Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
kontrolka oleju przy niskich obrotach
Autor Wiadomość
mazak
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2007, 16:28   kontrolka oleju przy niskich obrotach

Witam Mitsumaniaków,

Niedawno wymieniałem rozrząd i uszczelniacze.
Przejechałem około 1000 km i przy niskich obrotach zapala się kontrolka oleju.
Dzieje się tak tylko gdy wrzucam luz i silnik pracuje nieobciążony (około 500 obr).
Proszę o radę, troche to przeraża...
Silnik nie ma wysokiej temperatury, nie bierze oleju.
Poziom oleju OK.

Pozdrawiam,
MaZaK
Ostatnio zmieniony przez mazak 05-05-2007, 16:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomasz82 
Mitsumaniak


Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 677
Skąd: RAWA MAZ
Wysłany: 05-05-2007, 16:31   

cisnienie oleju do sprawdzenia w kazdym warsztacie moga to zrobic.lub za malo oleju jest.
_________________
Colt c58 gti 2.0

Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 
 
 
mazak
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2007, 16:38   

Rozumiem...
To jest raczej jedyny powód zapalenia się lapmki sygnalizującej brak ciśnienia oleju.
Tym bardziej, że silnik nie bierze oleju, nie traci mocy,się nie przegrzewa.
Pytanie raczej dotyczyło się co się może przyczynić do zapa;enia się tej lampki, tylko na niskich obrotach.

Pozdrawiam,
MaZaK
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2007, 16:41   

a nie jest tak ze poprostu auto gasnie (prawie) i komp odczytuje brak cisnienia tak jakby stal zgaszony, sadze ze jak ustawisz oborty to wszystko bedzie ok.
 
 
Tomasz82 
Mitsumaniak


Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 677
Skąd: RAWA MAZ
Wysłany: 05-05-2007, 16:53   

moze i tak byc ale to ta lampka sie zapala na stale czy powili sie zapala delikatnie i gasnie.
_________________
Colt c58 gti 2.0

Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2007, 17:05   

no ja tak to zrozumialem :)
 
 
mazak
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2007, 17:08   

powoli sie zapala i powoli gasnie, czasami zapala sie na jakies 30-50s i jak tylko lekko obroty wzrastaja to gasnie ale tez powoli :)

pozdrawiam
mazak
 
 
Tomasz82 
Mitsumaniak


Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 677
Skąd: RAWA MAZ
Wysłany: 05-05-2007, 17:11   

30s-50s jest silnik bez cisnienia to dlamnie nie jest normalne,mozliwe ze obroty jak podkrecisz by byly wieksze na wolnych to bedzie ok.
_________________
Colt c58 gti 2.0

Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 
 
 
RadziX 
Mitsumaniak
RadziX


Auto: Carisma 1.8Gdi 99r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 138
Skąd: warszawa
Wysłany: 05-05-2007, 18:25   

witam.
a moze olej jest za rzadki.
miesiac temu wymienialem olej i zalalem 0w30 po nagrzaniu sie silnika na niskich obrotach zapalala mi sie lampka od oleju, jak dodalem gazu to gasla.
nie bylo rady jak wymienic olej na gestrzy. teraz mam 10w60 i wszystko jest git :) .

pozdr.
 
 
mazak
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2007, 18:29   

czesc,

A jakie masz obroty silnika bez obciążenia ?
u mnie chyba jest za nisko bo spada nawet do 250 a srednio utrzymuje sie na 500, czasami tylko wzrasta do 700-750.
Podreguluje obroty i zobacze co bedzie.
A olej tez wymienialem jak tylko zobaczylem zapalona kontrolke braku cisnienia.
NIestety po dobrym rozgrzaniu silnika kontrolka znowu sie zapalala na wolnych obrotach.

Pozdrawiam,
MAzaK
 
 
major 
Mitsumaniak
Major


Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 678
Skąd: kalisz i wrocław
Wysłany: 05-05-2007, 19:08   

no własnie ja tez przejrzałem foru poszukjąc odpowiedzi jak zwiekszyc obroty bo tez mam na poziomie 250. Znalazłem 2 metody ze należy zresetować kompa i odlalic auto z wyłaczonymi wszystkimi odbiornikami prądu. a drugi sposów wręcz przeciwnie że należy powłączać wszystko co jest tylko możliwe. wypróbowałoem pierwszy sposob i nic sie nie zmieniło:(
jak to powinno sie w koncu zrobić? :shock:
 
 
 
Sienio 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-05-2007, 19:42   

W mojej nowej Carismie miałem też za niskie wolne obroty i w ATOGT W-wa ustawili je tak jak już pisałem:
a. Odpalenie silnika bez odbiorów
b. Praca silnika na wolnych obrotach ok.10 - 15 min.
c. Gdy temp. silnika prawidlowa to załącz. wszystkie dostępne odbiory i wentylacja na max.
d. Taka praca przez 1-2 min
e. Kilka razy przegazowanie silnika do max. obrotów
U mnie obroty po takiej operacji ustaliły się na 700 obr/min
_________________
Pozdrawiam Sienio
Carisma 1,8 GDI
 
 
mazak
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2007, 20:03   

dzieki za info.
Czy u CIebie tez palila sie kontrolka jak miales za niskie obroty?
Zastanawia mnie to...

Pozdrawiam
Mazak
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 05-05-2007, 20:12   

może się mylę ale u mnie obroty sięgają 700, wiec 500 obr. może byc za mało... zrób tak jak doradzają - ustaw obroty... pozdrawiam
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
RadziX 
Mitsumaniak
RadziX


Auto: Carisma 1.8Gdi 99r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 138
Skąd: warszawa
Wysłany: 05-05-2007, 20:19   

hej.
u mnie jest tak ze jak uruchomie silnik bez obciazenia to na poczatku mam ok 700 moze troszke wiecej.
po nagrzaniu sie ok. 3 min. spada do 500 i tyle trzyma.
im bardziej nagrzany silnik to olej rzadszy wiec na poczatku mialem ok, a po ok 40 min zapalala sie kontrolka i obroty spadaly ponizej 500.
rzadszy olej to wieksze tarcie. (silnik bardziej obciazony) i moze dlatego obroty sa tak niskie?

pozdr.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.