Wibracje i szarpanie na niskich obrotach |
Autor |
Wiadomość |
Garrett
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 2.5 TDI SWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 17 Skąd: OPR
|
Wysłany: 03-10-2017, 20:28 Wibracje i szarpanie na niskich obrotach
|
|
|
Witam, problem już postaram się opisać.
Wibracje - z niskich obrotów, na pierwszym, drugim i trzecim biegu. Właściwie niemożliwe jest zapięcie dwójki bez efektu wrzucania biegu zbyt szybko na za niskich obrotach, choć obroty i sam silnik są ok. Czyli wibracje są odczuwalne, ale nie spowodowane zbyt niskimi obrotami.
Szarpanie - również niskie obroty, tak jakby ślizgało się sprzęgło, po dodaniu gazu szarpanie ustaje lub jest minimalnie wyczuwalne. Sprzęgło, drugi nowy komplet, także wykluczam. Dodam że przy puszczonym pedale sprzęgła słychać terkoczący dźwięk który ustaje po wciśnięciu sprzęgła. Również na wyższych obrotach 3000+ słychać podobny dźwięk.
Wymienione sprzęgło kompletne x2 w ciągu trzech tygodni i około 700 km, koło zamachowe. Myślicie że problem może być gdzieś w skrzyni? |
|
|
|
 |
Michał_PIII
Mitsumaniak
Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 10 Lut 2017 Posty: 192 Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
|
Wysłany: 03-10-2017, 21:26
|
|
|
a olej w skrzyni ktoś sprawdzał? |
_________________ Michał Pajero4x4 |
|
|
|
 |
Garrett
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 2.5 TDI SWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 17 Skąd: OPR
|
Wysłany: 03-10-2017, 23:00
|
|
|
Michał na tym etapie to chyba nie będzie miało wpływu. Nie za bardzo chce teraz zmieniać olej i wlewać 4l żeby później przy naprawie skrzyni tyko wszystko się zmarnowało.
Czy piszesz z doświadczenia i spróbować? |
|
|
|
 |
Michał_PIII
Mitsumaniak
Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 10 Lut 2017 Posty: 192 Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
|
Wysłany: 03-10-2017, 23:17
|
|
|
Chodziło mi o to czy w skrzyni jest w ogóle olej, czy ktoś sprawdzał poziom oleju.
Jeśli występuje terkot przy puszczonym pedale sprzęgła a ustaje po wciśnięciu sprzęgła ewidentnie wskazuje na skrzynie biegów, nie na sprzęgło. Nie potrzebnie wymieniałeś. Po wciśnięciu pedału sprzęgła, skrzynia przestaje "pracować", po puszczeniu wałek w skrzyni kręci się wraz z silnikiem ( pomimo że nie jest zapięty żaden bieg) . Ciężko wróżyć na odległość ponieważ tylko opisałeś a nie wiem jak to wygląda w rzeczywistości. Mimo wszystko wskazuje to co opisałeś na skrzynie biegów, łożyska pewnie do wymiany |
_________________ Michał Pajero4x4 |
|
|
|
 |
Garrett
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 2.5 TDI SWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 17 Skąd: OPR
|
Wysłany: 03-10-2017, 23:36
|
|
|
Sprzęgło to pikuś w porównaniu z kołem zamachowym, tutaj bolało. Fakt że wibracje są znacznie mniejsze, ale inne objawy wciąż występują. Z tego co piszesz, skrzynia pójdzie do regeneracji. Czy orientujesz się ile pracy trzeba żeby łożyska skrzyni wymienić, ile ich jest i jakie będą koszty?
Jeszcze jedno pytanie mam bo czytałem że z częściami masz dużo do czynienia, powiedz coś o częściach Blueprint. Z tego co wiem to tylko "pakowacz" i że gro z części jest super jakości lub nawet debrandowane części z ASO. Pytam bo koło zamachowe i sprzęgło teraz jest z tej firmy.
