny sa to zwykłe cewki ale sprawdzić jest to najlepiej z poziomu kompa i dobrego programu diagnostycznego dedykowane dla tego silnika czyli 4HN
Przyczyn może być wiele.Począwszy od pompy wysokiego ciśnienia po zwykła cewkę opisaną powyżej. |
_________________
 |
|
|
|
 |
feecle
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2HDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Maj 2017 Posty: 62 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 07-09-2017, 13:08
|
|
|
Jak usuwałeś FAP to mam nadzieję, że nie wykastrowali diagnostyki w ECU silnika i teraz nie możesz dojść co się psuje bo błędów brak. |
|
|
|
 |
tomry
Nowy Forumowicz
Auto: Mutsibishi Outlande 2.2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2014 Posty: 4 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 07-09-2017, 14:14
|
|
|
feecle napisał/a: | Jak usuwałeś FAP to mam nadzieję, że nie wykastrowali diagnostyki w ECU silnika i teraz nie możesz dojść co się psuje bo błędów brak. |
Chyba nie. Jakiś czas temu sypnęło błędem więc chyba diagnostyka działa |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 09-09-2017, 10:08
|
|
|
A tak nawiasem zapytam,czy musiałeś już usuwać FAP no i czy poczułeś różnice po jego usunięciu? |
_________________
 |
|
|
|
 |
tomry
Nowy Forumowicz
Auto: Mutsibishi Outlande 2.2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2014 Posty: 4 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 11-09-2017, 08:28
|
|
|
Aleksander1965 napisał/a: | A tak nawiasem zapytam,czy musiałeś już usuwać FAP no i czy poczułeś różnice po jego usunięciu? |
Nie musiałem. Mogłem regenerować, albo wymienić na nowy
A tak poważnie. Auto w okolicach 190 tys km przebiegu, kilka razy się zczekowało i sypało błędami.
FAP był już tak przypchany, że próbował się wypalać co 50 km (dane po podłączeniu do kompa). Nic nie pomogło przegonienie po autostradzie, a potem softowe wymuszenie wypalenia filtra.
Po wycięciu wszystkie objawy zniknęły. Nie ma jakiś znaczących, odczuwalnych różnic.
Troszkę mniej pali i jest bardziej żwawy.
Po wycięciu przejechałem już prawie 70 tys km i wszystko ok.
[ Dodano: 11-09-2017, 08:30 ]
Aleksander1965 napisał/a: | Miałem coś podobnego ale po kilku takich objawach całkowicie nie mogłem odpalić pojazdu.Okazało się,że był to czujnik położenia wału dolny.Po wymianie do dzisiaj idealnie.Sprawdź .Są dwa takie czujniki górny i dolny sa to zwykłe cewki ale sprawdzić jest to najlepiej z poziomu kompa i dobrego programu diagnostycznego dedykowane dla tego silnika czyli 4HN
Przyczyn może być wiele.Począwszy od pompy wysokiego ciśnienia po zwykła cewkę opisaną powyżej. |
Dzięki za info. Okazało się, że to wina zapchanego filtra paliwa (a tak BTW wymienionego na wiosnę ostatnio). Na razie objawy ustąpiły całkowicie |
|
|
|
 |
|