Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z odpalaniem lancera - przyczyny i diagnoza.
Autor Wiadomość
Golotheman 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 143KM Sportback+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2015
Posty: 448
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-07-2017, 10:10   

No to ja miałem taka sytuację, że auto nie chciało mi odpalić wcale. Kręciłem i kręciłem. Do tego stopnia, że pojawił się check engine przy kręceniu.

Co się okazało ? Jak wsiadłem, otwarłem auto, wyłączył się alarm - nie domknąłem drzwi. Kiedy przekręcałem kluczyk, musiałem kliknąć przycisk od alarmu i chyba się zazbroił. Dopiero pomogło, jak domknąłem drzwi. Wyłączyłem alarm, włączyłem, wyłączyłem i zapalił od kopa.

Auto nie ma żadnej blokady zapłonu itp. Chyba immobilizer trzyma w takim przypadku. Ale strachu było co nie miara. Do dziś odpala normalnie, od kopa.
_________________
Obecnie pomykam:
2012 - do dziś / Seat Ibiza 6J Reference COPA '2012 1.4 86KM + BRC Sequent 24.11
2015- do dziś / Lancer Sportback INTENSE '2009 1.8 143KM 4B10 + Stag 4Qbox Plus
 
 
pentional 
Mitsumaniak

Auto: Lancer GTS 2008 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Wrz 2011
Posty: 69
Skąd: Warszawa / Łobez
Wysłany: 24-07-2017, 08:46   

PaczekDNA napisał/a:
Jeżeli podczas próby odpalenia gasną kontrolki to brakuje Ci prądu.

Proponuje zacząć od wymiany aku na nowy.


Wymieniono na Varta Blue Dynamic D47 12V 60 Ah / 540 A i zaczął ponownie śmigać :)
Dzięki!
 
 
piotr_16 
Nowy Forumowicz

Auto: lan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2017
Posty: 6
Skąd: de
Wysłany: 26-07-2017, 18:47   

Witam,
mam pytanie. Co to może być jak lancer odpala dopiero za drugim przekręceniem kluczyka. Podczas 1 nic się nie dzieje oprócz zapalenia kontrolek.
 
 
hubus 
Forumowicz


Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 123
Skąd: Kielce
Wysłany: 03-08-2017, 15:35   

piotr_16 napisał/a:
Witam,
mam pytanie. Co to może być jak lancer odpala dopiero za drugim przekręceniem kluczyka. Podczas 1 nic się nie dzieje oprócz zapalenia kontrolek.


Może immobilizer? Ja mam chiński kluczyk i kiedyś mi immo wyleciał ze swojego miejsca co wystarczyło aby nie odpalał.
 
 
SidneyV 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2011 1.6 benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 2
Skąd: Supraśl
Wysłany: 25-08-2017, 10:46   Jak zgaszę, to nie odpalę...

Witam.
Jestem tu pierwszy raz, więc pozdrowienia wszystkim Maniakom.
Kupiłem Lancerka w maju, na początek zachłysnąłem się przyjemnością z jazdy - przesiadłem się z Pandy :mrgreen:
Ale nie ma tego dobrego... Przypadłość zdarzyła się już czterokrotnie. W trakcie jazdy, bez wyraźnego powodu autko wariuje - gaśnie radio, zegarki nie chodzą, po chwili zapalają się kontrolki od abs, kontroli trakcji, silnika i poduszek powietrznych, auto sygnalizuje też otwarcie wszystkich drzwi, maski i bagażnika. Auto jedzie, bez kierunkowskazów aż do momentu zgaszenia silnika. Po zgaszeniu i próbach odpalenia dwa razy na krótko "łapie" i gaśnie, później milczy jak zaklęty. Po 2-3 godzinach odpala bez problemu, świeci się tylko kontrolka od silnika, ale po kiku kilkunastu godzinach gaśnie sama. I na jakieś dwa tygodnie spokój. Odłączanie akumulatora w momencie wystąpienia awarii nic nie daje. Elektryk poczyścił styki, śruby mocujące masę do karoserii, bo stwierdził, że gdzieś prąd "ucieka". Na aku pokazywało 14,5v, na karoserii wahało się mdz. 10-12v.
Te zabiegi usunęły wahania napięcia, ale awaria wróciła.
Ma ktoś jakieś pomysły?
_________________
Laik. Ale kawały opowiada.
 
 
hubus 
Forumowicz


Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2016
Posty: 123
Skąd: Kielce
Wysłany: 01-09-2017, 10:25   

Nikt nie odpowiedział więc z sufitu napiszę, spróbuj podmienić ECU. Wiem że łatwo się mówi, ale może znajdziesz niedrogo. Ewentualnie jakiś kumaty elektronik, ale nie mechanik by zajrzał do samego ECU.
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 01-09-2017, 13:39   

Normalna rada to: Sprawdź czy masa jest prawidłowa (tzn. czy przypadkiem instalacja nie gubi zera) i po drugie sprawdź czy klemy są dobrze zamocowane do akumulatora, ale widzę, że już sprawdzałeś.

Sprawdzałeś kody błędów?
_________________
- Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS
 
 
bouli1978 
Mitsumaniak
bouli

Auto: lancer 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 78
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 03-09-2017, 21:18   

Lancer 1.6 bez gazu, 120 000 km. Dzisiaj na zimnym nie mógł odpalić. Kilka razy kręciłem i nic. Dopiero jak podczas kręcenia "podpompowałem" pedałem gazu odpalił. Potem już odpalał normalnie. Nie wiem co będzie jutro. Kolega mówi że może zawór zwrotny. Jakieś diagnozy???
_________________
Gaz jest do zapalniczek
 
 
SidneyV 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2011 1.6 benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 2
Skąd: Supraśl
Wysłany: 16-10-2017, 14:46   

Czołem ponownie.

Moja "awaria" wróciła jeszcze kilka razy, elektryk (kumaty) majstrował, zaglądał, ale nigdy nie mogłem do niego trafić w samym momencie występowania anomalii. A bez tego komputer nie znajdował awarii. Wreszcie tydzień temu problem powrócił, z tym, że auto przez tydzień nie odpaliło, dodatkowo po tygodniu sam z siebie włączył się alarm i nie dał się wyłączyć. Odkręciłem klemę i zadzwoniłem po lawetę...
Tym razem serwis. Po godzinie po dostarczeniu auta do serwisu dostałem telefon, że na 98-99% winny jest autoalarm właśnie. Teraz go demontują i zobaczymy jaki będzie efekt.
Dzięki wszystkim za rady, fajnie, że ktoś się odezwał.
Pozdrowienia i mam nadzieję, że temat zamknięty... :D
_________________
Laik. Ale kawały opowiada.
 
 
SCORPlON 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 19
Skąd: Warsaw
Wysłany: 17-10-2017, 20:18   

bouli1978 napisał/a:
Lancer 1.6 bez gazu, 120 000 km. Dzisiaj na zimnym nie mógł odpalić. Kilka razy kręciłem i nic. Dopiero jak podczas kręcenia "podpompowałem" pedałem gazu odpalił. Potem już odpalał normalnie. Nie wiem co będzie jutro. Kolega mówi że może zawór zwrotny. Jakieś diagnozy???

Lancer 1.8 z 2009 roku (130 000 km) kilka dni temu w garażu z rana nie chciał odpalić za pierwszym razem ani za drugim. Kręcił, kręcił ale nie miał siły odpalić. Również podpompowałem pedałem gazu i wtedy z trudem odpalił. Potem nie było już takich objawów, W tym roku miałem takie sytuacje już ze 3 razy.
 
