Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.2 DID] Szarpanie i gaśnięcie silnika
Autor Wiadomość
tomry 
Nowy Forumowicz

Auto: Mutsibishi Outlande 2.2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2014
Posty: 4
Skąd: Wołomin
Wysłany: 06-09-2017, 12:26   [II 2.2 DID] Szarpanie i gaśnięcie silnika

Szanowni Mistumaniacy

Outlander z 2008 r. 2.2. DiD, 156 KM, przebieg 258 tys
Od pewnego czasu mam problem z autkiem.

Auto normalnie odpala. Po przejechaniu kilkuset metrów zaczyna szarpać silnikiem, czasami gaśnie (szczególnie na niższym biegu).
Po rozgrzaniu szarpanie jest zdecydowanie mniejsza, ale nie znika całkowicie.
Czasami przestaje na kilka dni i niestety od początku.

Wymieniony filtr paliwa, nowy filtr powietrza, wymieniona rura dolotu powietrza, wyczyszczony przepływomierz, wymienione sprzęgło i dwumasa, brak FAP.

Brak błędów po podłączenia do kompa.

Skończyły mi się pomysły. Czy spotkał się ktoś z Was z takim problemem?

pzdr
tomek
 
 
Aleksander1965 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 480
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 07-09-2017, 09:52   

Miałem coś podobnego ale po kilku takich objawach całkowicie nie mogłem odpalić pojazdu.Okazało się,że był to czujnik położenia wału dolny.Po wymianie do dzisiaj idealnie.Sprawdź .Są dwa takie czujniki górny i dolny sa to zwykłe cewki ale sprawdzić jest to najlepiej z poziomu kompa i dobrego programu diagnostycznego dedykowane dla tego silnika czyli 4HN
Przyczyn może być wiele.Począwszy od pompy wysokiego ciśnienia po zwykła cewkę opisaną powyżej.
_________________

 
 
feecle 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2HDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Maj 2017
Posty: 62
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 07-09-2017, 13:08   

Jak usuwałeś FAP to mam nadzieję, że nie wykastrowali diagnostyki w ECU silnika i teraz nie możesz dojść co się psuje bo błędów brak.
 
 
tomry 
Nowy Forumowicz

Auto: Mutsibishi Outlande 2.2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2014
Posty: 4
Skąd: Wołomin
Wysłany: 07-09-2017, 14:14   

feecle napisał/a:
Jak usuwałeś FAP to mam nadzieję, że nie wykastrowali diagnostyki w ECU silnika i teraz nie możesz dojść co się psuje bo błędów brak.


Chyba nie. Jakiś czas temu sypnęło błędem więc chyba diagnostyka działa
 
 
Aleksander1965 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 480
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 09-09-2017, 10:08   

A tak nawiasem zapytam,czy musiałeś już usuwać FAP no i czy poczułeś różnice po jego usunięciu?
_________________

 
 
tomry 
Nowy Forumowicz

Auto: Mutsibishi Outlande 2.2 DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2014
Posty: 4
Skąd: Wołomin
Wysłany: 11-09-2017, 08:28   

Aleksander1965 napisał/a:
A tak nawiasem zapytam,czy musiałeś już usuwać FAP no i czy poczułeś różnice po jego usunięciu?

Nie musiałem. Mogłem regenerować, albo wymienić na nowy ;)
A tak poważnie. Auto w okolicach 190 tys km przebiegu, kilka razy się zczekowało i sypało błędami.
FAP był już tak przypchany, że próbował się wypalać co 50 km (dane po podłączeniu do kompa). Nic nie pomogło przegonienie po autostradzie, a potem softowe wymuszenie wypalenia filtra.
Po wycięciu wszystkie objawy zniknęły. Nie ma jakiś znaczących, odczuwalnych różnic.
Troszkę mniej pali i jest bardziej żwawy.
Po wycięciu przejechałem już prawie 70 tys km i wszystko ok.

[ Dodano: 11-09-2017, 08:30 ]
Aleksander1965 napisał/a:
Miałem coś podobnego ale po kilku takich objawach całkowicie nie mogłem odpalić pojazdu.Okazało się,że był to czujnik położenia wału dolny.Po wymianie do dzisiaj idealnie.Sprawdź .Są dwa takie czujniki górny i dolny sa to zwykłe cewki ale sprawdzić jest to najlepiej z poziomu kompa i dobrego programu diagnostycznego dedykowane dla tego silnika czyli 4HN
Przyczyn może być wiele.Począwszy od pompy wysokiego ciśnienia po zwykła cewkę opisaną powyżej.


Dzięki za info. Okazało się, że to wina zapchanego filtra paliwa (a tak BTW wymienionego na wiosnę ostatnio). Na razie objawy ustąpiły całkowicie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.