Opony |
Autor |
Wiadomość |
sadox
Nowy Forumowicz
Auto: narazie nie mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 21 Skąd: otwock
|
Wysłany: 13-06-2017, 22:39 Opony
|
|
|
Stoję przed wyborem nowych opon do elki
Go polecacie kultowego Bfg mt czy federal corrugia mt |
|
|
|
 |
griszaa
Forumowicz eLka '97 2.5 TD
Auto: l200 1997 2.5 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 66 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 14-06-2017, 07:03
|
|
|
Elo
Ja w swojej (1997) mam zalozone bfg 31x10.5 x15 at jezdzi sie super, wyglada super ... no ale sporo zjezdzam w teren
Polecam |
|
|
|
 |
plochu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Kwi 2017 Posty: 68 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-06-2017, 08:42
|
|
|
Ja mam u siebie Couragia MT, w błocie mam subiektywne wrażenie, że robi sporo lepiej od BFG MT. Jestem z nich bardzo zadowolony.
BFG wydaje mi się, że jest z nieco bardziej twardej mieszanki gumy więc ich trwałość na twardych nawierzchniach będzie większa. |
_________________ pzdr
bartosz "plochu" ploch
Pajero V78, Dobinsons, osłony alu, 33x12,5x15 MT |
|
|
|
 |
rej
Forumowicz
Auto: Spacer Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2014 Posty: 155 Skąd: Krk/Wwa
|
Wysłany: 21-06-2017, 06:51
|
|
|
Federal Couragia MT są stworzone do trudnego terenu, ale cena też jest ładna:
Zależy w sumie od rozmiarówki, ale generalnie trochę to będzie kosztowało. U mnie ludziki w mieście kupują do drifting opony używane, po taniości, byle można było spalić gumy za niewielkie pieniądze. To w sumie też jest jakieś tam wyjście. |
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 25-07-2022, 12:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
plochu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Kwi 2017 Posty: 68 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-06-2017, 08:56
|
|
|
rej napisał/a: | U mnie ludziki w mieście kupują do drifting opony używane, po taniości, byle można było spalić gumy za niewielkie pieniądze. To w sumie też jest jakieś tam wyjście. |
Używanych moim zdaniem nie ma sensu z dwóch powodów:
1) nigdy nie zna się całej historii opony i nie ma gwarancji
2) jeżeli zamierzasz na tym jeździć to nowe w perspektywie czasu wyjdą lepiej
Nalewanych moim zdaniem nie warto (no chyba, że 100% teren), bo:
1) problemy z wyważeniem
2) jak je zrobią ze zbyt twardej mieszanki to są trwałe na asfaltach jak markowe, ale nie mają przyczepności
3) jak je zrobią ze zbyt miękkiej mieszanki to zużywają się 3 razy szybciej od markowych
Podsumowując.
Jeżeli chcesz kupić MT dla aspektów wizualnych i jeździć po asfalcie oraz od czasu do czasu w teren to BFG MT.
Jeżeli chcesz kupić MT dla trakcji w terenie i trochę po asfalcie to kup Federal Couragia MT.
Jeżeli chcesz kupić MT dla aspektów wizualnych a jako teren rozumiesz bardziej szutry niż błoto po klamki to wybierz zdecydowanie BFG AT - będziesz zadowolony z uniwersalności a nie zużyją się tak szybko na asfalcie i co tu mówić, będą dużo bardziej ciche... |
_________________ pzdr
bartosz "plochu" ploch
Pajero V78, Dobinsons, osłony alu, 33x12,5x15 MT |
|
|
|
 |
var1at
Mitsumaniak
Auto: L200 Di-D Dakar '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 45 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 13-07-2017, 20:21 Re: Opony
|
|
|
sadox napisał/a: | Stoję przed wyborem nowych opon do elki... |
Od kwietnia mam Toyo Open Country MT 265/70r17.
Opony wybierałem całą zimę, nie sposób streścić wszystkiego, ale... Do tego auta, w tym rozmiarze i w tej jakości - nic lepszego nie znalazłem. Testowane na torze w Świętochowie, na piachu, żwirze, błocie (glina) i mokrej trawie w L200 bez liftu. Działają
Reklama Toyo
P.S. BGF MT mają fatalne opinie. |
_________________ L200 Di-D Dakar '07
Endeavor SE 4WD '07 |
|
|
|
 |
sadox
Nowy Forumowicz
Auto: narazie nie mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 21 Skąd: otwock
|
Wysłany: 09-09-2017, 21:55
|
|
|
No i kupiłem opony 265/80/16 lift plus 40. Mm i zgadnijcie nie weszły obcierają przy maksymalnym skręcie idzie do podcięcia nadkoli i powiększenia otworu |
|
|
|
 |
Robaq
Nowy Forumowicz
Auto: L200, 2008 r, easy select
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2017 Posty: 24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-09-2017, 12:13
|
|
|
Mnie kumpel namówił na Wrangler Duratrack. Potrzebowałem czegoś szybko, bo obiecałem dzieciakom rajd offroadowy i trafiły mi się w dobrej cenie oponki 245/75R16 na felgach ET30.
