Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Regeneracja ograniczników otwarcia drzwi
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-09-2017, 21:27   [EAxx] Regeneracja ograniczników otwarcia drzwi

Od zawsze wkurzało mnie to, że ograniczniki tylnych drzwi w Galancie praktycznie nie spełniają swojego zadania, a po wygłuszeniu drzwi, kiedy stały się one sporo cięższe niż normalnie, ograniczników jakby w ogóle nie było. Jest to nawet niebezpieczne, ponieważ zatrzymując się kiedyś w poprzek wzniesienia tylne drzwi o mało nie złamały mi nogi...
Dlatego postanowiłem poznać ich budowę i coś z nimi zrobić.
1. Zdejmujemy tapicerkę z drzwi i odkręcamy głośnik (w kombi) lub odklejamy folię ochronną w miejscu na głośnik (w sedanie). Następnie odkręcamy 3 śruby na klucz 10 i wyjmujemy ogranicznik otworem na głośnik.
2. Dwie połówki obudowy ogranicznika są połączone przez zaklepanie w 4 miejscach wzdłuż dłuższych boków:

3. Przy pomocy płaskiego śrubokręta itp. narzędzia i młotka odginamy tylko 2 zagięcia na jednym boku:

4. Po otwarciu ogranicznika mamy taki widok:

5. Wyjmujemy z obudowy gumowy koszyczek, w którym są 2 białe plastikowe ślizgi:

6. Wyjmujemy ślizgi z gumowego koszyczka. Czyścimy je z brudu. Jak widać jeden ślizg ma bardziej wytartą bieżnię, po której przesuwa się pałąk ogranicznika:

7. Ślizgi mają na końcach takie "noski", których wysokość wynosi ok. 7 mm:

8. Musimy zeszlifować te "noski" o ok. 1 mm:

9. Następnie smarujemy ślizgi np. wazeliną techniczną w miejscach, po których przesuwa się pałąk i wkładamy w gumowy koszyczek, pamiętając, w którym miejscu wkładamy ślizg z bardziej, a w którym miejscu z mniej wytartą bieżnią. Koszyczek wkładamy w oczyszczoną z brudu i ewentualnej korozji obudowę ogranicznika, a w miejscach styku koszyczka gumowego z obudową podkładamy np. podkładki metalowe, grubszą z tej strony gdzie bieżnia ślizgu była bardziej zużyta, cieńszą po drugiej stronie (ja wsunąłem w celu pokazania o co chodzi to co miałem pod ręką, należy jednak pamiętać, że podkładki nie mogą być za wysokie, bo nie złożymy obudowy ogranicznika):

10. Wkładamy pokrywkę na swoje miejsce i zaklepujemy obudowę z powrotem w 2 miejscach od boku młotkiem:


I mamy po robocie :D Po wszystkim bardzo ciężko przesuwać ogranicznik w rękach, "idzie" bardzo ciężko. W najbliższych dniach zamontuję zregenerowane ograniczniki i jestem bardzo ciekawy efektu.

Nowe ograniczniki są dostępne tylko w ASO i kosztują podobno tyle co przednie, czyli ok. 80 zł/szt., więc warto było się pobawić.

[ Dodano: 11-10-2017, 21:23 ]
Ograniczniki zamontowane w zeszłym tygodniu i do dziś nie mogę się przyzwyczaić :D Zawsze za słabo pociągam drzwi i otwierają się do połowy. Działają jak nowe.
Ostatnio zmieniony przez Hugo 17-10-2017, 08:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 11-10-2017, 23:06   

Jak ja sobie pluje w brode ze tego nie zrobiłem jak miałem rozebrane drZwi. Teraz mam ograniczniki z demontażu naprawie i zamontuje. Bo drzwi z mata butulylowa się bujają jak nic.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-10-2017, 08:33   

Ja na przód (kierowca) kupiłem nówkę oryginał od Japaneze - 80zł. Na kolejne 20 lat wystarczy a reszta chodzi dobrze.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 12-10-2017, 09:51   

