Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana oleju w skrzyni a cięźko chodzący lewarek.
Autor Wiadomość
lysek777 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt, Opel Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2016
Posty: 17
Skąd: krapkowice
Wysłany: 16-09-2017, 19:22   Wymiana oleju w skrzyni a cięźko chodzący lewarek.

Witam, około lipca zmieniłem olej w skrzyni biegów i reduktorze w swoim l200 (2012 rok).
Teoretycznie wszystko jest ok ale jak teraz temperatury już spadły i w nocy jest około 10 stopni Celsjusza to gdy palę samochód rano i jadę do pracy to przez pierwsze pare kilometrów dźwignia zmiany biegów chodzi ewidentnie ciężej niż jak samochód się rozgrzeje.
Olej jaki zapałem to Castrol transaxle 75w90.
Czy zastosowałem zły olej ( za gęsty) czy może to normalny efekt?
Poprzedni właściciel mówił mi że na oryginalnym oleju nie miało znaczenia czy zimno czy ciepło skrzynia zawsze chodziła lekko/tak samo.
Pytanie nr. 2 czy to normalne że w czasie jazdy tym samochodem nie da się wrzucić 1 biegu ( nawet jak jadę powiedzmy 5km/h na biegu jałowym i chcę wrzucić pierwszy bieg muszę się zatrzymać do 0 i dopiero da się zapiąć "jedynkę").
 
 
Lukas82 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 2007r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 25
Skąd: B-stok
Wysłany: 19-09-2017, 12:29   

z ciekawości zapytam:

1. Jaki olej zastosowałeś (marka i specyfikacja) ?
2. Ile przebyłeś kilometrów na starym oleju?
_________________
L200 SuperSelect '07
 
 
lysek777 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt, Opel Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2016
Posty: 17
Skąd: krapkowice
Wysłany: 20-09-2017, 15:06   

lysek777 napisał/a:
Olej jaki zapałem to Castrol transaxle 75w90
.
Na starym poprzedni właściciel przejachal 200 tysięcy ja wymieniłem olej zaraz jak kupiłem auto i od tego momentu przejechałem około 5 tysięcy.
 
 
Zuzia 
Forumowicz

Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 279
Skąd: Piła
Wysłany: 20-09-2017, 17:24   

Aż sprawdziłem i mogę u siebie wrzucić 1 w czasie jazdy bez problemu. Ciężko wchodzące biegi miałem jak mój mechanior przez nieuwagę wlał inny olej niż zalecany. Połapałem się w pierwszy dzień i faktycznie to co przywiozłem było na pace ,szybka wymiana i wszystko wróciło do normy. Mam gdzieś fakturę co lałem ,sprawdzę i napiszę.
_________________
pozdrawiam Paweł
 
 
lysek777 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt, Opel Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2016
Posty: 17
Skąd: krapkowice
Wysłany: 20-09-2017, 22:29   

Będę wdzięczny jak podasz nazwę oleju jski masz zalany.
 
 
Zuzia 
Forumowicz

Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 279
Skąd: Piła
Wysłany: 20-09-2017, 23:04   

Leję taki http://venolmotoroil.com/...ear-gl-4-80w90/ . U mnie na wsi dostępny jest na półce w zaprzyjaźnionej hurtowni.
Do parcha leję oleje marki specol i też działają, a najważniejsze to są tanie i mogę wymienić po większym topieniu.
_________________
pozdrawiam Paweł
 
 
lysek777 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt, Opel Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2016
Posty: 17
Skąd: krapkowice
Wysłany: 21-09-2017, 13:00   

Ale to jest 80w90 a w instrukcji masz napisane 75w85?
 
 
Zuzia 
Forumowicz

Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 279
Skąd: Piła
Wysłany: 21-09-2017, 18:35   

Działa bez problemu. W instrukcji piszą o wymianie co 60 tyś ja wymieniam co 30 lub po głębszym topieniu. Mam na zegarze 220000 km i tfu tfu żadnych problemów. U mnie przelatane 160000 pół na pół teren asfalt.
_________________
pozdrawiam Paweł
 
 
lysek777 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt, Opel Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2016
Posty: 17
Skąd: krapkowice
Wysłany: 21-09-2017, 19:25   

I nie masz problemów gdy jest zimniej, że Ci skrzynia ciężej pracuje?
Bo tak jak dzisiaj było np. 10 stopni to przez pierwszy kilometr naprawdę w moim wypadku biegi zmieniało się z dużym oporem, a później już normalnie..
 
 
Zuzia 
Forumowicz

Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 279
Skąd: Piła
Wysłany: 21-09-2017, 20:41   

Przy minus 15 i niżej pierwszy kilometr dwa to ciężej chodzi skrzynia ,jak olej złapie temp to jest ok. Inna sprawa że auto zimą stoi zawsze w garażu z dodatnimi temp. Nawet jak stało pod chmurą nie było tragedii, odpalam i zaraz pomału jadę .Generalnie i tak zimnego diesla nie powinno się nadużywać . Długo jeździsz swoją elką ,do pewnych rzeczu trzeba przywyknąć. To auto w końcu projektowane było jako wół roboczy i niestety ma swoje słabostki. W skrzyni masz parę litrów oleju więcej jak w plaskaczu i czas rozgrzania i kultura pracu jest troszkę inna. Ale to są szczegóły i nie wpływają na radochę z jazdy elką.
_________________
pozdrawiam Paweł
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.