 
Sushi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer CX_A 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2017
Posty: 91
Skąd: 22
Wysłany: 17-10-2017, 22:33   

bouli1978 i SCORPION kiedy mieliście wymienione świece zapłonowe?
 
 
SCORPlON 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 19
Skąd: Warsaw
Wysłany: 24-10-2017, 11:03   

Sushi napisał/a:
bouli1978 i SCORPION kiedy mieliście wymienione świece zapłonowe?


ja wymieniałem dokładnie przy stanie licznika 100 400 km.
 
 
escudo 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.6 '11
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 1
Skąd: Rybnik
Wysłany: 05-11-2017, 22:39   Problem z odpalaniem lancera - przyczyny i diagnoza.

bouli1978, Witam! W moim Lancerze 1.6 SB z 2011 roku miałem identyczną przypadłość. Przy próbie zapłonu musiałem kilka razy na pedał gazu nacisnąć żeby odpalił. Działo się to sporadycznie, niezależnie od pogody czy temperatury. Problem w tym że autko miało niespełna 1,5 roku i przy przebiegu 15990km serwis mitsubishi zalecił "wymianę koła VVT". Czy to faktycznie zrobili, tego nie wiem (w książce serwisowej potwierdzenie wykonanej wymiany mam) natomiast w tym momencie mam przejechane ok. 50tyś (głównie krótkie trasy) i problem ani razu nie powrócił.
Pozdrawiam
 
 
sharky 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII sedan 1.6 2012 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2017
Posty: 103
Skąd: Kalisz
Wysłany: 08-11-2017, 11:05   

W moim Lancerze czasami przy próbie odpalenia auta trzeba dłużej niż zwykle pokręcić rozrusznikiem, jakieś 5-6 sekund, ale odpali zawsze za pierwszym razem. Normalnie odpala od razu, jak to się mówi "na strzała", ale czasami kręci dłużej. Przeczytałem cały temat i mam obawy czy to normalne zjawisko? Pisaliście, że przyczyną może być wariator, zębatka na wałku rozrządu lub przekaźniki. Auto jest z polskiego salonu z 2012 roku, 1.6 benzyna, 68 tys. km przebiegu. Problem był już zgłaszany do ASO w 2013 roku kiedy auto było jeszcze na gwarancji, jednak nic z tym nie zrobili, olali temat. Czy mam się obawiać? Co radzicie?
_________________
Mitsubishi Lancer VIII sedan, Invite, 1.6 MIVEC 117 KM, kolor biały + pakiet Black, 2012 r.
 
 
SCORPlON 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 19
Skąd: Warsaw
Wysłany: 08-11-2017, 23:06   

Sushi napisał/a:
bouli1978 i SCORPION kiedy mieliście wymienione świece zapłonowe?

Wymieniane przy 100 000 km czyli jakieś 30 tys. Temu.

[ Dodano: 08-11-2017, 23:11 ]
escudo napisał/a:
bouli1978, Witam! W moim Lancerze 1.6 SB z 2011 roku miałem identyczną przypadłość. Przy próbie zapłonu musiałem kilka razy na pedał gazu nacisnąć żeby odpalił. Działo się to sporadycznie, niezależnie od pogody czy temperatury. Problem w tym że autko miało niespełna 1,5 roku i przy przebiegu 15990km serwis mitsubishi zalecił "wymianę koła VVT". Czy to faktycznie zrobili, tego nie wiem (w książce serwisowej potwierdzenie wykonanej wymiany mam) natomiast w tym momencie mam przejechane ok. 50tyś (głównie krótkie trasy) i problem ani razu nie powrócił.
Pozdrawiam

W serwisie Mitsubishi po wykryciu błędu P0011 i objawach nie odpalania oraz głośniejszej pracy silnika na nierozgrzanym stwierdzono że należy wymienić koło zmiennych faz rozrzadu VVT :(
Wiecie czy da sie to zrobić przez organietego MECHANIKA? Cena w serwisie załamuje...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.