Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pare pytan z elektryki, p3 2004 r.
Autor Wiadomość
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-09-2017, 15:19   Pare pytan z elektryki, p3 2004 r.

Czesc, mam pare pytan do znawcow tematu:
- czy literki-wskazniki napedow 4x4 przy dzwigni sa podswietlane? /bo wskazniki dzwigni automatu sa/
- jak jest montowana fabrycznie antena w p3 - np. u mnie nie ma zadnej zewnetrznej ani widocznego jej mocowania na karoserii
- wskaznik predkosci powyzej ok.120 km/h cofa sie skokowo przy zwalnianiu /tzn. zwalniam np. ze 140 do 100-110 a on caly czas pokazuje te 140,dopiero jak mocno zwolnie to skacze w dol - konsole wyjmowalem i byly problemy ze stykiem tego scalaka na zlaczach-czy to tak kwestia moze?
- czy do P3 sa jakies sprawdzone/dedykowane swiatla dzienne/LEDy/ ?
- czy ma ktos schemat podlaczen pozycji i migaczy w tylnym zderzaku /wyszla jakas rzezba bo jest hak holowniczy i sie kable porozlazily a ciezko sie polapac co do czego/

Z gory dzieki,
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
mawmarecki 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero III 3.2 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Kwi 2017
Posty: 46
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-09-2017, 19:40   

Cześć.
Ad 1. literki są podświetlane w przełączniku napędów,
Ad 2. antena naklejana od wewnątrz na tylnym bocznym oknie (chyba?),
Ad 4. przerabiałem temat, dedykowanych brak - aby zachować przepisowe odległości, światła dzienne wypadają pod reflektorami - problem z cięciem lub nawiercaniem błotnika oraz odpowiednim uszczelnieniem ledów, aby to ładnie wyglądało. Chyba że chcesz wymienić przeciwmgielne na podwójne światła fog/day (o ile masz PIII po lifcie z okrągłymi przeciwmgielnymi, ale i tak trzeba kombinować). Raczej nie warto - ja sobie odpuściłem zakładając, że dobry dostęp do żarówek H4 i ich taniość nie uzasadnia instalowania świateł dziennych.
Ad 5. http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=9978 tam poszukaj odpowiedniej dokumentacji.
Pozdr.
Marecki

PS. Ad 1. fabrycznie chyba jednak nie ma podświetlenia, chyba mam samoróbkę poprzedniego właściciela.
Pozdr.
M.
_________________
PF126p, UNO, Accent, Atos, Getz, HR-V, SX-4, Pajero III - tak, w takiej kolejności...
Ostatnio zmieniony przez mawmarecki 14-09-2017, 19:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-09-2017, 19:44   

Super, dzieki, o to mi chodzilo.;

Bo wlasnie literki przy dzwigni biegow sie swieca a od napedow juz nie, choc kabel z wtyczka jest
tam chyba jeden,pewnie to zarowka padla.
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15-09-2017, 12:03   

Jeżeli chodzi o wskaźnik prędkości to zapewne ktoś go rozbierał. Złożony niezbyt dokładnie (zbyt ściśnięty) daje takie objawy. Sam rozbierałem potem po złożeniu schodził skokowo przy prędkości ok. 100km/h. Rozebrałem ponownie złożyłem i jest OK :lol:
_________________
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY
 
 
Sebastian_T 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 229
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-09-2017, 14:53   

bluecd, jak coś, od razu mówię - nie rozbierałem prędkościomierza :-D U mnie te parę lat temu nie było takiego objawu...

Nie świeciły się wskaźniki napędów. Myślałem, że mam przepalone, ale gdzieś wyczytałem (chyba na tym forum), że RACZEJ nie są podświetlane, to pozostawiłem temat, mnie nie przeszkadzało ;-)

Co do anteny, to rozmawialiśmy.
_________________
Sebastian_T
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-09-2017, 15:32   

Sebastian_T napisał/a:
bluecd, jak coś, od razu mówię - nie rozbierałem prędkościomierza :-D U mnie te parę lat temu nie było takiego objawu...

Nie świeciły się wskaźniki napędów. Myślałem, że mam przepalone, ale gdzieś wyczytałem (chyba na tym forum), że RACZEJ nie są podświetlane, to pozostawiłem temat, mnie nie przeszkadzało ;-)

Co do anteny, to rozmawialiśmy.
- tego jeszcze nie oranalem, przerywa cos, slaby sygnal-moze brak /stokowego/ wzmacniacza?


Spoczko, przeciez nic nie mowie )))
;;
To nawet lepiej, nie usze rozbierac.

[ Dodano: 15-09-2017, 21:09 ]
TangoKK napisał/a:
Jeżeli chodzi o wskaźnik prędkości to zapewne ktoś go rozbierał. Złożony niezbyt dokładnie (zbyt ściśnięty) daje takie objawy. Sam rozbierałem potem po złożeniu schodził skokowo przy prędkości ok. 100km/h. Rozebrałem ponownie złożyłem i jest OK :lol:


Tak ,rozbieralem. Tam jest plytka drukowana, docisnieta stykami na druty do stykow na plycie zegarow-pewnie z tym jest problem bo mialem juz wieksze skuchy po montazu

[ Dodano: 17-09-2017, 14:40 ]
Sebastian_T napisał/a:
bluecd, jak coś, od razu mówię - nie rozbierałem prędkościomierza :-D U mnie te parę lat temu nie było takiego objawu...

Nie świeciły się wskaźniki napędów. Myślałem, że mam przepalone, ale gdzieś wyczytałem (chyba na tym forum), że RACZEJ nie są podświetlane, to pozostawiłem temat, mnie nie przeszkadzało ;-)

Co do anteny, to rozmawialiśmy.


Jeszcze pytanie o piloty:
Trzymalem jednego pilota w zapasie ale jak probwalwm uzyc to nie dziala.
Mozna cos z tym zrobic zeby go uruchomic? /bateria jest ok/
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18-09-2017, 19:42   

Spróbuj ponownie zaprogramować pilota :?

Tutaj masz algorytm programowania:
http://forum.mitsumaniaki...amowanie+pilota
_________________
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-09-2017, 00:21   

TangoKK napisał/a:
Spróbuj ponownie zaprogramować pilota :?

Tutaj masz algorytm programowania:
http://forum.mitsumaniaki...amowanie+pilota


Dzienks, kolejna zabawa-nie wiedzialem,ze tak mozna ?! ))

[ Dodano: 28-09-2017, 13:36 ]
I jeszcze pytanie o:

1. Czy ktos montowal podgrzewacz elektryczny w bloku silnika oraz wnetrza DEFA?

2. Czy ktos ma doswiadczenia z antenami radiowymi, naklejanymi na szybe od wewn?

3. Czy ktos dysponuje schematem oswietlenia w zderzaku-tył /nie znalazlem w manualu/-
- pozycja+p.mgielne ?

Z goty dzieki
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 28-09-2017, 18:54   

Oryginalnie w zderzaku raczej nie było światła p.mgłowego. Było w lewej lampie błotnika - przynajmniej w roczniku 2006. Na dole w zderzaku były światła kierunkowskazów, pozycji i hamowania.
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-09-2017, 10:59   

TangoKK napisał/a:
Spróbuj ponownie zaprogramować pilota :?

Tutaj masz algorytm programowania:
http://forum.mitsumaniaki...amowanie+pilota


Dzienks, zadzialalo !

[ Dodano: 29-09-2017, 11:01 ]
Georg napisał/a:
Oryginalnie w zderzaku raczej nie było światła p.mgłowego. Było w lewej lampie błotnika - przynajmniej w roczniku 2006. Na dole w zderzaku były światła kierunkowskazów, pozycji i hamowania.


