Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8] Stukaja zawory...
Autor Wiadomość
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 05-05-2007, 01:06   

A jeżeli słychać tylko pojedynczy klekot tj. takie kle, kle, kle lub tyk, tyk, tyk (jakby jednego zaworu(?)) na jałowym przez ok. do 10 sek. i później cisza na ok.20 sek., i znowu cisza i to niezależnie czy silnik zimny, czy ciepły ? Powinienem szykować kasę czy raczej pozostawać beztroskim :?
A może rozglądać sie za nowa furą :rolleyes:

EDIT:
W tej ankiecie widać jednak jaka Cari cieszy się największą populaenością:
http://www.mitsubishi-gra...p=154036#154036
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 05-05-2007, 08:42   

Po nagrzaniu silnika puść go na luzie na jakieś 2500 obr i posłuchaj czy wtedy też ci tylko cyka (wtryskiwacze) czy też klika (szklanki) i ewentualnie jak bardzo.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Sebancisz
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2007, 18:35   

turek61, - tam nie chodzi o popularność tylko deklarujemy się czym jeździmy, jak by wypuszczono nową cari w 2007 roku to by jej było naj mniej ale by to nie znaczyło że cieszy się najmniejszą popularnością.

Chętnie zamienił bym moją carismę na GDI ale troszkę zniechęcają mnie do tego marne paliwa i podrobione oleje, ten silniczek jest super ale bardzo wrażliwy na szcegóły.
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 05-05-2007, 23:01   

saphire napisał/a:
Po nagrzaniu silnika puść go na luzie na jakieś 2500 obr i posłuchaj czy wtedy też ci tylko cyka (wtryskiwacze) czy też klika (szklanki) i ewentualnie jak bardzo.

Bartku przy obrotach na jałowym w granicach 2500 silnik pracuje jak pszczółka :lol:

P.S.
Trochę nie na temat ale dzisiaj pobiłem swój rekord prędkości - 200 km/h.
Uprzedzając Wasze uwagi, że to niebezpieczne zaznaczam, że próbę robiłem na prostym odcinku ze Szczecina do Gorzowa przy braku innych pojazdów na drodze, dobrej widoczności i suchej, równej nawierzchni.
Jechałem z żoną do rodziny i cichaczem depnąłem na pedał.Przy prędkości 180 pytam zonę: Jak myślisz ile lecimy? A żonka: 140? Kiedy kazałem spojrzeć jej na licznik wpadła w panikę i krzyczała aby zwolnić ! Byłem pod wrażeniem, że tej prędkości nawet nie odczuliśmy :wink:

[ Dodano: 06-05-2007, 00:04 ]
Sebancisz napisał/a:
Chętnie zamienił bym moją carismę na GDI ale troszkę zniechęcają mnie do tego marne paliwa i podrobione oleje, ten silniczek jest super ale bardzo wrażliwy na szcegóły.

Tu niestety masz rację :idea:
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-05-2007, 07:10   

Co do oleju do GDI...Do tych silników są specjalne oleje o lepkości 10W-30 np Shell Helix Plus AH który nawet na butelce ma napisane że jest specjalnie do GDI Mitsubishi. adne tam TXT, TWS itp Za pieniądze wyrzucone na holernie drogi TXT czy TWS można kupić olej specjalnie zrobiony do GDI.
_________________

 
 
Sebancisz
[Usunięty]

Wysłany: 06-05-2007, 12:07   

Gdzieś kiedyś znalazłem wzmiankę, że do GDI powinien być jednak olej 0W50 (czysty syntetyk) gdyż tylko olej o takiej lepkości będzie mógł w dostatecznym stanie smarować elementy hydrauliczne (zawory, napinacz paska). Jeśli by silnik zaczoł brać olej zalecano po prostu częściej go dolewać a nie zmieniać na pół syntetyk (np. 10W40).
Ile wtym prawdy nie mam pojęcia, zresztą na temat oleju był już na forum.
 
 
dzik087
[Usunięty]

