  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
		Zamknięty przez: Bizi78 07-01-2018, 23:30		 | 
	
			Granat z beżem w wydaniu V6 | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 Bartekkita  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 kombi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 1190 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-02-2017, 01:00   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                
 
 
Wpis do książki serwisowej    Przy przebiegu 318k Misiek przeszedł kolejny spory serwis wymieniono:
 
- Olej tu nastąpiła zmiana z Mobila 5W50 Peak Life na Valvoline 5w40 Max Life, do tego filtr oleju Mann
 
- Wymiana sprężyn przód na Kayaba z uwagi na pęknięta sprężynę LP
 
- Wymiana węży chłodniczki oleju górny i dolny OEM Mitsubishi zamówione w ASO, przy okazji oczywiście płyn chłodniczy Mobil.
 
- Wymiana uszczelki pokrywy zaworów, ponieważ po 45k zaczęła się delikatnie pocić. Wymienione przy okazji uszczelniacze świec, stare jeszcze nie ciekły, ale były już strasznie twarde. Uszczelki Reinz
 
- Wymiana wahacza prawego górnego, na używany oryginał stan bardzo dobry
 
- Wymiana wahacza lewego dolnego, również używany oryginał tutaj doszła nowa osłona sworznia OEM Kia
 
- Wymiana osłony sworznia na wahaczu prawym dolnym(555, 45k na karku póki co ma się dobrze), OEM Kia
 
- Ponowna wymiana tulejek zwrotnicy tył. Poprzednie zakupione u Malika wytrzymały 4 dni, ale z uwagi na wyjazd do USA, remont podłogi wymienione teraz na poliuretany Deuter.
 
 
Stare tulejki
 
 
 
Nowe tulejki
 
 
 
 
Po ubiegłorocznym wywaleniu starego Nivo i doprowadzeniu do porządku tulejek udałem się na geometrię. Kąty z tyłu wróciły do normy, z czego jestem bardzo zadowolony, ponieważ nie musiałem się dobierać do wahaczy z tyłu    Natomiast poleciał mi kąt pochylenia koła LP oraz kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, także szukam drugiej. Mam nadzieję, że to załatwi sprawę. Swoją drogą ktoś musiał ładną dziurę zaliczyć, luz na sworzniu wahacza CTR, który miał 11k, pęknięta sprężyna i prawdopodobnie skrzywiona zwrotnica, a felga prosta, opona cała, dziwna sprawa. | 
             
						
				_________________ Jest:
 
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
 
Paulinowy -  Saab 93 1.8t  01.2014r. - ??? 
 
 
Był:
 
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018 | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bartekkita  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 kombi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 1190 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-03-2017, 00:32   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jak skończyłem serwisy Misiek z okazji Świąt i 18stki dostał nowy setup zimowy. Aluski 16" i do kompletu nowe opony Dunlop Winter Sport 5d 205/55 R16 91H. Aluski po wymyciu:
 
 
 
 
A na aucie prezentują się tak:
 
ps. przy okazji fotki z sesji zimowej   
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  | 
             
						
				_________________ Jest:
 
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
 
Paulinowy -  Saab 93 1.8t  01.2014r. - ??? 
 
 
Był:
 
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018 | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bartekkita  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 kombi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 1190 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-04-2017, 17:15   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Misiek i Saab mają nowy domek   
 
  | 
             
						
				_________________ Jest:
 
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
 
Paulinowy -  Saab 93 1.8t  01.2014r. - ??? 
 
 
Był:
 
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018 | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bartekkita  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 kombi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 1190 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-09-2017, 21:38   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Przydałby się mały update w końcu:
 
 
Przy przebiegu 323k wymienione zostały amorki przednie na KYB Ultra SR, końcówki drążków Lemforder oraz olej Mobil Peak Life 5w50.
 
 
 
 
Zrobiłem też regenerację foteli skórzanych:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I podziałałem trochę z wydechem:
 
 
 
  | 
             
						
				_________________ Jest:
 
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
 
Paulinowy -  Saab 93 1.8t  01.2014r. - ??? 
 
 
Był:
 
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018 | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bzyk_R1  		  
		 
         Mitsumaniak Outlanderowiec
  
  
                  Auto: O1T LSRG 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5375 Skąd: Pińczów TPI 
                         | 
      
         
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Nacz  		  
		 
         Forumowicz Nacz
  
  
                  Auto: EA5W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 146 Skąd: Gdynia 
                         | 
      
         
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 eremita  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Outlander III DID 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 17 razy Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 2507 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-09-2017, 10:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mam nadzieje że będzie lepiej niż w moim przypadku.
 
U mnie elementy malowane szybko się brudziły, pod wpływem Meguiars Gold Class Leather & Vinyl Cleaner kolor zostawał na szatce, do tego po dłuższym czasie zaczęły się lepić    
 
Ja miałem robione środkami z kliniki skóry. 
 
Wymiana elementów na nowe rozwiązała problem     Tapicer stwierdził że malować można ale przed sprzedażą     | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Owczar  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: CLS 450 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14394 Skąd: Pruszków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-09-2017, 10:56   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Miałem podobne doświadczenie ze swoimi skorami. Ale pewnie wszystko zależy od środków. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bartekkita  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 kombi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 1190 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-09-2017, 22:12   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Bzyk_R1, Bzyk_R1, robiłem środkami firmy colourlock, na ich stronie/yt jest opisane co i jak. Jakbyście się decydowali to dajcie znać opiszę co według mnie jest naprawdę dobre i niezbędne, bo część rzeczy z zestawu to delikatne naciągactwo. 
 
 
eremita, Owczar, prawda pewnie leży gdzieś po środku. Płyna skóra z lederzentrum to naprawdę super produkt, w jednym miejscu na boczku kierowcy, skóra była już ekstrmalnie cienka została jej jakby jedna warstwa, po użyciu płynnej skóry to miejsce wróciło do normalności, jest tak samo elastyczne jak nieuszkodzone miejsce obok. Im szybciej się ją przeprowadzi zanim dojdzie do spękań skóry(a nie tylko farby) tym lepszy efekt i na dłużej wystarczy. 
 
 
eremita, tak jak piszesz to tylko półśrodek, ale odpowiednio zrobiony wystarczy na długo i zabezpieczy przed dalszym niszczeniem. Dodatkowo jeżeli nie obszywamy całości to trzeba się natrudzić, żeby dobrać skórę w kolor -  często i tak trzeba ją lakierować. 
 
 
A co do schodzenia farby w czasie czyszczenia jest to normalne zjawisko po pozbyciu sie bezbarwnego lakieru(a to konieczny warunek prawidłowej renowacji). Oczywiście w ograniczonym stopniu, a nie że sciągasz cała farbę przy pierwszym czyszczeniu.
 
 
Brak bezbarwnego doprowadza również do większego brudzenia się skóry, zwłaszcza na często używanym fotelu kierowcy.
 
 
Natomiast na taką regenerację jak zrobiłem potrzeba 150 złotych i wolny weekend. Środków mi zostało jeszcze na najbliższe 5 lat, także imo warto     | 
             
						
				_________________ Jest:
 
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
 
Paulinowy -  Saab 93 1.8t  01.2014r. - ??? 
 
 
Był:
 
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018 | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-09-2017, 17:02   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | To daj mi znać tez sprubuje | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 larelijux  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: - 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 14 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 810 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-09-2017, 20:48   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Swoją drogą zdjęcia przestały działać. Fotosik wymusił haracz?
 
 
Dlatego sam się przerzuciłem na imgura, kiedyś mi wygasły wszystkie zdjęcia z tematu. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bzyk_R1  		  
		 
         Mitsumaniak Outlanderowiec
  
  
                  Auto: O1T LSRG 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5375 Skąd: Pińczów TPI 
                         | 
      
         
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bartekkita  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 kombi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 1190 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-09-2017, 13:34   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A no wygasły, tak oglądaliście mój temat, że przekroczyłem transfery      pewnie dlatego, że sporo zdjęć wrzucam z cyfrówki, a one ważą po 10mb. Tak czy siak już naprawione, będzie trzeba się przesiąść na imagura, bo nie chce mi się kompresować zdjęć.
 
 
Bzyk_R1, Nacz, Marcino, wieczorem postaram się coś sklecić i Wam wyśle    | 
             
						
				_________________ Jest:
 
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
 
Paulinowy -  Saab 93 1.8t  01.2014r. - ??? 
 
 
Był:
 
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018 | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Marcino  		  
		 
         Mitsumaniak Góral niskopienny
  
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 97r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10816 Skąd: okolice Tczewa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-09-2017, 16:51   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Oki. Montuje środek u siebie wlasnie | 
             
						
				_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 
2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 
był - 2011 - 2019    - Pug 307sw 
 
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r   
 
 
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów    
 
Czyli w tym przypadku 6a13    " by tomchuck
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bartekkita  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Galant 2.5 V6 kombi 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 1190 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-10-2017, 22:58   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ostatnio przyszło mi wymienić klocki z przodu. Padło na Ferodo Premier:
 
 
 
 
Przy okazji pomalowałem zaciski:
 
 
 
 
 
 
Wziąłem się też za usunięcie drobnych rys powstałych w ciągu ostatnich lat eksploatacji. Jak zwykle zastał mnie zmrok, więc tylko zdjęcie porównawcze w trakcie:
 
  | 
             
						
				_________________ Jest:
 
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
 
Paulinowy -  Saab 93 1.8t  01.2014r. - ??? 
 
 
Był:
 
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018 | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |