| 1.8 GDI - gaśnie/wariują obroty | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | rocketman19   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GDI 99r.   ver. 1
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 22 Lis 2014
 Posty: 32
 Skąd: WROCŁAW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-10-2017, 20:51   1.8 GDI - gaśnie/wariują obroty |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Od 3 dni moja Cari ma ataki głupawki. Czasem po dłuższej jeździe ale i również w mieście obrotomierz pokazuje nagłe skoki i spadki obrotów (na obrotach jałowych) zazwyczaj przy dojeżdżaniu do świateł tip. Obroty skaczą bardzo nie naturalnie w ciągu 1-2 sek. potrafi to być amplituda wysokości około 500-600 RPM. Czasem tylko poskacze ale niemal zawsze silnik zdycha. Jest to dość rzadkie do tej pory wystąpiło 5 razy. Z ponownym odpaleniem nie ma żadnych problemów. 
 Przepatrzyłem trochę internety i w większości przypadków było o przeczyszczeniu przepustnicy i tak też zrobiłem. Nie było jakoś niepokojąco zabrudzona, filtr powietrza jest roczny, czujnik położenia przepustnicy pokazywał z tego co pamiętam w przedziale 4,7k-700R(chyba).
 
 Ma ktoś jakiś pomysł co może ją boleć?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mpoplaw   Forumowicz
 
 Auto: carisma II 1,6 + LPG Lancer1,5
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Maj 2009
 Posty: 155
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-10-2017, 03:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | A co mówi komputer ? Są jakieś błędy np: że cewka uszkodzona, albo pompa wtryskowa itp ? |  
				| Ostatnio zmieniony przez mpoplaw 17-10-2017, 07:40, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-10-2017, 06:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Prawdopodobnie kończy się czujnik położenia wałka rozrządu. Jak radzi mpoplaw, warto sprawdzić błędy silnika, w tym roczniku błędy da się sprawdzić za pomocą spinacza lub innego kawałka drucika, tu masz instrukcję wraz z kodami błędów http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 Jeśli potwierdziła by się wina tego czujnika to nie warto kupować żadnych zamienników tylko orginał ale najpierw można spróbować go naprawić http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73583
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rocketman19   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GDI 99r.   ver. 1
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 22 Lis 2014
 Posty: 32
 Skąd: WROCŁAW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-10-2017, 10:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | CE się nie wyświetla jak dostaje głupawki, Ale jak wrócę z uczelni to sprawdzę czy wykaże jakiś błąd i dam znać. 
 Co do pompy to chyba 3 miesiące temu sprawdzałem ciśnienie jakie wskazuje czujnik (nie pamiętam czy przez pomiar oporu czy napięcia) i było minimalnie ponad normę według postu gdzieś tu na forum.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-10-2017, 06:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli czujnik wałka nie jest całkiem padnięty to jeszcze błędów może nie być ale jeśli wskazówka obrotomierza zachowuje się nienaturalnie to jednak bardzo prawdopodobne że czujnik zaczyna padać. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rocketman19   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GDI 99r.   ver. 1
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 22 Lis 2014
 Posty: 32
 Skąd: WROCŁAW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-10-2017, 12:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przepraszam, że wczoraj nie dałem żadnej odpowiedzi ale biedny akademik mamy xD żadnego spinacza, kawałka przewodu ani nawet pustej puszki   
 Dzisiaj zakupiłem odpowiedni sprzęt i poniżej link do filmiku co komputerek nawymyślał
  . 
 https://youtu.be/fPU0cqBBUL4
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rocketman19   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GDI 99r.   ver. 1
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 22 Lis 2014
 Posty: 32
 Skąd: WROCŁAW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-10-2017, 07:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zanim ją zacznę czyścić itd. Jakieś jeszcze pomysły? Jak wrócę do domu w piątek to sprawdzę znowu multimetrem to ciśnienie jakie wskazuje czujnik. 
 [ Dodano: 20-10-2017, 18:29 ]
 Wracałem dzisiaj do domu (Legnica -> Wrocław) i jazda po autostradzie to była katorga. Obroty
 na obrotomierzu wariowały o nawet 1000RPM, silnik dostawał głupawki. Po zjechaniu z A4 wszystko "wróciło do normy".
 
 Po powrocie wyciągnąłem czujnik położenia wałka rozrządu i rozebrałem go. Luty były w bardzo dobrym stanie, ale i tak je poprawiłem (pewności nigdy za wiele). Czujnik od pompy WC wskazywał tak jak wcześniej, trochę ponad normę. Lecz różnica taka, że silnik działał poprawnie. Jutro podepnę pod czujnik jakiś dłuższy przewód i zrobię małą wycieczkę z multimetrem w środku auta i dam znać.
 
 [ Dodano: 21-10-2017, 17:10 ]
 Co do ciśnienia na pompie to napięcie było od 2,95V do 3,2V.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tramatal   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Audi A6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 09 Cze 2016
 Posty: 4
 Skąd: Biała Podlaska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-10-2017, 11:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja na twoim miejscu skorzystałbym z pomocy fachowców bo to wygląda poważnie. Ja w takich przypadkach jadę do serwisu, bo techniczny raczej nie jestem   
 EDIT
 Za reklamę się płaci, i to sporo.
 apg2312
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez apg2312 25-10-2017, 11:50, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-10-2017, 13:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | odezwij się do Bartek z tego forum bo najprawdopodobniej uszkodzona jest przepustnica |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rocketman19   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GDI 99r.   ver. 1
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 22 Lis 2014
 Posty: 32
 Skąd: WROCŁAW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-10-2017, 18:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Krzyzak,  te obroty skaczą tylko na obrotomierzu, a podczas tej wariacji silnik zaczyna wariować (zaczyna zwalniać i szarpać - zapięty np. 5-ty bieg, a na luzie/jałowym zaczyna gasnąć) A ten skok obrotów trwa jakieś 0,5 - 1 sek i się powtarza. Nie możliwe żeby silnik wyłapał takie obroty w takim czasie. 
 Nie bardzo wiem o kogo chodzi. Mógłbyś podać link do profilu?
 
 Ewentualnie może zna ktoś jakiegoś magika mechazorda który specjalizuje się w Japońcach?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mateuszmz250   Nowy Forumowicz
 
 Auto: mitsubishi carisma gdi
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 12 Mar 2011
 Posty: 5
 Skąd: iława
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rocketman19   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.8 GDI 99r.   ver. 1
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 22 Lis 2014
 Posty: 32
 Skąd: WROCŁAW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-02-2018, 22:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Problem rozwiązany, pasek od pomp przetarł przewód od czujnika położenia wału . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |