Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CSx Ogólne] Lancer a Rdza.
Autor Wiadomość
Tygr 
Forumowicz


Auto: Lancer 2004 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-10-2017, 20:48   [CSx Ogólne] Lancer a Rdza.

Mam Lancera Sedan z 2004 (kupiony w 2005).
Od nowości w rodzinie.
100% bezwypadkowy (lakierowany zderzak po zaparkowaniu w krzakach).

Przebieg 80k km (oryginalny)

W tym roku będzie pierwsza zima samochodu "pod chmurką".
Do tej pory zawsze był parkowany w garażu podziemnym pod blokiem.


Mam pytanie do osób mających samochód dłużej, z większymi przebiegami:

Jak jest z trwałością antykorozyjną tego samochodu?
Wiem, że w Japońskich samochodach bywa różnie.
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-10-2017, 21:49   

Tygr napisał/a:
Jak jest z trwałością antykorozyjną tego samochodu?

Bardzo dobrze w egzemplarzach bezwypadkowych.
 
 
Tygr 
Forumowicz


Auto: Lancer 2004 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-10-2017, 22:14   

sla, Zastanawiam się nad dodatkowym zabezpieczeniem korozyjnym.
Warto?
_________________
My rifle is my best friend. It is my life.
 
 
rudi88 
Forumowicz


Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 262
Skąd: to przypełzło?
Wysłany: 23-10-2017, 22:46   

Zabezpieczyć warto jeśli planujesz nim jeszcze kilka lat pojeździć. Jak był parkowany w garażu ale jeździł po soli to pewnie już ruda od spodu gdzieś siedzi. Niestety ciepło i sól jest gorsze niż stanie auta na mrozie.
Reszta blach powinna być w dobrym stanie. Ewentualnie ramki szyb w drzwiach.
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-10-2017, 22:50   

rudi88 napisał/a:
Niestety ciepło i sól jest gorsze niż stanie auta na mrozie.

Dokładnie
rudi88 napisał/a:
. Ewentualnie ramki szyb w drzwiach
Chyba , że je okleili w ramach gwarancji, mi niestety tego nie zrobili.
 
 
rudi88 
Forumowicz


Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 262
Skąd: to przypełzło?
Wysłany: 23-10-2017, 22:56   

sla napisał/a:
rudi88 napisał/a:
Ewentualnie ramki szyb w drzwiach
Chyba , że je okleili w ramach gwarancji, mi niestety tego nie zrobili.

W moim też niestety nie i już ramki od środka się sypią trochę. Na szczęście drzwi w razie czego nie są drogie i można w kolorze kupić.
 
 
Tygr 
Forumowicz


Auto: Lancer 2004 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 245
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-10-2017, 23:49   

rudi88, sla,
W garażu była temperatura na plusie, ale nie było ciepło.
Oglądałem samochód od spodu - brak rdzy.

Jest jakiś szczególnie ważny fragment do zabezpieczania, czy wystarczy podłga, progi, profile zamknięte?
_________________
My rifle is my best friend. It is my life.
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-10-2017, 19:05   

Sól to jedno. Moim zdaniem najgorsza jest wilgoć, która dopada samochód w nocy, bez względu na porę roku. Jeżeli mieszkasz w "suchym" miejscu, to tragedii nie będzie tak szybko.
Co do zabezpieczenia antykorozyjnego to zdecydowanie warto jak auto ma zostać, tym bardziej, że robi wypad na dwór :P Ale teraz to już chyba trochę za późno. Wszelakie zabezpieczenia lubią wyższe temperatury, aby dobrze wyschnąć.
Tygr napisał/a:
Jest jakiś szczególnie ważny fragment do zabezpieczania, czy wystarczy podłga, progi, profile zamknięte?

Zwróć uwagę na tylne błotniki, czy się nie rozwarstwiają na rantach. Ruda atakuje wtedy od środka, i jak już wyjdzie na zewnątrz to nie ma co ratować.
 
 
p_k 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 CS_W 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 156
Skąd: WWA
Wysłany: 24-10-2017, 21:20   

sla napisał/a:
Tygr napisał/a:
Jak jest z trwałością antykorozyjną tego samochodu?

Bardzo dobrze w egzemplarzach bezwypadkowych.


Absolutnie się nie zgadzam. Lancer jak każdy Japończyk jest marnie zabezpieczony.
Rdzewiejące tylne nadkola, ramki drzwi + u mnie przednie drzwi pasażera już od dołu wsuwa ruda. Pod spodem też nie lepiej tak samo jak pod maską wykwity rdzy. CO do wypadkowości robiona była tylko klapa po cofaniu w słupek.

Auto od zawsze parkowane pod chmurką.
 
 
Haiku 
Forumowicz


Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 184
Skąd: Łask
Wysłany: 25-10-2017, 09:36   

p_k ma racje. Bezwypadkowość samochodu nie wpływa na to czy rdza się pojawi czy nie. Lancer ma bardzo cienką blachę i powłokę lakierniczą mogącą sięgać w niektórych miejscach nawet 80-90 mikronów. Do tego dochodzi również słabe zabezpieczenie aktykorozyjne i brak nadkoli tylnych. Brak nadkoli powoduje, że błoto zbierające się najszybciej atakuje 2 miejsca: górny i dolny róg nadkola...

Podsumowując jeśli jesteś tym szczęściarzem i posiadasz egzemplarz w bdb stanie to nie wahałbym się ani chwili z zabezpieczeniem podwozia.
_________________
Lancer CS0 4G63
ASX 1.6
 
 
 
jjedkerr
[Usunięty]

Wysłany: 25-10-2017, 12:01   

Panowie,
ile plus minus może kosztować zabezpieczenie podwozia w warsztacie?
 
 
Haiku 
Forumowicz


Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 184
Skąd: Łask
Wysłany: 25-10-2017, 13:32   

Z mojego doświadczenia napiszę, że tam gdzie mieszkam to około 400zł na preparatach firmy BOLL.
Dla porównania kolega zabezpieczał Accord'a kombi w Warszawie i zapłacił ponad 1000zł.
Wszystko zależy od zakresu prac, czy ściągane są nadkola i układ wydechowy, itd
_________________
Lancer CS0 4G63
ASX 1.6
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21014
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-10-2017, 13:42   

Haiku napisał/a:
Wszystko zależy od zakresu prac, czy ściągane są nadkola i układ wydechowy, itd

Oraz od użytych preparatów.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
rudi88 
Forumowicz


Auto: Lancer kombi 1.6+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 262
Skąd: to przypełzło?
Wysłany: 25-10-2017, 14:11   

Rozglądałem się w Warszawie i za mojego w sensownym warsztacie krzyczeli od 1000 w górę. I około 3-4 dni roboty. Minimum dzień na mycie i suszenie. Drugi na oczyszczenie, rozbiórki i zaprawki, trzeci nakładanie powłoki i schnięcie, czwarty składanie i można odbierać. Jeśli ktoś oferuje że zrobi w jeden dzień to można odpuścić bo nie zrobi tego dobrze.
 
 
jjedkerr
[Usunięty]

Wysłany: 25-10-2017, 14:12   

rudi88 napisał/a:
Rozglądałem się w Warszawie i za mojego w sensownym warsztacie krzyczeli od 1000 w górę. I około 3-4 dni roboty. Minimum dzień na mycie i suszenie. Drugi na oczyszczenie, rozbiórki i zaprawki, trzeci nakładanie powłoki i schnięcie, czwarty składanie i można odbierać. Jeśli ktoś oferuje że zrobi w jeden dzień to można odpuścić bo nie zrobi tego dobrze.


Cenna uwaga. Muszę obejrzeć dobrze od spodu podłogę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.