Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
1.8 GDI nie odpala już wogóle brak paliwa
Autor Wiadomość
duchu77 
Nowy Forumowicz


Auto: PININ 18GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 18
Skąd: BRZEG
Wysłany: 19-10-2017, 00:23   1.8 GDI nie odpala już wogóle brak paliwa

mam pytanko obczytałem już co mogłem może i temat wałkowany ale nie w pininie, dziś mi zgasł i dupa już nie odpala, odpala i od razu gaśnie brakuje mu paliwa, a jest (nigdy mniej niż połowa zbiornika), na plaku chodzi ładnie i równiutko, zdemontowałem kolektor ssący tragedia w środku (skamieniały nagar) zdemontowałem cały EGR też tragedia wszystko się moczy na noc i jutro będę mył, paliwo ze zbiornika do pompy wysokiego dochodzi, dalej nie wiem bo nie wiem jak sprawdzić, (w carizmach sa wtyczki można mierzyć napięcia a w pininach nie ma), z wymiana metodą prób i doświadczeń i pokoleji wymian to przekroczy koszt auta, no chyba że zamiana silnika na MPI, może ktoś pomoże coś podpowie to ja też podpowiem jak 31 cali zmieścić do pinina :)
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-10-2017, 07:08   

A próbowałeś mierzyć ciśnienie za pomocą interfejsu VAG KKL i programu Evoscan? Czytałeś cały temat o pompie wysokiego ciśnienia i pomiarze ciśnienia w dziale Carismy?
Zmiana silnika nie jest prosta i tania, lepiej chyba sprzedać to auto i kupić z odpowiednim silnikiem bo trzeba by wymieniać pewnie większą część elektryki powiązanej z silnikiem i pewnie skrzynię biegów.
 
 
duchu77 
Nowy Forumowicz


Auto: PININ 18GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 18
Skąd: BRZEG
Wysłany: 19-10-2017, 10:37   

pod programy go podpinałem różne ale nie chciał się połączyć, ale może koleś miał inne niż ty podałeś, a tak czytałem niby ten sam silnik a generalnie co innego inna pompa więcej rurek w carisieme, w pompie nie ma czujnika którym w carismach mierzą napięcie, w regulatorze w pininie nie ma śruby którą w carismach regulują ciśnienie, ani sławetnych filterków , eh całkiem co innego, a nie znalazłem konkretu na temat pinina jak to ogarnąć konkretnie, dziś rozbieram wszystko w drobny mak (pompę, regulator) czyszczę poleruję itp. zobaczymy może po poskładaniu odpali, ale jak ktoś mi coś podpowie to dzięki :)
_________________

 
 
yanes 
Forumowicz

Auto: O2i SS2 4x4TDI,Audi A5 Q TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 111
Skąd: Podhale
Wysłany: 19-10-2017, 19:53   

Jak miałem uszkodzoną pompę wysokiego ciśnienia , trzy razy kupowałem używane i wkładał mi to serwis aut japońskich w Nowym Targu to moglem silnik zapalić i palił na niskich obrotach. Natomiast jak mi padła przepustnica to auto w ogóle nie odpalało a poczatkowo miałem objaw ,że samochód przechodził w tryb awaryjny.Następny serwis twierdził ,że mam zablokowany imobilaizer , raz im się to udało tym sposobem naprawić. Za jakiś czas znowu to samo , kupiony drugi zestaw stacyjka i cała reszta elektroniki na nic się zdała . Auto miało zablokowane dwa wtryski i nie odpalało, dopiero jak im dałem namiary na dobrych mechaników którzy ich oświecili to wysłali przepustnicę do regeneracji. Po tym zabiegu auto paliło bez problemu.
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-10-2017, 21:29   

Problemy z ciśnieniem paliwa czy z przepustnicą czy też z immobiliserem powinny wywołać odpowiedni błąd sygnalizowany kontrolką silnika. Podstawa więc to sprawdzenie błędów. Starsze niż z 2001r. Miśki są dość oporne w diagnostyce dla wielu interfejsów i programów jednak bardzo łatwo jest w nich sprawdzić błędy za pomocą spinacz czy kawałka drucika. Tu masz opisane jak to zrobić wraz z opisem kodów błędów http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Parametry silnika da się sprawdzić zestawem o którym pisałem wcześniej.
Wielu mechaników o tym nie wie i w sumie nie zna tych silników ale jak poczytasz tematy o Evoscanie i o Pompie wysokiego ciśnienia to być może sam naprawisz swoje auto.
 
