Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Blokada tylnego dyferencjału
Autor Wiadomość
Podlasiak 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 did long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 9
Skąd: Białystok
Wysłany: 10-10-2017, 19:21   Blokada tylnego dyferencjału

Cześć. Mam problem z blokadą tylnego dyfra ponieważ gdy załączam tryb 4LLC to na wyświetlaczu "zielone oponki" :lol: cały czas migają mimo iż redukcja biegów sie włącza. Przez to nie moge załączyć blokady, dlatego zwracam się do bardziej obeznanych forumowiczów z pytaniem czy da sie ten problem ominąć co uniezależni blokade tylnego mostu od rozpoznanego na wyświetlaczu trybów napędu.
Pozdr Hubert
 
 
Michał_PIII 
Mitsumaniak

Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 192
Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
Wysłany: 10-10-2017, 22:43   

da się :) ja u siebie mogę zapiąć przy 2h
ale szybciej będzie jak, najprawdopodobniej, wymienisz czujnik na reduktorze, który odpowiada za informację do komputera o zapięciu reduktora
_________________
Michał Pajero4x4
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 11-10-2017, 08:31   Re: Blokada tylnego dyferencjału

Podlasiak napisał/a:
Cześć. Mam problem z blokadą tylnego dyfra ponieważ gdy załączam tryb 4LLC to na wyświetlaczu "zielone oponki" :lol: cały czas migają mimo iż redukcja biegów sie włącza. Przez to nie moge załączyć blokady, dlatego zwracam się do bardziej obeznanych forumowiczów z pytaniem czy da sie ten problem ominąć co uniezależni blokade tylnego mostu od rozpoznanego na wyświetlaczu trybów napędu.
Pozdr Hubert

LLc załączasz na neutralu.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Podlasiak 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 did long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 9
Skąd: Białystok
Wysłany: 11-10-2017, 22:35   

Zbyszek , mam manuala , i tak ,reduktor załaczam na "luzie". Michał pytam sie o to bo po prostu nie mam już siły na walkę z napedami w paździochu i wole gdy jest tak jak teraz , czyli ujowo ,ale przynajmniej w ogóle coś jest poza 2x4 i ciągłym trybem awaryjnym :evil:
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 12-10-2017, 08:36   

Podlasiak napisał/a:
Zbyszek , mam manuala , i tak ,reduktor załaczam na "luzie". Michał pytam sie o to bo po prostu nie mam już siły na walkę z napedami w paździochu i wole gdy jest tak jak teraz , czyli ujowo ,ale przynajmniej w ogóle coś jest poza 2x4 i ciągłym trybem awaryjnym :evil:

Zadzwoń
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Michał_PIII 
Mitsumaniak

Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 192
Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
Wysłany: 12-10-2017, 13:11   

Na pierwszy rzut oka rzeczywiście może wydawać się to mocno skompilowane i wkurzające, przy czym jak się trochę przy tym robi to nie ma tam nic strasznego. Jak zrobiłem u siebie blokada na 2 h ponieważ w zimę mogę się trochę pobawić w śniegu. Na reduktorze co prawda jest 5 czujników i 2 czujniki prędkości które mogą wywoływać tryb awaryjny, a jak ktoś używa sporadycznie napędów oprócz 2h to czujniki się zastają i przestają działać. Jest jeszcze czujnik na przednim moście, od którego jak ktoś jeździ w terenie wiązka może się oderwać. Ale z tego co opisałeś to pewnie czujnik zapięcia LLC nie działa prawidłowo lub nie działa i dlatego tak jest.

Jak coś napisz priv to Ci napiszę jak zrobić żeby załączać blokadę kiedy chcesz
_________________
Michał Pajero4x4
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 12-10-2017, 15:59   

Michał_PIII napisał/a:

Jak coś napisz priv to Ci napiszę jak zrobić żeby załączać blokadę kiedy chcesz

Tą wiedzą tajemną :wink: podziel się na otwartym forum - inni skorzystają.
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
Michał_PIII 
Mitsumaniak

Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 192
Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
Wysłany: 12-10-2017, 17:17   

Sądziłem że nie jest to dział DIY dlatego może się to tutaj nie przydać

wiedza ta jest tak tajemna że na podstawie service manuala każdy może się domyślić :)





od kostki idącej do modułu sterowania blokady trzeba odciąć kabel oznaczony nr 5.

Dotyczy 2 obrazka z kostką na 10 pinów. Obrazek 1 z kostką na 6 pinów to przycisk blokady

Przy włączonym 2h idzie napięcie do modułu. Po włączeniu 4wd napięcie znika i moduł zezwala na włączenie blokady. Jeśli odetniemy ten kabel, moduł odczytuje że 4wd jest zapięte ( nie odczytuje napięcia) i zezwala cały czas na włączenie blokady.
Kabel oczywiście trzeba zabezpieczyć i zaizolować ponieważ przy 2h jest na nim napięcie.

Każdy robi na własne ryzyko :D
_________________
Michał Pajero4x4
 
 
Podlasiak 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 did long
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 9
Skąd: Białystok
Wysłany: 15-10-2017, 20:58   

Michał dzieki za pomoc , skorzystam na pewno z Twojego sposobu , bo na razie nie mam ani ochoty ani pieniędzy na walkę z paździochem. Póki mam możliwość zmiany trybu napędu po wyłączeniu i włączeniu autka to mi to jako tako pasuje :roll:
 
 
ruks 
Forumowicz


Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Lut 2015
Posty: 255
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-10-2017, 16:02   

Michał_PIII napisał/a:

Jeśli odetniemy ten kabel, moduł odczytuje że 4wd jest zapięte ( nie odczytuje napięcia) i zezwala cały czas na włączenie blokady.
Kabel oczywiście trzeba zabezpieczyć i zaizolować ponieważ przy 2h jest na nim napięcie.

Każdy robi na własne ryzyko :D


Czy w PIV da się zrobić to samo? Fajnie było by móc załączyć blokadę przy 2H :-)
 
 
Michał_PIII 
Mitsumaniak

Auto: 2 x Pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 10 Lut 2017
Posty: 192
Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa
Wysłany: 18-10-2017, 19:56   

nie będę Ci w stanie dokładnie odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ w IV takich rzeczy nie robiłem. Mogę zaryzykować stwierdzenie że, tak. IV i III to praktycznie te same samochody z innym silnikiem, wnętrzem, oraz kilkoma innymi technicznymi rozwiązaniami. SuperSelect jest taki sam, skrzynia taka sama, sterowanie SS też takie samo. Nigdy nie robiłem więc zapewnić Cię nie mogę że tak jest ale zapewne tak jest :)
_________________
Michał Pajero4x4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.