Dzieki, Kolego, za chec pomocy. Jednak pisze o moich swiatlach,ktore tak dzialaj,jak opisalem,
wiec nie da sie mowic ,ze cos 'bylo albo nie bylo'. ;-)
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 02-10-2017, 10:28   

Pisałem o fabrycznym oryginale - do przeróbek potrzeba jasnowidza... :wink:
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
Sebastian_T 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 229
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-10-2017, 14:27   

A ja ponownie dodam - jak robiłem przeróbkę, to pociągnąłem kabelki odpowiednio - od pozycji z dołu w miejsce pozycji do góry (przedłużenie kabli, nic nie wyciągałem), to samo migałki, stop itd. - przedłużenie, bez wyciągania.
Po prostu były dokładane kable, bez ruszania oryginalnych wiązek (próbnik prądu, namierzenie odpowiedniego przewodu, dopinka z przedłużeniem przewodu; no chyba że już przede mną ktoś namieszał, a ja tylko się wpiąłem w te, co potrzebowałem, to wtedy nie podpowiem...)
_________________
Sebastian_T
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-10-2017, 12:07   

Sebastian_T napisał/a:
A ja ponownie dodam - jak robiłem przeróbkę, to pociągnąłem kabelki odpowiednio - od pozycji z dołu w miejsce pozycji do góry (przedłużenie kabli, nic nie wyciągałem), to samo migałki, stop itd. - przedłużenie, bez wyciągania.
Po prostu były dokładane kable, bez ruszania oryginalnych wiązek (próbnik prądu, namierzenie odpowiedniego przewodu, dopinka z przedłużeniem przewodu; no chyba że już przede mną ktoś namieszał, a ja tylko się wpiąłem w te, co potrzebowałem, to wtedy nie podpowiem...)


OK, moze pomieszalo sie troche.
Jedna sprawa troszke dla mnie niejasna: do czego/po co kable schodza w dol do zderzaka z obu tylnych slupkow?
Zasilanie schodzi jedna wiazka do swiatel w zderzaku a od jednych swiatel potem do haka,tak?
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
Sebastian_T 
Forumowicz


Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 229
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-10-2017, 16:32   

Na pewno przegnita była jedna kostka w zderzaku (nie mam pewności, bo parę lat minęło, ale chyba prawa lampa to była), i tam zostały przewody spięte ze sobą bez kostki ("na krótko"), ale też bez kombinowania jakiegoś szczególnego, odcięcie w miejscu kostki, spięcie, zabezpieczenie przed wilgocią, koniec, bez rzeźby. Od lamp w zderzaku poprowadzone były przewody (zawinięte w taśmę izolacyjną) do lamp górnych. Hak nie był ruszany, bo on był "oryginalny" (tzn. samochód kupiony już z hakiem), tutaj wiązki nie tykałem - wszystko działało. Gdy przegniło gniazdo, wymieniłem samo gniazdo, bez ruszania dalej (w gnieździe przegniły dwa kontakty i się wyłamały, a ja sporo korzystałem z haka - bagażnik rowerowy ze swoim oświetleniem, więc musiałem mieć sprawne)

Nie potrafię Ci więcej odpowiedzieć. Starałem się rzeźby nie robić, bo ja prosty człowiek jestem, jak coś robię, to tak, żeby potem się połapać ;-) (i jednocześnie nie szukam, póki coś działa, więc mogła być rzeźba wcześniej, w którą ja się po prostu wpiąłem dodatkowymi przewodami...)
_________________
Sebastian_T
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-10-2017, 19:18   

Sebastian_T napisał/a:
Na pewno przegnita była jedna kostka......)

Nie wiem czemu ale zalozylem,ze wiazka ele idzie z podsufitki, z gory i dlatego mi cos nie pasowalo. OK, faktycznie 1 kostka sie rozpadala, sadze, ze sie wyjasnia temat.
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.