 
duchu77 
Nowy Forumowicz


Auto: PININ 18GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 18
Skąd: BRZEG
Wysłany: 19-10-2017, 21:58   

dzięki za podpowiedzi, a o dziwo kontrolka od czeka nie zapaliła mi się nigdy nawet teraz, a działa prawidłowo, a co dziwne na plaku pracował bez problemu i równiutko, dziś wyczyściłem cały EGR, kolektor ssący z nagary przepustnice, rozebrałem pompę WC wyczyściłem poskładałem i ona jako ona ciśnienie daje okrutne jak kręciłem rozrusznikiem to fontanna okrutna a palcem nie utrzyma, bydowa jest prosta dwa tłoczki i 7 oringów, nigdzie nie znalazłem śladu zatarcia czy też rys jutro rozbieram i tak samo czyszczę regulator paliwa, zastanawia mnie tylko jak można sprawdzić czujnik w regulatrorze, bo na cały zestaw czyli pompa WC-listwa wtryskowa-regulator jest tylko jeden czujnik
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-10-2017, 06:43   

Pompa daje ciśnienie wyższe niż potrzeba a regulator reguluje do właściwego i właśnie to ciśnienie na listwie jest ważne więc tylko to mierzy ten czujnik.
Ważne jest też zasilenie pompy wysokiego ciśnienia niskim ciśnieniem, w tym układzie jest pompa w zbiorniku i gdzieś po drodze regulator niskiego ciśnienia. Ludzie w Carismach też czasem mieli i z nim problemy. Pompa wysokiego ciśnienia jak nie dostanie odpowiedniej ilości paliwa to i też nie wytworzy odpowiedniego ciśnienia. Taki pomiar palcem nie jest dobry bo ciśnienie około 30 bar to też duża ale i za mało dla normalnej pracy. Najlepiej było by zrobić odpowiednie przyłącze do pomiaru ciśnienia zwykłym manometrem które wpina się na wyjście pompy. Gdzieś na forum jest schemat według którego można to wytoczyć i wtedy będzie 100% pewności jakie jest ciśnienie. Po stronie niskiego ciśnienia da się pomierzyć podobnie.
 
 
romek atomek 
Forumowicz

Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 333
Skąd: wola justowska / kraków
Wysłany: 20-10-2017, 12:33   

ale jak się jemu checkengine nie zapala to nie grzebałbym w zdrowym układzie - bez sensu .
check sie zapala kiedy ciśnienie w układzie jest mniejsze lub większe od poprawnego na czas dłuzszy niż 4 sekundy. U mnie były zabite filtry w pompie i regulatorze - się wkurzyłem wywaliłem wszytskie - łacznie z tymi z wtryskiwaczy. 2 w pompie WC 1 w regulatorze i 4 we wtryskach.
To że ten check engine się nie zapala = cisnienie jest OK. tyle w temacie.

jak nie ma w regulatorze śruby jak jest !!

https://photos.app.goo.gl/7k7K4gY6v9U6aVjm1

sorry z reki robiłem właśnie - to okrągłe a w tym okrągłym sruba imbusowa ..

jak chcesz sprawdzać czy ciśnienie na prawde jest OK - odrkęć powrót z listwy paliwowej .. węźyk i do butelki - jak cieknie z powrotu = regulator też działa dobrze .. i przed Tobą już tylko wtryskiwacze .. też je już czysciłem wymieniałem - komplet wtrysków z listwą na ALL dałem 180 pln .. nie poddawaj sie - ten silnik jest nie dla idiotów. I nawet w nim błąd POMPY nie oznacza że to pompa ;) .. rok walczyłem / wygrałem ..

edyta : nawet chodzenie na plaku - zabity / przytkany - brak paliwa - albo zawieszony / lejący
wtryskiwacz - moze być ? może ..
 
 
duchu77 
Nowy Forumowicz


Auto: PININ 18GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 18
Skąd: BRZEG
Wysłany: 20-10-2017, 20:13   

no właśnie go poskładałem i dupa dalej nie chodzi, niby lepiej bo odpala w ogóle, ale od razu gaśnie czyli ewidentnie nie dostaje paliwa, po szukaniu błędów na spinacz żadnego błędu nie ma kontrolka mruga szybko bez żadnej przerwy, za to kontrolka od ABS podała mi ze trzy błędy ale się nimi nie przejmuję bo działa bez problemu, zaraz spróbuję się dostać do pompki paliwa w zbiorniku może przytkany filterek, może przewód nieszczelny od pompki do kosza nie wiem szukam dalej.
Bo znowu kręcić śrubką w regulatorze to też tak nie zdrowo co? , oriętuje się ktoś czy wkręcając ją zwiększa się ciśnienie czy wykręcając ją?
aaa właśnie i co mnie bardzo zastanawia to to że na wyświetlaczu komp pokazuje że zero kilometrów do przejechania więc co komp nie widzi w ogóle paliwa czy co, a jest faktycznie 1/4 zbiornika
_________________

 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 20-10-2017, 20:19   

duchu77 napisał/a:
aaa właśnie i co mnie bardzo zastanawia to to że na wyświetlaczu komp pokazuje że zero kilometrów do przejechania więc co komp nie widzi w ogóle paliwa czy co, a jest faktycznie 1/4 zbiornika

Pewnie był odpinany aku i dane się skasowały :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
duchu77 
Nowy Forumowicz


Auto: PININ 18GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 18
Skąd: BRZEG
Wysłany: 21-10-2017, 01:34   

paliwo zalane komp od razu wskoczył na zasięg 300 kilometrów, na dnie zbiornika super czysto pompka chodzi też ciężko utrzymać palcem, ale jutro będę miał podobną pompkę na próbę i jakiś manometr stworzę co by zmierzyć ciśnienie ze zbiornika
a co najbardziej nie rozumiem to ten kosz w zbiorniku mega skomplikowany szok i zastanawia mnie po co aż trzy rurki wychodzą z kosza
-jeden pod ciśnieniem ok ciężko utrzymać palcem na zatrzask ale ciśnie tylko jak kręcę rozrusznikiem, a nie po przekręceniu zapłonu?,
-drugi bez ciśnienia też na zatrzask po co nie rozumiem jego funkcji????,
-trzeci to na pewno powrót bo na opasce zresztą jak kręciłem rozrusznikiem to z niego paliwo wracało do zbiornika
nie wiem już mi brakuje pomysłów :cry: :cry:
_________________

 
 
romek atomek 
Forumowicz

Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 333
Skąd: wola justowska / kraków
Wysłany: 21-10-2017, 07:58   

duchu77 napisał/a:

Bo znowu kręcić śrubką w regulatorze to też tak nie zdrowo co?

nie za zdrowo :)
powiedz - jak np odepniesz chociażby zasilanie serwa przepustnicy - chceck engine się zapala ?
martwi mnie ten ECU u Ciebie. i Byleś u wstrysków ? wywalałeś filterki ? sprawdzałeś je jakimś zasilaczem 12V czy działają ? klikają ? puszczają / pracują ?

nie wiem o czym mówisz pisząc kosz - jeżeli chodzi Ci o obudowę w ktorej siedzi pompa niskiego CIśnienia to to jest filtr ;) paliwa



ten trzeci nie jest czasem wyruwnujacy paliwo w komorach ?

i dobrze ze nie masz rudej w baku - że ejst tam czysto etc bo od tego zaczynają się wszystkie bolaczki ukłądu paliwowego
 
 
duchu77 
Nowy Forumowicz


Auto: PININ 18GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 18
Skąd: BRZEG
Wysłany: 21-10-2017, 10:04   

kurde to mie zaskoczyłeś w życiu bym nie powiedział że ten kosz to filter paliwa :shock: , a filterki to tylko zostały we wtryskach bo szczerze to ich w ogóle nie wyciągałem bo stwierdziłem że jak chodzi na plaku to wtryski muszą reagować, a filter może być też powodem moich problemów, bo samą pompę po podłączeniu ciśnienia palcem nie utrzymam, ale po złożeniu z koszem filtrem to normalnie palcem przytkam ciśnienie
_________________

 
 
yanes 
Forumowicz

Auto: O2i SS2 4x4TDI,Audi A5 Q TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 111
Skąd: Podhale
Wysłany: 21-10-2017, 11:12   


Ja kupiłem taką pomkę i filtr w baku to ta biała siatka plastikowa po lewej.
_________________

 
 
romek atomek 
Forumowicz

Auto: pajero pinin 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 333
Skąd: wola justowska / kraków
Wysłany: 21-10-2017, 17:07   

duchu77 napisał/a:
kurde to mie zaskoczyłeś w życiu bym nie powiedział że ten kosz to filter paliwa :shock:
wymiana co 150 tys km. czemu Ci się nie zapala błąd Ciśnienia zatem ? skoro miałaby to być wina ciśnienia .. dla mnie to bez sensu .. jak nie masz piasku w baku i rudej - masz go w świetnej kondycji .. ale to kupa roboty zawsze .. głupią listwę wtryskową i regulator wyjąć to wywalanie całości dolotu - najgorsze te śruby od spodu .. dużo czasu mi to zajmowało zawsze.. parę razy tam byłem ..

yanes napisał/a:
Obrazek
Ja kupiłem taką pomkę i filtr w baku to ta biała siatka plastikowa po lewej.


filt w baku to to czarne Yanes . tam jest włuknina filracyjna - to małe białe Żołno to jedynie prefiltr .. a tak wyglada po rozpołowieniu



tu masz o zabawie wtryskiwaczami ..
https://www.youtube.com/watch?v=2xjqqtWs9rc

a tu moje - już po zabawie ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.