nie pali na jeden gar po wymianie świec |
Autor |
Wiadomość |
KrissLca
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2017 Posty: 20 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 13-11-2017, 16:08 nie pali na jeden gar po wymianie świec
|
|
|
Auto po wymianie świec nie pali na jeden cylinder. Wcześniej bez najmniejszych problemów, pałił na wszystkie cylindry
Dzisiaj wymieniałem świece , zamontowane ngk w galancie 1998r. 2.0 benz 16v...
podczas wymiany zauważyłem że w ganiazdach (trzech .. 2, 3, 4) widoczny jest olej... szmatką powycierałem w miarę przed odkręceniem...
zamontowałem nowe świece, irydowe. I zdziwienie, auto nie pali na jeden cylinder. po wykręceniu wszystkich świec, 1, 2 i 4 patrząc tak jak stoi się przed autem od lewej czarne a 3cia jak nowa, czysta.... dodam że iskra jest... zamienialem kable ciagle iskra jest, zamontowałem stare świece a problem ciągle występuje... odłączając fajke na świecy nr 3 sailnik pracuje identycznie... Strzela w wydech, brak mocy.
Macie jakieś pomysły co może być? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-11-2017, 17:38
|
|
|
Skoro iskra jest to pewnie problem z układem paliwowym, wrzuc zdjecie tego co masz pod maska |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
KrissLca
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2017 Posty: 20 Skąd: Legnica
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-11-2017, 18:32
|
|
|
Przecież to jest źle podpiete
 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 13-11-2017, 19:35
|
|
|
Tylko dodam, że zajmij się jak najszybciej tym olejem w gniazdach świec i wymień te zmęczone przewody . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
KrissLca
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2017 Posty: 20 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 13-11-2017, 22:00
|
|
|
No i Galant nie pali już w ogóle ... na błędnie podłączonych cewkach przejechałem kilka km, w kabinie zaczęło śmierdzieć jakby spalinami/spalenizną.... zgasiłem auto, i już więcej nie odpaliłem, rozrusznik kręci, wentylator ciągle jest włączony nawet jak silnik stał kilkanaście godzin (po przekręceniu stacyjki odrazu się załącza), dzisiaj sprawdziłem czy jest iskra, niestety brak. Jakieś pomysły co mogło się zepsuć ?
Wymontowałem sterownik oraz komputer sterujący silnikiem , i wydaje mi się że to nie one śmierdzą spalenizną. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-11-2017, 09:51
|
|
|
Sprawdź bezpiecznik ECI Multi pod maską. Chyba 40A. |
|
|
|
 |
KrissLca
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2017 Posty: 20 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 14-11-2017, 10:27
|
|
|
ECI Multi jeszcze nie zlokalizowałem pod taką nazwą, wiem natomiast że pali się bezpiecznik nr 11(20A)
bezpiecznik
I wiem kiedy pali się bezpiecznik odłączyłem sterownik oraz komputer, zamontowałem bezpiecznik (10A do testów)
1.przekręciłem na zapłon, bezpiecznik cały rozrusznik, bezpiecznik cały
2. zamontowałem sterownik (nie montując komputera) zapłon - bezpiecznik cały, rozrusznik - bezpiecznik cały
3. podłączyłem komputer bezpiecznik cały, zapłon włączony - bezpiecznik spalony
wina komputera ? Komputer sterujący silnikiem spalony ? pali bezpieczniki ?
I odrazu pytanie czy ponizszy komputer będzie pasował?
komputer aledrogo |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-11-2017, 13:16
|
|
|
KrissLca napisał/a: | pali się bezpiecznik nr 11 | to jest właśnie ECI - dlatego wentylatory chodzą po przekręceniu kluczyka
trzeba szukać zwarcia w układzie bo ten bezpiecznik zasila komputer; auto nie odpali |
|
|
|
 |
KrissLca
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2017 Posty: 20 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 14-11-2017, 14:34
|
|
|
Podłączyłem inny komputer i sytuacja jest identyczna.
Rozbierałem dalej deskę i po wypięciu
przekaźnik zamontowanego w centralnym miejscu zaraz za radiem miejsce przekaźnik ,
komputer jest podpięty i nie pali bezpiecznika. Podłączając przekaźnik odrazu pali bezpiecznik. Przewody które są w kostce
przewody |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-11-2017, 19:53
|
|
|
Musisz sprawdzić co się dzieje pod maską. Nie ma jednej recepty, trzeba jechać ze schematami dostępnymi w dziale Download: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3447
Z doświadczenia powiem, że rzadko się zdarza uszkodzenie tego ECU, rzadko się zdarza by problem był w kabinie. Najczęściej przyczyna jest pod maską bo tam działa wilgoć, woda i bardzo często kiepskie poskładanie po jakimś dzwonie.
W ogóle rzadko zdarzają się jakiekolwiek naturalne problemy z elektryką w tym aucie. Wystarczy spojrzeć jak są zabezpieczone wszelkie wtyczki i jak przemyślanie są umiejscowione.
Przejście wiązki do kabiny do ECU jest pośrodku grodzi, obok tylnej poduszki skrzyni, przykręcone na 2 śrubki. Drugie przejście wiązki jest lewym nadkolu, przy drzwiach. |
|
|
|
 |
KrissLca
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2017 Posty: 20 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 14-11-2017, 20:16
|
|
|
Na chwilę obecną wilgoci, dzwona i innych przygód nie biorę za bardzo pod uwagę bo awaria pojawiła się po błeędnie podpietych przewodach WN .
Dodam że swąd spalenizny występuje właśnie w kabinie w okolicach wnęki na radio, nawet niżej mniej więcej z miejsca w którym jest zainstalowany komputer oraz sterownik. W schematach nie mogę odnaleźć kolorów kabli wtyczki do przekaźnika wtyczka , czy są one odpowiedzialne za układ paliwowy czy zapłonowy? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-11-2017, 09:40
|
|
|
Niestety więcej nie pomogę - przyczyn może być wiele, ale drążyłbym w takim razie sprawdzanie co się grzeje i co śmierdzi i za co ten element lub kabel jest odpowiedzialny.
Sterowanie zapłonem jest przez komputer na podstawie czujnika wału (pod zębatku wału na rozrządzie) oraz wałka (na przełużeniu wałka wydechowego w głowicy). Reszta to już elektronika na cewki z tzw. waste spark - czyli iskra idzie na pary cylindrów niezależnie w jakim są suwie.
Skoro pali bezpiecznik wtrysku to jest to trop. Sprawdziłbym też przekaźnik główny - sposób jego testu jest opisany w manualu. Trzeba pamiętać o biegunowości - jak jest napisane, gdzie plus a gdzie minus to tak trzeba podłączać do testu. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-11-2017, 09:53
|
|
|
Odepnij sterownik i sprawdź czy znów spali, jak tak to wina przed sterownikiem a jak nie spali to albo sterownik albo to co zasila. |
|
|
|
 |
KrissLca
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2017 Posty: 20 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 15-11-2017, 10:16
|
|
|
Krzyzak, będę szukał po instalacji co powoduje palenie bezpiecznika , grzać się już nie grzeje bo automatycznie po przekręceniu stacyjki przepala bezpiecznik. plecho1, pisząc sterownik masz na myśli komputer ? I pytanie czy przewody są to kable od zapłonu czy od pompy paliwowej ? |
|
|
|
 |
|