Wole 320 zł przeznaczyć na co innego. Jestem starej daty jak mój ojciec i lubię naprawiać
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-10-2017, 10:36   

Krzyzak, ja też na przód kupiłem nowe rok temu. Szkoda, że nie wiedziałem, że trzeba je nasmarować, bo jak przyszedł przymrozek to nie szło otworzyć drzwi od pasażera :shock: Naprawdę, nie miałem siły! Poszło dopiero jak puścił mróz, z ogranicznika leciały wióry plastiku i stukał (a raczej walił) bardziej niż stary. Do wyrzucenia. Założyłem ori używkę. Porażka... Od kierowcy jakoś działa.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-10-2017, 13:10   

Marcino napisał/a:
lubię naprawiać
mam 3 naprawiane, jeździłem tak kilka lat - problem szybko wraca
zresztą dotyczył 1 sztuki
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 14-10-2017, 07:57   

Poczytałem trochę temat,i od razu zaczął piszczeć w drzwiach kierowcy :mrgreen: Czy ograniczniki w przednich drzwiach są takie same jak w tylnych? Mam chyba gdzieś dwa,ale nie pamiętam z których drzwi.Pamiętam tylko,że zostawiłem te lepsze,a te z luzami poszły na złom.
_________________

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-10-2017, 09:02   

jacek11, inne są. W przednich są metalowe rolki, a w tylnych te plastikowe ślizgi j/w. Niestety jak przednie zaczynają hałasować to tylko wymiana na nowe lub sprawne używki. Te rolki rdzewieją (zazwyczaj jedna) i jak je rozbierzemy, oczyścimy i nasmarujemy to zawsze jest jeszcze gorzej. Sprawdzone wiele razy!
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 14-10-2017, 11:36   

Hugo napisał/a:
jacek11, inne są. W przednich są metalowe rolki, a w tylnych te plastikowe ślizgi j/w. Niestety jak przednie zaczynają hałasować to tylko wymiana na nowe lub sprawne używki. Te rolki rdzewieją (zazwyczaj jedna) i jak je rozbierzemy, oczyścimy i nasmarujemy to zawsze jest jeszcze gorzej. Sprawdzone wiele razy!

Hugo 200 % racji. Mam rozebrany. Jedna strona zardzewiała rolka lekko kwadrat. Sprubuje coś z tym zrobić.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-10-2017, 11:43   

Hugo, a tak z ciekawości rozbierałeś w spejsie :?: .
Nówki do MSS kosztują ponad 200zł/szt :? .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-10-2017, 12:03   

Bizi78, jeszcze nie. Przednie działają bardzo dobrze. Tylne prawie wcale (tak jak w Galu). Mam plan kiedyś rozebrać tylne. Chcialem założyć z Cari przed liftem, bo mam takie i działają jak nowe, ale mają inne mocowanie do słupka (w Cari na kołek rozprężny, a w SS jak w Galu na śrubkę M6).
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-10-2017, 12:06   

To czekam, jak coś to się pochwal 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 14-10-2017, 13:15   

Dupa. Mimo ze obrobilem rolki zeszlifowalem plastik żeby się lepiej ściskały sprzezynami za bardzo nie pomaga. Prawdopodobnie wytarty jest plastik na którym są rampy do rolek. Powoduje to niewielka siłę oporu i nie ma takiego wyczucia jaknpowinno być. Trzeba by czymś to uzupełnić/nadlac.
Zostaje pewnie kupić nowe jak narazie ...

[ Dodano: 14-10-2017, 13:19 ]
Zdjęcia poniżej











Nie pomogło nawet podpiłowane rowka. Poprostu rampa jest za mala
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-10-2017, 16:13   

Marcino, daj sobie spokój. Nic z tym nie zrobisz.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10731
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 14-10-2017, 16:44   

Odpuściłem. Przez chwile myślałem o większych rolka. Później zeszlifowalem plastik w środku i one lepiej dociskają nie ma luzu jednak rampa jest za mała i nie zatrzaskuje. Nawet jej pogłębienie do metalu nic nie daje. Trzeba nowy.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.