Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.6] Gubi takt na niskich obrotach
Autor Wiadomość
oldarcher 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I 2.6 LWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2014
Posty: 6
Skąd: Radom Mazowieckie
Wysłany: 17-05-2014, 11:34   [2.6] Gubi takt na niskich obrotach

Na wstępie witam wszystkich.

Mam problem z silnikiem 2.6 pb+lpg
Mianowicie ponizej 1100-1200obr na gazie zaczyna gubić rytm tak jakby pracowal co któryś obrót na 3 cylindry.
Wymieniłem wiekszość elementów odpowiedzialnych za zapłon: świece,kable, pale, kopułkę.
Do tego cały układ lpg jest po remoncie (2mieś temu) i ponownym ustawieniu (3dni temu).
Układ dolotowy z gaznikiem - szczelne.

Do tego na niskich biegach zauważam powyzej 2tys obr zauważam jakby wzrost mocy.

Gdzie szukać przyczyny. Gazownik sugeruje ze może być to problem z luzami zaworowymi.[/list]
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-05-2014, 11:49   

A kiedy zawory były ostatni raz regulowane? Dla potwierdzenia bądź wykluczenia luzu zaworowego można sprawdzić ciśnienie sprężania, jeśli są podparte zawory, to na tych cylindrach będzie niższe ciśnienie. Takie wypadanie zapłonu może być też spowodowane nieszczelnością po miedzy przepustnicą a głowicą, kiedyś podobną sytuacje miał znajomy jak pękła mu rurka od podciśnienia od serwa.
 
 
oldarcher 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I 2.6 LWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2014
Posty: 6
Skąd: Radom Mazowieckie
Wysłany: 17-05-2014, 14:39   

Zawory nigdy chyba nie byly ustawiane.
Wczoraj wymienilem fabryczny jeszcze palec rozdzielacza.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-05-2014, 16:22   

Regulacja jest przewidziana chyba co 100 tys km.
 
 
oldarcher 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I 2.6 LWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2014
Posty: 6
Skąd: Radom Mazowieckie
Wysłany: 17-05-2014, 16:28   

Tylko pytanie czy to może być przyczyna takiej pracy czy cos innego.
I czy warto brac sie za to samemu czy lepiej odrazu mechanik.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-05-2014, 17:42   

Podparte czyli nieszczelne zawory mogą powodować taką prace silnika, pomiar kompresji mógł by to potwierdzić. Taki pomiar nie powinien wiele kosztować i właśnie zaczął bym od niego.
Regulację zaworów masz pewnie na śrubki i regulacje trzeba przeprowadzić pewnie, jak w większości miśków, na ciepłym silniku. Jeśli masz jakieś pojęcie o mechanice, to raczej powinieneś sobie sam poradzić. Już kilka takich tematów na forum widziałem, że regulacja pomogła na wypadanie zapłonu powodujące nierówną pracę silnika na wolnych obrotach.
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 17-05-2014, 18:40   Re: Gubi takt na niskich obrotach

oldarcher napisał/a:
Mianowicie ponizej 1100-1200obr na gazie zaczyna gubić rytm [...]

W próbie diagnozy pomocna będzie informacja, czy na benzynie też jest ten objaw.

- Pozdrawiam :wink:
 
 
oldarcher 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I 2.6 LWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2014
Posty: 6
Skąd: Radom Mazowieckie
Wysłany: 18-05-2014, 12:45   

Tak. Na benzynie tak samo.
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 18-05-2014, 14:01   

Zwróć uwagę na cewkę zapłonową. Pracuje w ciężkich warunkach; nie ma dobrego chłodzenia. Przebicia izolacji dają takie objawy.

- Pozdrawiam :wink:
 
 
oldarcher 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I 2.6 LWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2014
Posty: 6
Skąd: Radom Mazowieckie
Wysłany: 18-05-2014, 21:22   

No to zanim puszcze go do mechanika wymienie cewke na nową, na wszelki wypadek
Czy zamiest oryginalnej do mitsu mozna zastosować jakiś zamiennik?
Do V6 pasuje chyba od Tico a do 2.6?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-05-2014, 21:54   

Ale czemu chcesz być może niepotrzebnie kombinować zamiast sprawdzić kompresję co kosztuje pewnie z 20 czy 30 zł i zajmie z 5 minut? Taki pomiar powinni zrobić od ręki w każdym lepszym warsztacie, wykręcą tylko świece i zakręcą rozrusznikiem. Jeśli chcesz to taki pomiar możesz zrobić sam takim oto sprzętem http://allegro.pl/miernik...4226703615.html
 
 
oldarcher 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I 2.6 LWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2014
Posty: 6
Skąd: Radom Mazowieckie
Wysłany: 19-05-2014, 07:22   

Kompresje i tak sprawdze. Sęk w tym ze mam nalatane z 500tys i nikt przy nim nic wczesniej nie robil. Wiec zapobiegawczo moge ustawic zawory, wymienic duperele. Mniejsze prawdopodobienstwo ze za niedlugi czas znow cos bedzie do roboty.

Wiec szukam teraz zamiennika cewki tego typu:


[ Dodano: 25-05-2014, 15:35 ]
Wymieniłem cewkę na taką od fiata 125p. Nówka funkiel.
Niestety nie zaobserwowałem żadnej poprawy a nawet chyba stan silnika sie pogarsza.
Ciepły ledwo odpala i chodzi na 2-3cylindy. Jak juz złapie obroty każde mocniejsze dodanie gazu kończy sie strzelaniem z wydechu.
Ta sama sytuacja na benzynie i na gazie
 
 
boczek140 
Forumowicz


Auto: Pajero I
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2017
Posty: 80
Skąd: Chotomów
Wysłany: 11-09-2017, 18:31   

Witam.

Podepnę się do tematu. Czy ktoś wie jaki powinien być luz zaworowy ? Głowica z popychaczami hydraulicznymi.

Z góry dzięki za info.

Pozdrawiam
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 11-09-2017, 19:50   

Polecam ściągnąć sobie manuala:
http://mmc-manuals.ru/Old...ero_.2F_Montero
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
boczek140 
Forumowicz


Auto: Pajero I
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2017
Posty: 80
Skąd: Chotomów
Wysłany: 11-09-2017, 20:05   

manuali mam kilka i z tego co się dowiedziałem to były głowice z hydrauliczny popychaczem (tu jest tylko regulacjs tego popychacza ) i bez gdzie regulacji luzów dokonuje się śrubami.

Moja głowica jest właśnie z hydraulicznym popychaczem, i w manuallu jest wyraźnie napisane że reguluję się na ciepłym silniku a luz zaworowy wynosi 0,25 ale pytanie jak jest na zimnym ? auto ma silnik po kapitalnym remoncie a właściwie silnik jest w trakcie składania i jaką wartość ustawić początkową po przykręceniu głowicy wałków itp.?

[ Dodano: 11-09-2017, 20:30 ]
A żaba zacna :)

[ Dodano: 12-09-2017, 13:43 ]
Już znalazłem jaki powinien być luz zaworowy na hydraulicznych regulatorach, może innym się przyda :

- na zimnym silniku 0,17
- na ciepłym 0,25
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.