Jest to oponka raczej MT, ale na mokrym asfalcie zachowuje się jak AT.
Autko jak kupiłem w maju, było na zimówkach 265/70R16. Po zmianie na Duratrack-i spalanie co prawda wzrosło prawie o 1 litr ON/100 km, ale wygląda całkiem spoko, w terenie robi całkiem fajna robotę, ogólnie jestem zadowolony. |
|
|
|
 |
sadox
Nowy Forumowicz
Auto: narazie nie mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 21 Skąd: otwock
|
Wysłany: 14-09-2017, 22:11
|
|
|
No to jednak nie wchodzą oponki 285/75/16 nawet przy lifcie się nie mieszczą Wiec jakby ktoś mialkogod który chciał kupić takie bfgoodrich mt to dajcie znac |
|
|
|
 |
var1at
Mitsumaniak
Auto: L200 Di-D Dakar '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 45 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 22-09-2017, 20:41
|
|
|
sadox napisał/a: | No to jednak nie wchodzą oponki 285/75/16 nawet przy lifcie się nie mieszczą Wiec jakby ktoś mialkogod który chciał kupić takie bfgoodrich mt to dajcie znac |
W którym miejscu obcierają?
Czy dystanse 30 mm nie załatwią tematu? Koszt 200-500 pln za komplet |
_________________ L200 Di-D Dakar '07
Endeavor SE 4WD '07 |
|
|
|
 |
Zuzia
Forumowicz
Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 279 Skąd: Piła
|
Wysłany: 22-09-2017, 22:20
|
|
|
Taki rozmiar to prawie 33 cale lift na zawiasie plus podcinanie nadkoli ,ewentualnie lift na zawiasie 2 cale i lift budy też 2 cale. Tylko czy w cywilnym aucie to ma sens. |
_________________ pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
var1at
Mitsumaniak
Auto: L200 Di-D Dakar '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 45 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 22-09-2017, 23:00
|
|
|
Zuzia, do 33 cali nie trzeba nic wycinać. Lift + odsadzenie wystarczy.
 |
_________________ L200 Di-D Dakar '07
Endeavor SE 4WD '07 |
|
|
|
 |
Zuzia
Forumowicz
Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 279 Skąd: Piła
|
Wysłany: 23-09-2017, 00:00
|
|
|
Mam lift 2 cale i koła 265/70/17 i jest ok ale mam jeszcze dwa komplety kół od patrola i niestety 33 trze przy skręcaniu.. Felgi 16 z dużym odsadzeniem. Sprężyny nie zdążyły jeszcze klapnąć. Musiałbym wyciąć część plastików i zdjąć chlapacze.
Ten konkretny ze zdjęcia ma lift zawiasu i budy https://www.drive2.com/r/mitsubishi/371038/ tu już z dodatkami. |
_________________ pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
kubaeso
Forumowicz
Auto: pajero sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2014 Posty: 144 Skąd: swiebodzin
|
Wysłany: 24-09-2017, 02:40 opony
|
|
|
Insa Turbo Traction Track polecam cena nie zabija w blocie robia na prawde fajnie na asfalcie do 100km/h ok powyzej juz troche glosno,zadnych problemow z wywazeniem I wyglad fajny moim zdaniem oczywiscie.uzywane w pajero sporcie na polowania,ryby I ciagania minikoparki po placach budowy. |
|
|
|
 |
var1at
Mitsumaniak
Auto: L200 Di-D Dakar '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 45 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 01-10-2017, 20:57 Re: opony
|
|
|
Zuzia napisał/a: | Ten konkretny ze zdjęcia ma lift zawiasu i budy |
O lifcie budy się nie doczytałem, a na moje oko... po lifcie budy progi są ciut wyżej.
Też mam lift +2" i 265/70r17. I duuużo miejsca. Zrobię przymiarkę 33" przy najbliższej okazji.
kubaeso napisał/a: | Insa Turbo Traction Track polecam... |
Bieżnikowane |
_________________ L200 Di-D Dakar '07
Endeavor SE 4WD '07 |
|
|
|
 |
|