Już ostanie, poważnie, jest jakiś program z częściami do Mitsubishi? Taki jak Etka do grupy VAG, przydatne bardzo narzędzie. Jeśli tak, to gdzie szukać? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 03-10-2017, 23:44
|
|
|
Garrett napisał/a: | Już ostanie, poważnie, jest jakiś program z częściami do Mitsubishi? Taki jak Etka do grupy VAG, przydatne bardzo narzędzie. Jeśli tak, to gdzie szukać? |
Online, np. http://mitsubishi-motors.kiev.ua/ i wiele innych .
Lub ASA do poszukania na necie . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 04-10-2017, 18:10
|
|
|
Rozumiem że to manualną skrzynia jeśli tak no to prawdopodobnie uszkodzona sprzęgło albo koło dwumasowe teraz mniej boli bo można zamienić na jedną osobę. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Garrett
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 2.5 TDI SWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 17 Skąd: OPR
|
Wysłany: 05-10-2017, 23:08
|
|
|
Co zbyszek masz na myśli to nie mam pojęcia, ciężko się wgryźć w Twój post. W tej konfiguracji jaką ja posiadam nie ma dwumasowego. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 06-10-2017, 10:00
|
|
|
Garrett napisał/a: | Co zbyszek masz na myśli to nie mam pojęcia, ciężko się wgryźć w Twój post. W tej konfiguracji jaką ja posiadam nie ma dwumasowego. |
Czy masz skrzynie automat czy manual? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Garrett
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 2.5 TDI SWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 17 Skąd: OPR
|
Wysłany: 08-10-2017, 12:09
|
|
|
Zbychu, jakby Ci się chciało przeglądać kilka postów wyżej, to wiedziałbyś jaka skrzynia. W poniedziałek jadę ogarniać skrzynię i ewentualnie napędy. Zobaczymy co i jak, dam znać. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 09-10-2017, 10:38
|
|
|
Garrett napisał/a: | Zbychu, jakby Ci się chciało przeglądać kilka postów wyżej, to wiedziałbyś jaka skrzynia. W poniedziałek jadę ogarniać skrzynię i ewentualnie napędy. Zobaczymy co i jak, dam znać. |
Nie wiem jaka skrzynia, napisz czy manual czy automat? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Garrett
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 2.5 TDI SWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 17 Skąd: OPR
|
Wysłany: 09-10-2017, 20:09
|
|
|
Manual, manual. Dziś pojechałem do specjalisty od skrzyń, dyferencjałów, itd. Powiedział że dużą różnicę zrobiłby zestaw sprzęgła z ASO, podobno zamienniki nie są tak mocne jak oryginał. Dźwięk przy zapiętym sprzęgle to według niego normalne stukanie kół zębatych w skrzyni. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 10-10-2017, 11:08
|
|
|
Raczej wina sprzędła lub koła dwumasowego. (może było spawane) |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Garrett
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 2.5 TDI SWB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2017 Posty: 17 Skąd: OPR
|
Wysłany: 10-10-2017, 16:57
|
|
|
Zbychu co Ty tak na poważnie, czy sobie żartujesz? Przecież kilka postów wyżej jest napisane że dwa zestawy sprzęgła wymieniane, koło zamachowe również. Cały czas piszesz o dwumasie, a ja Ci powtarzam przecież że tam jest koło zamachowe JEDNOMASOWE. Pierwszy zestaw sprzęgła SKF, z tarczą LUK i dociskiem Valeo. Drugi zestaw Blueprint + koło zamachowe tejże "firmy". |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 11-10-2017, 08:32
|
|
|
Garrett napisał/a: | Zbychu co Ty tak na poważnie, czy sobie żartujesz? Przecież kilka postów wyżej jest napisane że dwa zestawy sprzęgła wymieniane, koło zamachowe również. Cały czas piszesz o dwumasie, a ja Ci powtarzam przecież że tam jest koło zamachowe JEDNOMASOWE. Pierwszy zestaw sprzęgła SKF, z tarczą LUK i dociskiem Valeo. Drugi zestaw Blueprint + koło zamachowe tejże "firmy". |
Najgorsze zamienniki. Załóż oryginał. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|