Wysłany: 23-05-2007, 20:23   

witam wszystkich jestem posiadaczem cari 1.8 gdi 99r od 3mieś ,po zakupie przez miesiąc byłem szczęśliwy z posiadania tego auta a tu po miesiącu popychacze zaczeły walić jak opentane ,zimny,ciepły,waliły zmiana oleju 10w40 dodane specyfiki do stukających popychaczy , d......pa wali może troszkę ciszej zrobiłem z 2000 tyś klm ,po konsultacjach z różnymi mechanikami łącznie z tymi z aso,wymienić popychacze nie orginał bo koszt samych popychaczy 2000zł , znalazłe zamienniki ajusa koszt 640 zł 16szt ,olej 150zł po doradzeniu przez pana z aso 5w30, koszt roboty 600zł,filtr oleju 12zł, po tym zabiegu auto stało się żywsze i w końcu cisza................. hura po zrobieniu 1000kl ups pojawił się wyciek pod silnikiem jutro jadę do aso niech to sprawdzą bo wkońcu to oni robili .opinie różnych ludzi i jak ktoś pisał jednemu wymiana oleiu pomoże a drugiemu nie,z tego co się dowiedziałem to ten silnik tak ma jeden wali drugi nie,moim zdaniem spróbować wymienić olej , a dopiero potem popychacze i cieszyć się z jazdy
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 24-05-2007, 09:53   

Ja mam Mobil1 5w50 i nawet wczoraj wymieniałem - także na ten sam olej - po wymianie silnik cichszy się zrobił niż był pomimo że i tak nie stukały mi szklanki. Coś mi się wydaje że te oleje 10w30 nie specjalnie dają radę w GDI i przychylał bym się iż GDI raczej woli 0W50 albo 5W50
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 24-05-2007, 09:55   

dzik087 napisał/a:
popychacze nie orginał bo koszt samych popychaczy 2000zł , znalazłe zamienniki ajusa koszt 640 zł 16szt ,

Przepraszam ,że ssię wtrącę na zamiennikach Ajusa przejechałem całe 3 m-ce bez stukania , potem było jeszcze gorzej niż przed wymianą :( Wsadziłem z powrotem stare oryginalne i było lepiej- tzn klepały tak jak przed wymianą .
Skąd masz cenę oryginałów po 125 PLN za sztuką ????
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
dzik087
[Usunięty]

Wysłany: 24-05-2007, 13:53   

luk nie dopisałem to cena netto ,a co do tych zamienników to sam widzisz czytając posty jeden wymieni olej i zaczynają walić popychacze ,koleszko wymienił na ajusa i jeżdzi już ponad rok i jest ok,tylko szkoda że spotkałem go dopiero teraz bo raczej nie kupiłbym GDI dla mnie to te silniki są zjeb........e i tyle ,rozmawiałem z ludzmi spotkanymi na parkingu tu i tam sytuacja jest taka sama ,gdyby nie te popychacze to auto jest zaje.....e fajnie się prowadzi i jest git ,silniki 1.6,i ropniaki ludzie są zadowoleni.nie ma mądrego który znał by odpowiedzi jaki olej, popychacze orginał czy zamiennik to jest jedna wielka loteria udo się czy się nie udo,w aso jeden kolo mówi ow30,podchodzi drugi nie 5w30 a jeszcze wtrąca się gość nie ja kupowałem auto w niemczech i tam lali 10w40 będziesz mądry :shock:
 
 
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 24-05-2007, 18:48   

Popychacze po ok. 150 PLN to i tak dość tanio ;)
Ja leję TWS 10W60 :)
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 24-05-2007, 20:59   

dzik087 napisał/a:
ja kupowałem auto w niemczech i tam lali 10w40 będziesz mądry :shock:

Ja kupiłem z Holandii gdzie serwisowane było w ASO i tam przy przebiegu 135 tys. wlali ESSO Ultra 10W40 :shock: ale to może że jest z gazem(LPI)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.